Wizerunek sportowca w mediach przed i po aferze dopingowej. Analiza wybranych przypadków

licenciate
dc.abstract.enImage is one of the most important issues in the life of every human being, but it is undoubtedly particularly important for public figures. Nowadays, a personal brand is a sales product and the most important asset for them, thanks to which they can earn money. This is no different in the case of athletes. Today, they are much more desirable by sponsors and advertisers than other pop culture actors. This is mainly due to the wide range and popularity of sport, and hence athletes, all over the world. In the era of globalization and the development of new media, public people use primarily social media to communicate with their fans, which allows them to establish ties and closeness between athlete and fans. This theme is addressed by the first theoretical chapters of the work. When it comes to support from fans or other Internet users, the image of a public figure plays a key role. And as you know, the process of creating the desired image often takes a long time, but you can destroy it in one moment. An example of such a situation is disclosure of a doping scandal, which always has a significant impact on the image of athletes. This is clearly shown in the cases, such as Maria Szarapowa and Lance Armstrong, analyzed in the research part. After the doping scandal, you can observe a significant decrease in the response and comments from the Internet users on their profiles on the social networking site Facebook. This in turn indicates that due to the disclosure of negative facts, fans have lost interest, perhaps even trust in their idols.pl
dc.abstract.plWizerunek to jedna z ważniejszych kwestii w życiu każdego człowieka, ale bez wątpienia szczególnie istotny jest dla osób publicznych. W dzisiejszych czasach marka osobista to dla nich produkt sprzedaży i najważniejsze aktywo, dzięki któremu mogą zarabiać. Nie inaczej jest w przypadku sportowców. Współcześnie są oni dużo bardziej pożądani przez sponsorów i reklamodawców niż pozostali członkowie świata popkultury. Spowodowane jest to głównie szerokim zasięgiem i popularnością sportu, a co za tym idzie sportowców, na całym świecie. W dobie globalizacji oraz rozwoju nowych mediów osoby publiczne do kontaktów ze swoimi fanami używają przede wszystkim mediów społecznościowych, które pozwalają na nawiązanie więzi i bliskości na linii sportowiec-fan. Tę tematykę poruszają pierwsze, teoretyczne rozdziały pracy. Jeśli chodzi o wsparcie ze strony fanów czy też pozostałych internautów, kluczowe znaczenie odgrywa wizerunek osoby publicznej. Jak wiadomo, proces kreowania pożądanego wizerunku często trwa bardzo długo, natomiast zniszczyć go można w jednej chwili. Przykładem takiej sytuacji jest ujawnienie afery dopingowej, która zawsze w znacznym stopniu wpływa na wizerunek sportowców. To jednoznacznie przedstawiają analizowane w części badawczej przypadki, takich sportowców jak Maria Szarapowa czy Lance Armstrong. Po aferze dopingowej na ich profilach na portalu społecznościowym Facebook zaobserwować można znaczny spadek reakcji oraz komentarzy ze strony internautów. To z kolei wskazuje, że na skutek ujawnienia negatywnych faktów kibice stracili zainteresowanie, być może nawet zaufanie do swoich idoli.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorSłupek, Lucyna - 131939 pl
dc.contributor.authorKojro, Ninapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerSłupek, Lucyna - 131939 pl
dc.contributor.reviewerCałek, Agnieszkapl
dc.date.accessioned2020-07-27T22:05:25Z
dc.date.available2020-07-27T22:05:25Z
dc.date.submitted2019-07-04pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-130217-232159pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/233363
dc.languagepolpl
dc.subject.enimage, image of an athlete, media, new media, social media, doping scandalpl
dc.subject.plwizerunek, wizerunek sportowca, media, nowe media, media społecznościowe, afera dopingowapl
dc.titleWizerunek sportowca w mediach przed i po aferze dopingowej. Analiza wybranych przypadkówpl
