Wpływ mediów społecznościowych na planowanie samodzielnych wyjazdów turystycznych na przykładzie studentów

master
dc.abstract.enThe aim of this master thesis is to present the role of online social media in planning independent tourist trips. The history and importance of social media have been introduced. It has been also described the use of social media as a marketing tools for the promotion of tourist regions, cities and sources of valuable tips and useful information during travel. As part of the own research, surveys were conducted among students of geography at the Jagiellonian University and students of other faculties and universities. As a result of the analysis, the preferences of students in the use of social media in organizing tourist trips were discovered. The research also made it possible to visualize the behavior in two different studied groups.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest przedstawienie roli internatowych mediów społecznościowych w planowaniu samodzielnych wyjazdów turystycznych. Została przybliżona historia i znaczenie mediów społecznościowych. Opisano wykorzystanie ich jako narzędzi marketingowych do promocji regionów i miast turystycznych oraz źródeł cennych wskazówek i informacji przydatnych w podróży. W ramach badań własnych przeprowadzono badania ankietowe wśród studentów geografii Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz studentów innych kierunków i uczelni. W wyniku analizy poznano preferencje studentów w zakresie korzystania z mediów społecznościowych w organizacji wyjazdów turystycznych. Badania dały także możliwość zobrazowania zachowań w dwóch różnych badanych grupach.pl
dc.affiliationWydział Geografii i Geologiipl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.areaobszar nauk przyrodniczychpl
dc.areaobszar nauk technicznychpl
dc.contributor.advisorSołjan, Izabela - 131994 pl
dc.contributor.authorJędrzejak, Laurapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WGGpl
dc.contributor.reviewerSołjan, Izabela - 131994 pl
dc.contributor.reviewerBilska-Wodecka, Elżbieta - 127342 pl
dc.date.accessioned2023-04-04T21:30:46Z
dc.date.available2023-04-04T21:30:46Z
dc.date.submitted2021-07-28pl
dc.fieldofstudygeografiapl
dc.identifier.apddiploma-146278-228475pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/309858
dc.languagepolpl
dc.subject.ensocial media, independent tourist trip, tourism promotion, studentspl
dc.subject.plmedia społecznościowe, samodzielny wyjazd turystyczny, promocja turystyki, studencipl
dc.titleWpływ mediów społecznościowych na planowanie samodzielnych wyjazdów turystycznych na przykładzie studentówpl
dc.title.alternativeThe influence of social media on planning independent tourist trips as an example of studentspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this master thesis is to present the role of online social media in planning independent tourist trips. The history and importance of social media have been introduced. It has been also described the use of social media as a marketing tools for the promotion of tourist regions, cities and sources of valuable tips and useful information during travel. As part of the own research, surveys were conducted among students of geography at the Jagiellonian University and students of other faculties and universities. As a result of the analysis, the preferences of students in the use of social media in organizing tourist trips were discovered. The research also made it possible to visualize the behavior in two different studied groups.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie roli internatowych mediów społecznościowych w planowaniu samodzielnych wyjazdów turystycznych. Została przybliżona historia i znaczenie mediów społecznościowych. Opisano wykorzystanie ich jako narzędzi marketingowych do promocji regionów i miast turystycznych oraz źródeł cennych wskazówek i informacji przydatnych w podróży. W ramach badań własnych przeprowadzono badania ankietowe wśród studentów geografii Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz studentów innych kierunków i uczelni. W wyniku analizy poznano preferencje studentów w zakresie korzystania z mediów społecznościowych w organizacji wyjazdów turystycznych. Badania dały także możliwość zobrazowania zachowań w dwóch różnych badanych grupach.
dc.affiliationpl
Wydział Geografii i Geologii
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.areapl
obszar nauk przyrodniczych
dc.areapl
obszar nauk technicznych
dc.contributor.advisorpl
Sołjan, Izabela - 131994
dc.contributor.authorpl
Jędrzejak, Laura
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WGG
dc.contributor.reviewerpl
Sołjan, Izabela - 131994
dc.contributor.reviewerpl
Bilska-Wodecka, Elżbieta - 127342
dc.date.accessioned
2023-04-04T21:30:46Z
dc.date.available
2023-04-04T21:30:46Z
dc.date.submittedpl
2021-07-28
dc.fieldofstudypl
geografia
dc.identifier.apdpl
diploma-146278-228475
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/309858
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
social media, independent tourist trip, tourism promotion, students
dc.subject.plpl
media społecznościowe, samodzielny wyjazd turystyczny, promocja turystyki, studenci
dc.titlepl
Wpływ mediów społecznościowych na planowanie samodzielnych wyjazdów turystycznych na przykładzie studentów
dc.title.alternativepl
The influence of social media on planning independent tourist trips as an example of students
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
98
Views per month
Views per city
Poznan
22
Krakow
21
Warsaw
18
Kęty
5
Gdansk
2
Göttingen
2
Katowice
2
Rzeszotary
2
Bialystok
1
Biała Podlaska
1

No access

No Thumbnail Available
Collections