Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Fotografia między sztuką a polityką.
Photography between art and policy
DOKUMENTACJA FOTOGRAFIA POLITYKA SZTUKA
ART DOCUMENTATION PHOTOGRAPHY POLICY
Trudno wyobrazić sobie współczesny świat bez fotografii. Wiele dziedzin życia, takich jak rozrywka, informacja, reklama, nauka czy sztuka nie istniałyby w znanej nam formie bez tego medium, nie wspominając o znaczeniu fotografii dla przeciętnego człowieka – dzięki niej każdy może zapisywać własne wspomnienia i przekazywać je kolejnym pokoleniom. Czym jednak jest istota fotografii? Jest ona sztuką czy raczej rzemiosłem, które nie mogłoby funkcjonować bez użycia techniki? Celem niniejszej pracy jest próba odpowiedzi na powyższe pytania. Praca opisuje korzenie i historię tego medium, a także analizuje poszczególne jego aspekty, aby pomóc zrozumieć jego istotę.Powyższa praca opiera się głównie na książkach uznawanych za najważniejsze opracowania o istocie fotografii, a mianowicie zbiorze esejów Susan Sontag O fotografii oraz Widok cudzego cierpienia, a także książkach Światło obrazu. Uwagi o fotografii Rolanda Barthesa oraz Obrazy mimo wszystko Georges’a Didi-Hubermana.
It is difficult to imagine the contemporary world without photography. Many aspects of life, such as entertainment, information, advertising, science or art would not exist as we know it without this medium, not to mention the importance of photography for the average person – thanks to pictures anyone can save its own memories and transmit them to future generations. But what is the essence of photography? Is it the art or only a craft that could not function without the use of technology? The purpose of this paper is to attempt to answer the above questions. This study describes the origins and history of the medium and analyzes its various aspects to help understand its essence.This work is based mainly on the books considered to be the most important studies of the essence of photography, namely on essays by Susan Sontag's On Photography and Regarding the Pain of Others, as well as books: Roland Barthes’ Camera Lucida: Reflections on Photography and Georges Didi-Huberman’s Images malgré tout.
dc.abstract.en | It is difficult to imagine the contemporary world without photography. Many aspects of life, such as entertainment, information, advertising, science or art would not exist as we know it without this medium, not to mention the importance of photography for the average person – thanks to pictures anyone can save its own memories and transmit them to future generations. But what is the essence of photography? Is it the art or only a craft that could not function without the use of technology? The purpose of this paper is to attempt to answer the above questions. This study describes the origins and history of the medium and analyzes its various aspects to help understand its essence.This work is based mainly on the books considered to be the most important studies of the essence of photography, namely on essays by Susan Sontag's On Photography and Regarding the Pain of Others, as well as books: Roland Barthes’ Camera Lucida: Reflections on Photography and Georges Didi-Huberman’s Images malgré tout. | pl |
dc.abstract.pl | Trudno wyobrazić sobie współczesny świat bez fotografii. Wiele dziedzin życia, takich jak rozrywka, informacja, reklama, nauka czy sztuka nie istniałyby w znanej nam formie bez tego medium, nie wspominając o znaczeniu fotografii dla przeciętnego człowieka – dzięki niej każdy może zapisywać własne wspomnienia i przekazywać je kolejnym pokoleniom. Czym jednak jest istota fotografii? Jest ona sztuką czy raczej rzemiosłem, które nie mogłoby funkcjonować bez użycia techniki? Celem niniejszej pracy jest próba odpowiedzi na powyższe pytania. Praca opisuje korzenie i historię tego medium, a także analizuje poszczególne jego aspekty, aby pomóc zrozumieć jego istotę.Powyższa praca opiera się głównie na książkach uznawanych za najważniejsze opracowania o istocie fotografii, a mianowicie zbiorze esejów Susan Sontag O fotografii oraz Widok cudzego cierpienia, a także książkach Światło obrazu. Uwagi o fotografii Rolanda Barthesa oraz Obrazy mimo wszystko Georges’a Didi-Hubermana. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Graczyk, Piotr - 128163 | pl |
dc.contributor.author | Kleszcz, Karolina | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Woźniak, Cezary - 200237 | pl |
dc.contributor.reviewer | Graczyk, Piotr - 128163 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T15:19:44Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T15:19:44Z | |
dc.date.submitted | 2013-10-25 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie kulturą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-74004-83490 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/186852 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | ART DOCUMENTATION PHOTOGRAPHY POLICY | pl |
dc.subject.pl | DOKUMENTACJA FOTOGRAFIA POLITYKA SZTUKA | pl |
dc.title | Fotografia między sztuką a polityką. | pl |
dc.title.alternative | Photography between art and policy | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |