Techniki negocjacyjne stosowane w handlu bezpośrednim na przykładzie firmy Berner

master
dc.abstract.enThe purpose of this paper is the discussion of the issue related with negotiation techniques used in direct business. This paper is about negotiations.Deliberations concern issues related with negotiation, differences between trades and negotiations, types and conditions necessary to negotiations, role of communication in negotiations and specification of communication channels occurring in negotiations. Theoretical part was written based on literature used, articles, scientific studies and training materials of discussed company. Research values hypothesis placed by the author of this paper. This hypothesis assumes that more of the traders know and use negotiation techniques, but might not know the name of the method or use the method unconsciously. The research was conducted in two stages: first one based on a survey method, using interview. Second one was a survey method as well, but the questionnaire was used.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest omówienie zagadnienia związanego z technikami negocjacyjnymi stosowanymi w handlu bezpośrednim. Praca traktuje o negocjacjach. Rozważania dotyczą zagadnień związanych z pojęciem negocjacji, różnicy pomiędzy handlem a negocjacjami, jej rodzajach i warunkach koniecznych do negocjowania, roli komunikacji w pertraktacjach oraz wyszczególnienie kanałów komunikacyjnych występujących w negocjacjach. Część teoretyczna została napisana w oparciu o literaturę stosowaną, artykuły, opracowania naukowe i materiały szkoleniowe omawianej firmy. Część badawcza pracy ocenia hipotezę postawioną przez autora pracy. Hipoteza zakłada, że większość handlowców omawianej firmy zna i stosuje techniki negocjacyjne, jednak może nie znać tych metod z samej nazwy, lub wykorzystuje je nieświadomie. Badania zostały przeprowadzone w dwóch etapach: pierwszy w oparciu o metodę sondażu, wykorzystując wywiad. Drugi etap to metoda sondażu, w której jako technikę zastosowano ankietę, natomiast narzędziem badawczym był kwestionariusz ankiety.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorStańczyk, Izabela - 186012 pl
dc.contributor.authorFit, Łukaszpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerStańczyk, Izabela - 186012 pl
dc.contributor.reviewerJedynak, Piotr - 128512 pl
dc.date.accessioned2020-07-25T06:47:59Z
dc.date.available2020-07-25T06:47:59Z
dc.date.submitted2015-02-25pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie zasobami ludzkimipl
dc.identifier.apddiploma-93398-171682pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/201218
dc.languagepolpl
dc.subject.ennegotiations – trade – communication – salesman – techniques of negotiationspl
dc.subject.plnegocjacje – handel – komunikacja – sprzedawca – techniki negocjacyjnepl
dc.titleTechniki negocjacyjne stosowane w handlu bezpośrednim na przykładzie firmy Bernerpl
dc.title.alternativeThe techniques of negotiations used in direct business on the example of the Berner Companypl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of this paper is the discussion of the issue related with negotiation techniques used in direct business. This paper is about negotiations.Deliberations concern issues related with negotiation, differences between trades and negotiations, types and conditions necessary to negotiations, role of communication in negotiations and specification of communication channels occurring in negotiations. Theoretical part was written based on literature used, articles, scientific studies and training materials of discussed company. Research values hypothesis placed by the author of this paper. This hypothesis assumes that more of the traders know and use negotiation techniques, but might not know the name of the method or use the method unconsciously. The research was conducted in two stages: first one based on a survey method, using interview. Second one was a survey method as well, but the questionnaire was used.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest omówienie zagadnienia związanego z technikami negocjacyjnymi stosowanymi w handlu bezpośrednim. Praca traktuje o negocjacjach. Rozważania dotyczą zagadnień związanych z pojęciem negocjacji, różnicy pomiędzy handlem a negocjacjami, jej rodzajach i warunkach koniecznych do negocjowania, roli komunikacji w pertraktacjach oraz wyszczególnienie kanałów komunikacyjnych występujących w negocjacjach. Część teoretyczna została napisana w oparciu o literaturę stosowaną, artykuły, opracowania naukowe i materiały szkoleniowe omawianej firmy. Część badawcza pracy ocenia hipotezę postawioną przez autora pracy. Hipoteza zakłada, że większość handlowców omawianej firmy zna i stosuje techniki negocjacyjne, jednak może nie znać tych metod z samej nazwy, lub wykorzystuje je nieświadomie. Badania zostały przeprowadzone w dwóch etapach: pierwszy w oparciu o metodę sondażu, wykorzystując wywiad. Drugi etap to metoda sondażu, w której jako technikę zastosowano ankietę, natomiast narzędziem badawczym był kwestionariusz ankiety.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Stańczyk, Izabela - 186012
dc.contributor.authorpl
Fit, Łukasz
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Stańczyk, Izabela - 186012
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Piotr - 128512
dc.date.accessioned
2020-07-25T06:47:59Z
dc.date.available
2020-07-25T06:47:59Z
dc.date.submittedpl
2015-02-25
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie zasobami ludzkimi
dc.identifier.apdpl
diploma-93398-171682
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/201218
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
negotiations – trade – communication – salesman – techniques of negotiations
dc.subject.plpl
negocjacje – handel – komunikacja – sprzedawca – techniki negocjacyjne
dc.titlepl
Techniki negocjacyjne stosowane w handlu bezpośrednim na przykładzie firmy Berner
dc.title.alternativepl
The techniques of negotiations used in direct business on the example of the Berner Company
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
70
Views per month
Views per city
Warsaw
23
Krakow
10
Poznan
5
Gdansk
4
Lublin
4
Dublin
3
Tomaszów Mazowiecki
3
Wroclaw
2
Borowa
1
Darłowo
1

No access

No Thumbnail Available