Marketing ambientowy jako niestandardowe oddziaływanie na odbiorcę.

master
dc.abstract.enThe subject of the following dissertation is the issue of using ambient marketing as an alternative form of influencing a consumer. The purpose of the dissertation is to present ambient marketing as an advertising tool whose potential has not been realised in the Polish advertising market. In my thesis I have tried to define ambient marketing, present its genesis and examine its different forms. I have examined the issues of technological development and information overload in the context of the ambient marketing development. I have also considered attention management and ambient advertisements' influence on consumers. I conducted as study issuing individual questionnaires to a group of representatives of Krakow advertising agencies. I researched how often they use ambient marketing, their individual opinion on this form of marketing and its efficiency, as well as whether it is becoming mainstream in the Polish advertising market.pl
dc.abstract.plPrzedmiotem niniejszej pracy jest zagadnienie wykorzystania marketingu ambientowego jako niestandardowego oddziaływania na odbiorcę. Celem pracy jest przedstawienie marketingu ambientowego jako jednego z narzędzi promocji, którego potencjał nie jest właściwie wykorzystany na polskim rynku reklamowym. W niniejszej pracy podjęta została próba zdefiniowania marketingu ambientowego, przedstawiona została jego geneza oraz opisane jego przykładowe rodzaje. Dodatkowo ujęta została kwestia rozwoju technologicznego oraz problemu nadmiaru przekazu w kontekście rozwoju marketingu ambientowego. Podjęte zostało również zagadnienie zarządzania uwagą oraz oddziaływanie reklamy ambientowej na odbiorcę. Badanie przeprowadzone zostało wśród przedstawicieli krakowskich agencji reklamowych, którzy uczestniczyli w indywidualnym wywiadzie kwestionariuszowym. Zbadana została częstotliwość wykorzystywania marketingu ambientowego, pozyskana indywidualna opinia dotycząca istoty kampanii ambientowych oraz skuteczności marketingu ambientowego, a także tego, czy staje się on na polskim rynku reklamy mainstreamem.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorKreft, Janpl
dc.contributor.authorPałyga, Karolinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerBatko, Roman - 161416 pl
dc.contributor.reviewerKreft, Janpl
dc.date.accessioned2020-07-26T12:57:22Z
dc.date.available2020-07-26T12:57:22Z
dc.date.submitted2015-07-01pl
dc.fieldofstudyzarządzanie kulturą i mediamipl
dc.identifier.apddiploma-95946-186283pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/203455
dc.languagepolpl
dc.subject.enADVERTISEMENT – AMBIENT MEDIA – CONSUMER – CUSTOMpl
dc.subject.plMARKETING AMBIENTOWY – NIESTANDARDOWY – ODBIORCA – REKLAMApl
dc.titleMarketing ambientowy jako niestandardowe oddziaływanie na odbiorcę.pl
dc.title.alternativeAmbient marketing as an alternative form of influencing a consumerpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subject of the following dissertation is the issue of using ambient marketing as an alternative form of influencing a consumer. The purpose of the dissertation is to present ambient marketing as an advertising tool whose potential has not been realised in the Polish advertising market. In my thesis I have tried to define ambient marketing, present its genesis and examine its different forms. I have examined the issues of technological development and information overload in the context of the ambient marketing development. I have also considered attention management and ambient advertisements' influence on consumers. I conducted as study issuing individual questionnaires to a group of representatives of Krakow advertising agencies. I researched how often they use ambient marketing, their individual opinion on this form of marketing and its efficiency, as well as whether it is becoming mainstream in the Polish advertising market.
dc.abstract.plpl
Przedmiotem niniejszej pracy jest zagadnienie wykorzystania marketingu ambientowego jako niestandardowego oddziaływania na odbiorcę. Celem pracy jest przedstawienie marketingu ambientowego jako jednego z narzędzi promocji, którego potencjał nie jest właściwie wykorzystany na polskim rynku reklamowym. W niniejszej pracy podjęta została próba zdefiniowania marketingu ambientowego, przedstawiona została jego geneza oraz opisane jego przykładowe rodzaje. Dodatkowo ujęta została kwestia rozwoju technologicznego oraz problemu nadmiaru przekazu w kontekście rozwoju marketingu ambientowego. Podjęte zostało również zagadnienie zarządzania uwagą oraz oddziaływanie reklamy ambientowej na odbiorcę. Badanie przeprowadzone zostało wśród przedstawicieli krakowskich agencji reklamowych, którzy uczestniczyli w indywidualnym wywiadzie kwestionariuszowym. Zbadana została częstotliwość wykorzystywania marketingu ambientowego, pozyskana indywidualna opinia dotycząca istoty kampanii ambientowych oraz skuteczności marketingu ambientowego, a także tego, czy staje się on na polskim rynku reklamy mainstreamem.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Kreft, Jan
dc.contributor.authorpl
Pałyga, Karolina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Batko, Roman - 161416
dc.contributor.reviewerpl
Kreft, Jan
dc.date.accessioned
2020-07-26T12:57:22Z
dc.date.available
2020-07-26T12:57:22Z
dc.date.submittedpl
2015-07-01
dc.fieldofstudypl
zarządzanie kulturą i mediami
dc.identifier.apdpl
diploma-95946-186283
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/203455
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
ADVERTISEMENT – AMBIENT MEDIA – CONSUMER – CUSTOM
dc.subject.plpl
MARKETING AMBIENTOWY – NIESTANDARDOWY – ODBIORCA – REKLAMA
dc.titlepl
Marketing ambientowy jako niestandardowe oddziaływanie na odbiorcę.
dc.title.alternativepl
Ambient marketing as an alternative form of influencing a consumer
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available