dc.title.alternativeImage of an athlete in the media before and after doping scandal. Analysis of selected cases.pl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Image is one of the most important issues in the life of every human being, but it is undoubtedly particularly important for public figures. Nowadays, a personal brand is a sales product and the most important asset for them, thanks to which they can earn money. This is no different in the case of athletes. Today, they are much more desirable by sponsors and advertisers than other pop culture actors. This is mainly due to the wide range and popularity of sport, and hence athletes, all over the world. In the era of globalization and the development of new media, public people use primarily social media to communicate with their fans, which allows them to establish ties and closeness between athlete and fans. This theme is addressed by the first theoretical chapters of the work. When it comes to support from fans or other Internet users, the image of a public figure plays a key role. And as you know, the process of creating the desired image often takes a long time, but you can destroy it in one moment. An example of such a situation is disclosure of a doping scandal, which always has a significant impact on the image of athletes. This is clearly shown in the cases, such as Maria Szarapowa and Lance Armstrong, analyzed in the research part. After the doping scandal, you can observe a significant decrease in the response and comments from the Internet users on their profiles on the social networking site Facebook. This in turn indicates that due to the disclosure of negative facts, fans have lost interest, perhaps even trust in their idols.
dc.abstract.plpl
Wizerunek to jedna z ważniejszych kwestii w życiu każdego człowieka, ale bez wątpienia szczególnie istotny jest dla osób publicznych. W dzisiejszych czasach marka osobista to dla nich produkt sprzedaży i najważniejsze aktywo, dzięki któremu mogą zarabiać. Nie inaczej jest w przypadku sportowców. Współcześnie są oni dużo bardziej pożądani przez sponsorów i reklamodawców niż pozostali członkowie świata popkultury. Spowodowane jest to głównie szerokim zasięgiem i popularnością sportu, a co za tym idzie sportowców, na całym świecie. W dobie globalizacji oraz rozwoju nowych mediów osoby publiczne do kontaktów ze swoimi fanami używają przede wszystkim mediów społecznościowych, które pozwalają na nawiązanie więzi i bliskości na linii sportowiec-fan. Tę tematykę poruszają pierwsze, teoretyczne rozdziały pracy. Jeśli chodzi o wsparcie ze strony fanów czy też pozostałych internautów, kluczowe znaczenie odgrywa wizerunek osoby publicznej. Jak wiadomo, proces kreowania pożądanego wizerunku często trwa bardzo długo, natomiast zniszczyć go można w jednej chwili. Przykładem takiej sytuacji jest ujawnienie afery dopingowej, która zawsze w znacznym stopniu wpływa na wizerunek sportowców. To jednoznacznie przedstawiają analizowane w części badawczej przypadki, takich sportowców jak Maria Szarapowa czy Lance Armstrong. Po aferze dopingowej na ich profilach na portalu społecznościowym Facebook zaobserwować można znaczny spadek reakcji oraz komentarzy ze strony internautów. To z kolei wskazuje, że na skutek ujawnienia negatywnych faktów kibice stracili zainteresowanie, być może nawet zaufanie do swoich idoli.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Słupek, Lucyna - 131939
dc.contributor.authorpl
Kojro, Nina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Słupek, Lucyna - 131939
dc.contributor.reviewerpl
Całek, Agnieszka
dc.date.accessioned
2020-07-27T22:05:25Z
dc.date.available
2020-07-27T22:05:25Z
dc.date.submittedpl
2019-07-04
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-130217-232159
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/233363
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
image, image of an athlete, media, new media, social media, doping scandal
dc.subject.plpl
wizerunek, wizerunek sportowca, media, nowe media, media społecznościowe, afera dopingowa
dc.titlepl
Wizerunek sportowca w mediach przed i po aferze dopingowej. Analiza wybranych przypadków
dc.title.alternativepl
Image of an athlete in the media before and after doping scandal. Analysis of selected cases.
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
140
Views per month
Views per city
Warsaw
30
Krakow
24
Poznan
12
Wroclaw
10
Fregouville
7
Katowice
6
Lodz
6
Bialystok
2
Bydgoszcz
2
Dublin
2

No access

No Thumbnail Available