Wizualizacja budowy ludzkiego mózgu - gra poważna

master
dc.abstract.enThe master's thesis focuses on the development of a serious game designed to visualize the structure of the brain and neurons. The theoretical part is divided into 11 chapters. The first chapter introduces the context and motivation behind creating a serious game and outlines the structure of the thesis. The second chapter presents the topic of serious games. The third chapter is dedicated to presenting issues related to brain and neuron anatomy. The fourth chapter provides a review of existing applications related to human body structure visualization. The fifth chapter describes used technology. The sixth chapter presents both functional and non-functional requirements. The seventh chapter outlines the application's structure. The eighth chapter presents implementation details. The ninth chapter includes a user's guide, explaining step by step how to use the serious game. The tenth chapter offers a summary of the master's thesis, while the eleventh chapter contains the bibliography. The application presents models of the brain and neuron illustrations, each accompanied by descriptions and charts. Additionally, the application includes a quiz based on the topics highlighted in the game.pl
dc.abstract.plPraca magisterska dotyczy stworzenia gry poważnej, poświęconej wizualizacji budowy mózgu i neuronu. Praca została podzielona na 11 rozdziałów. W pierwszym rozdziale przedstawiono kontekst, który nakreśla motywacje stojące za stworzeniem gry poważnej, oraz omówienie struktury pracy. W drugim rozdziale omówione zostało zagadnienie gier poważnych. Trzeci rozdział został poświęcony przybliżeniu zagadnień związanych z anatomią mózgu i komórki nerwowej. Czwarty rozdział to przegląd istniejących aplikacji, związanych z wizualizacją budowy ludzkiego ciała. W piątym rozdziale opisane zostały użyte technologie. Szósty rozdział dotyczy wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych. W siódmym rozdziale omówiona została struktura aplikacji. W ósmym rozdziale przybliżono szczegóły implementacyjne. Przedstawiono skrypty wykorzystane w implementacji wraz z opisami. Dziewiąty rozdział zawiera poradnik dla użytkownika, w którym omówione zostało krok po kroku, w jaki sposób gra poważna może być używana. W dziesiątym rozdziale przedstawiono podsumowanie pracy magisterskiej a w jedenastym bibliografię. Gra zawiera modele mózgu oraz ilustracje przedstawiające komórkę nerwową. Modelom i ilustracjom towarzyszą opisy oraz wykresy. Aplikacja zawiera również test wiedzy dotyczący zagadnień poruszanych w grze.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorSochocka, Anna - 161660 pl
dc.contributor.authorKołodziej, Pawełpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerRoterman-Konieczna, Irenapl
dc.contributor.reviewerSochocka, Anna - 161660 pl
dc.date.accessioned2023-09-29T21:39:51Z
dc.date.available2023-09-29T21:39:51Z
dc.date.submitted2023-09-29pl
dc.fieldofstudyinformatyka gier komputerowychpl
dc.identifier.apddiploma-167538-259954pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/320168
dc.languagepolpl
dc.subject.enserious game, brain, neuron, nerve cell, Unity Enginepl
dc.subject.plgra poważna, mózg, neuron, komórka nerwowa, Silnik Unitypl
dc.titleWizualizacja budowy ludzkiego mózgu - gra poważnapl
dc.title.alternativeVisualization of the structure of the human brain - serious gamepl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The master's thesis focuses on the development of a serious game designed to visualize the structure of the brain and neurons. The theoretical part is divided into 11 chapters. The first chapter introduces the context and motivation behind creating a serious game and outlines the structure of the thesis. The second chapter presents the topic of serious games. The third chapter is dedicated to presenting issues related to brain and neuron anatomy. The fourth chapter provides a review of existing applications related to human body structure visualization. The fifth chapter describes used technology. The sixth chapter presents both functional and non-functional requirements. The seventh chapter outlines the application's structure. The eighth chapter presents implementation details. The ninth chapter includes a user's guide, explaining step by step how to use the serious game. The tenth chapter offers a summary of the master's thesis, while the eleventh chapter contains the bibliography. The application presents models of the brain and neuron illustrations, each accompanied by descriptions and charts. Additionally, the application includes a quiz based on the topics highlighted in the game.
dc.abstract.plpl
Praca magisterska dotyczy stworzenia gry poważnej, poświęconej wizualizacji budowy mózgu i neuronu. Praca została podzielona na 11 rozdziałów. W pierwszym rozdziale przedstawiono kontekst, który nakreśla motywacje stojące za stworzeniem gry poważnej, oraz omówienie struktury pracy. W drugim rozdziale omówione zostało zagadnienie gier poważnych. Trzeci rozdział został poświęcony przybliżeniu zagadnień związanych z anatomią mózgu i komórki nerwowej. Czwarty rozdział to przegląd istniejących aplikacji, związanych z wizualizacją budowy ludzkiego ciała. W piątym rozdziale opisane zostały użyte technologie. Szósty rozdział dotyczy wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych. W siódmym rozdziale omówiona została struktura aplikacji. W ósmym rozdziale przybliżono szczegóły implementacyjne. Przedstawiono skrypty wykorzystane w implementacji wraz z opisami. Dziewiąty rozdział zawiera poradnik dla użytkownika, w którym omówione zostało krok po kroku, w jaki sposób gra poważna może być używana. W dziesiątym rozdziale przedstawiono podsumowanie pracy magisterskiej a w jedenastym bibliografię. Gra zawiera modele mózgu oraz ilustracje przedstawiające komórkę nerwową. Modelom i ilustracjom towarzyszą opisy oraz wykresy. Aplikacja zawiera również test wiedzy dotyczący zagadnień poruszanych w grze.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Sochocka, Anna - 161660
dc.contributor.authorpl
Kołodziej, Paweł
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Roterman-Konieczna, Irena
dc.contributor.reviewerpl
Sochocka, Anna - 161660
dc.date.accessioned
2023-09-29T21:39:51Z
dc.date.available
2023-09-29T21:39:51Z
dc.date.submittedpl
2023-09-29
dc.fieldofstudypl
informatyka gier komputerowych
dc.identifier.apdpl
diploma-167538-259954
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/320168
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
serious game, brain, neuron, nerve cell, Unity Engine
dc.subject.plpl
gra poważna, mózg, neuron, komórka nerwowa, Silnik Unity
dc.titlepl
Wizualizacja budowy ludzkiego mózgu - gra poważna
dc.title.alternativepl
Visualization of the structure of the human brain - serious game
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
35
Views per month
Views per city
Warsaw
10
Krakow
5
Wroclaw
4
Olsztyn
2
Opole
2
Aarhus
1
Copenhagen
1
Kmiecin
1
Kolbuszowa
1
Kędzierzyn-Koźle
1

No access

No Thumbnail Available
Collections