Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Silnik graficzny 3D oparty na technologii DirectX 11
3D graphics engine based on the DirectX 11 technology
DirectX 11, grafika trójwymiarowa, silnik graficzny, informatyka, 3D
DirectX 11, three-dimensional graphics, graphics engine, computer science, 3D
Niniejsza praca ma na celu przedstawienie możliwości mojego silnika graficznego 3D. Pierwszy rozdział stanowi analizę podobnych aplikacji, które istnieją już na rynku. Rozdział drugi opisuje narzędzia, jakich użyto do stworzenia silnika graficznego. W rozdziale trzecim zostały opisane wymagania funkcjonalne i niefunkcjonalne aplikacji. Rozdział czwarty przedstawia diagram klas. Następny rozdział to opis najważniejszych funkcji w silniku graficznym. Rozdział szósty przedstawia opis działania aplikacji. Ostatni rozdział zawiera podsumowanie pracy oraz dalsze propozycje jej rozwoju.
The aim of this thesis is to present the possibilities of my 3D graphics engine. The first chapter of the thesis presents an analysis of similar applications which already exists. The second chapter describes the tools that were used to create my graphics engine. The third chapter disputes the functional and non-functional requirements of the application. The fourth chapter presents the diagram of classes this application. The next chapter describes the most important features in the graphics engine. Chapter Six describes the application's operation. The last chapter contains a summary of this thesis and suggestions for further development of the application.
dc.abstract.en | The aim of this thesis is to present the possibilities of my 3D graphics engine. The first chapter of the thesis presents an analysis of similar applications which already exists. The second chapter describes the tools that were used to create my graphics engine. The third chapter disputes the functional and non-functional requirements of the application. The fourth chapter presents the diagram of classes this application. The next chapter describes the most important features in the graphics engine. Chapter Six describes the application's operation. The last chapter contains a summary of this thesis and suggestions for further development of the application. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca ma na celu przedstawienie możliwości mojego silnika graficznego 3D. Pierwszy rozdział stanowi analizę podobnych aplikacji, które istnieją już na rynku. Rozdział drugi opisuje narzędzia, jakich użyto do stworzenia silnika graficznego. W rozdziale trzecim zostały opisane wymagania funkcjonalne i niefunkcjonalne aplikacji. Rozdział czwarty przedstawia diagram klas. Następny rozdział to opis najważniejszych funkcji w silniku graficznym. Rozdział szósty przedstawia opis działania aplikacji. Ostatni rozdział zawiera podsumowanie pracy oraz dalsze propozycje jej rozwoju. | pl |
dc.affiliation | Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej | pl |
dc.area | obszar nauk ścisłych | pl |
dc.contributor.advisor | Białas, Piotr - 127296 | pl |
dc.contributor.author | Leniart, Kamil | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WFAIS | pl |
dc.contributor.reviewer | Węgrzyn, Paweł - 100441 | pl |
dc.contributor.reviewer | Białas, Piotr - 127296 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T09:15:44Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T09:15:44Z | |
dc.date.submitted | 2017-07-07 | pl |
dc.fieldofstudy | informatyka stosowana | pl |
dc.identifier.apd | diploma-116714-164626 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/221976 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | DirectX 11, three-dimensional graphics, graphics engine, computer science, 3D | pl |
dc.subject.pl | DirectX 11, grafika trójwymiarowa, silnik graficzny, informatyka, 3D | pl |
dc.title | Silnik graficzny 3D oparty na technologii DirectX 11 | pl |
dc.title.alternative | 3D graphics engine based on the DirectX 11 technology | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |