Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wizualizacja budowy ludzkiego mózgu - gra poważna
Visualization of the structure of the human brain - serious game
gra poważna, mózg, neuron, komórka nerwowa, Silnik Unity
serious game, brain, neuron, nerve cell, Unity Engine
Praca magisterska dotyczy stworzenia gry poważnej, poświęconej wizualizacji budowy mózgu i neuronu. Praca została podzielona na 11 rozdziałów. W pierwszym rozdziale przedstawiono kontekst, który nakreśla motywacje stojące za stworzeniem gry poważnej, oraz omówienie struktury pracy. W drugim rozdziale omówione zostało zagadnienie gier poważnych. Trzeci rozdział został poświęcony przybliżeniu zagadnień związanych z anatomią mózgu i komórki nerwowej. Czwarty rozdział to przegląd istniejących aplikacji, związanych z wizualizacją budowy ludzkiego ciała. W piątym rozdziale opisane zostały użyte technologie. Szósty rozdział dotyczy wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych. W siódmym rozdziale omówiona została struktura aplikacji. W ósmym rozdziale przybliżono szczegóły implementacyjne. Przedstawiono skrypty wykorzystane w implementacji wraz z opisami. Dziewiąty rozdział zawiera poradnik dla użytkownika, w którym omówione zostało krok po kroku, w jaki sposób gra poważna może być używana. W dziesiątym rozdziale przedstawiono podsumowanie pracy magisterskiej a w jedenastym bibliografię. Gra zawiera modele mózgu oraz ilustracje przedstawiające komórkę nerwową. Modelom i ilustracjom towarzyszą opisy oraz wykresy. Aplikacja zawiera również test wiedzy dotyczący zagadnień poruszanych w grze.
The master's thesis focuses on the development of a serious game designed to visualize the structure of the brain and neurons. The theoretical part is divided into 11 chapters. The first chapter introduces the context and motivation behind creating a serious game and outlines the structure of the thesis. The second chapter presents the topic of serious games. The third chapter is dedicated to presenting issues related to brain and neuron anatomy. The fourth chapter provides a review of existing applications related to human body structure visualization. The fifth chapter describes used technology. The sixth chapter presents both functional and non-functional requirements. The seventh chapter outlines the application's structure. The eighth chapter presents implementation details. The ninth chapter includes a user's guide, explaining step by step how to use the serious game. The tenth chapter offers a summary of the master's thesis, while the eleventh chapter contains the bibliography. The application presents models of the brain and neuron illustrations, each accompanied by descriptions and charts. Additionally, the application includes a quiz based on the topics highlighted in the game.
dc.abstract.en | The master's thesis focuses on the development of a serious game designed to visualize the structure of the brain and neurons. The theoretical part is divided into 11 chapters. The first chapter introduces the context and motivation behind creating a serious game and outlines the structure of the thesis. The second chapter presents the topic of serious games. The third chapter is dedicated to presenting issues related to brain and neuron anatomy. The fourth chapter provides a review of existing applications related to human body structure visualization. The fifth chapter describes used technology. The sixth chapter presents both functional and non-functional requirements. The seventh chapter outlines the application's structure. The eighth chapter presents implementation details. The ninth chapter includes a user's guide, explaining step by step how to use the serious game. The tenth chapter offers a summary of the master's thesis, while the eleventh chapter contains the bibliography. The application presents models of the brain and neuron illustrations, each accompanied by descriptions and charts. Additionally, the application includes a quiz based on the topics highlighted in the game. | pl |
dc.abstract.pl | Praca magisterska dotyczy stworzenia gry poważnej, poświęconej wizualizacji budowy mózgu i neuronu. Praca została podzielona na 11 rozdziałów. W pierwszym rozdziale przedstawiono kontekst, który nakreśla motywacje stojące za stworzeniem gry poważnej, oraz omówienie struktury pracy. W drugim rozdziale omówione zostało zagadnienie gier poważnych. Trzeci rozdział został poświęcony przybliżeniu zagadnień związanych z anatomią mózgu i komórki nerwowej. Czwarty rozdział to przegląd istniejących aplikacji, związanych z wizualizacją budowy ludzkiego ciała. W piątym rozdziale opisane zostały użyte technologie. Szósty rozdział dotyczy wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych. W siódmym rozdziale omówiona została struktura aplikacji. W ósmym rozdziale przybliżono szczegóły implementacyjne. Przedstawiono skrypty wykorzystane w implementacji wraz z opisami. Dziewiąty rozdział zawiera poradnik dla użytkownika, w którym omówione zostało krok po kroku, w jaki sposób gra poważna może być używana. W dziesiątym rozdziale przedstawiono podsumowanie pracy magisterskiej a w jedenastym bibliografię. Gra zawiera modele mózgu oraz ilustracje przedstawiające komórkę nerwową. Modelom i ilustracjom towarzyszą opisy oraz wykresy. Aplikacja zawiera również test wiedzy dotyczący zagadnień poruszanych w grze. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Sochocka, Anna - 161660 | pl |
dc.contributor.author | Kołodziej, Paweł | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Roterman-Konieczna, Irena | pl |
dc.contributor.reviewer | Sochocka, Anna - 161660 | pl |
dc.date.accessioned | 2023-09-29T21:39:51Z | |
dc.date.available | 2023-09-29T21:39:51Z | |
dc.date.submitted | 2023-09-29 | pl |
dc.fieldofstudy | informatyka gier komputerowych | pl |
dc.identifier.apd | diploma-167538-259954 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/320168 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | serious game, brain, neuron, nerve cell, Unity Engine | pl |
dc.subject.pl | gra poważna, mózg, neuron, komórka nerwowa, Silnik Unity | pl |
dc.title | Wizualizacja budowy ludzkiego mózgu - gra poważna | pl |
dc.title.alternative | Visualization of the structure of the human brain - serious game | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |