Rola mediów społecznościowych w komunikacji zewnętrznej organizacji publicznych na przykładzie Policji

licenciate
dc.abstract.enThe work presents a study on the impact of social media on external communication of public organizations, focusing on the Police. It has been divided into three chapters. The first of them refers to a review of the literature on the definition, origins and examples of social media. The second chapter is a discussion of the definition and the role of public organizations with the distinction of the Police. This chapter also includes an analysis of the use of social media in external communication by these organizations. The third chapter presents the methodology and results of own research. The study used the analysis of existing data and a questionnaire. Thanks to these tools, it was possible to assess the current role and potential of social media in police communication. The results indicate that for this body they are an increasingly key tool in external communication, enabling the rapid and effective exchange of information.pl
dc.abstract.plPraca przedstawia badanie dotyczące wpływu mediów społecznościowych na komunikację zewnętrzną organizacji publicznych skupiając uwagę na Policji. Została ona podzielona na trzy rozdziały. Pierwszy z nich odnosi się do przeglądu literatury dotyczącej definicji oraz genezy i przykładów mediów społecznościowych. Drugi rozdział to omówienie definicji oraz roli organizacji publicznych z wyróżnieniem Policji. Rozdział ten zawiera również analizę zastosowania mediów społecznościowych w komunikacji zewnętrznej przez te organizacje. W trzecim rozdziale przedstawiono metodologię oraz wyniki badań własnych. W badaniu wykorzystana została analiza danych zastanych oraz ankieta. Dzięki tym narzędziom możliwa była ocena obecnej roli oraz potencjał mediów społecznościowych w komunikacji Policji. Wyniki wskazują w przypadku tego organu stanowią one coraz bardziej kluczowe narzędzie w komunikacji zewnętrznej, umożliwiając szybką i skuteczną wymianę informacji.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorKołodziejczyk, Joanna - 200602 pl
dc.contributor.authorŚwięs, Joannapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKołodziejczyk, Joanna - 200602 pl
dc.contributor.reviewerUlatowska, Roksanapl
dc.date.accessioned2023-06-29T21:32:19Z
dc.date.available2023-06-29T21:32:19Z
dc.date.submitted2023-06-29pl
dc.fieldofstudyzarządzanie publicznepl
dc.identifier.apddiploma-165771-293601pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/313197
dc.languagepolpl
dc.subject.enCOMMUNICATION-MEDIA-ORGANIZATION-POLICEpl
dc.subject.plKOMUNIKACJA-MEDIA-ORGANIZACJA-POLICJA.pl
dc.titleRola mediów społecznościowych w komunikacji zewnętrznej organizacji publicznych na przykładzie Policjipl
dc.title.alternativeThe role of social media in external communication of public organizations on the example of the Policepl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The work presents a study on the impact of social media on external communication of public organizations, focusing on the Police. It has been divided into three chapters. The first of them refers to a review of the literature on the definition, origins and examples of social media. The second chapter is a discussion of the definition and the role of public organizations with the distinction of the Police. This chapter also includes an analysis of the use of social media in external communication by these organizations. The third chapter presents the methodology and results of own research. The study used the analysis of existing data and a questionnaire. Thanks to these tools, it was possible to assess the current role and potential of social media in police communication. The results indicate that for this body they are an increasingly key tool in external communication, enabling the rapid and effective exchange of information.
dc.abstract.plpl
Praca przedstawia badanie dotyczące wpływu mediów społecznościowych na komunikację zewnętrzną organizacji publicznych skupiając uwagę na Policji. Została ona podzielona na trzy rozdziały. Pierwszy z nich odnosi się do przeglądu literatury dotyczącej definicji oraz genezy i przykładów mediów społecznościowych. Drugi rozdział to omówienie definicji oraz roli organizacji publicznych z wyróżnieniem Policji. Rozdział ten zawiera również analizę zastosowania mediów społecznościowych w komunikacji zewnętrznej przez te organizacje. W trzecim rozdziale przedstawiono metodologię oraz wyniki badań własnych. W badaniu wykorzystana została analiza danych zastanych oraz ankieta. Dzięki tym narzędziom możliwa była ocena obecnej roli oraz potencjał mediów społecznościowych w komunikacji Policji. Wyniki wskazują w przypadku tego organu stanowią one coraz bardziej kluczowe narzędzie w komunikacji zewnętrznej, umożliwiając szybką i skuteczną wymianę informacji.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Kołodziejczyk, Joanna - 200602
dc.contributor.authorpl
Święs, Joanna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Kołodziejczyk, Joanna - 200602
dc.contributor.reviewerpl
Ulatowska, Roksana
dc.date.accessioned
2023-06-29T21:32:19Z
dc.date.available
2023-06-29T21:32:19Z
dc.date.submittedpl
2023-06-29
dc.fieldofstudypl
zarządzanie publiczne
dc.identifier.apdpl
diploma-165771-293601
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/313197
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
COMMUNICATION-MEDIA-ORGANIZATION-POLICE
dc.subject.plpl
KOMUNIKACJA-MEDIA-ORGANIZACJA-POLICJA.
dc.titlepl
Rola mediów społecznościowych w komunikacji zewnętrznej organizacji publicznych na przykładzie Policji
dc.title.alternativepl
The role of social media in external communication of public organizations on the example of the Police
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
47
Views per month
Views per city
Warsaw
17
Wroclaw
4
Gdansk
3
Poznan
3
Krakow
2
Bergen
1
Bydgoszcz
1
Gliwice
1
Grybów
1
Lodz
1

No access

No Thumbnail Available