Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Programy lojalnościowe jako narzędzie marketingowego zarządzania relacjami z klientami
Loyalty programs as a tool for marketing customer relationship management
Słowa kluczowe: lojalność – marketing relacji – program lojalnościowy – segmenty klientów – zarządzanie relacjami z klientem
Keywords: customer relationship management – customer segments – loyalty – loyalty program – marketing of relations
W procesie kreowania i rozwijania firmy istotnym stało się inwestowanie w pozyskanie lojalnych klientów. Zbudowanie trwałych relacji pomiędzy klientem i przedsiębiorstwem stanowi znaczący element przewagi konkurencyjnej. Niniejsza praca przedstawia programy lojalnościowe jako instrument, odpowiadający za zarządzanie relacjami z konsumentami. Firmy wykorzystują mechanizm programów lojalnościowych, by zbudować bazę lojalnych klientów i pogłębić wiedzę o nich. W pracy scharakteryzowano proces budowy oraz funkcjonowania programów lojalnościowych. Podkreślono wiele wartości, jakie oferują programy, zarówno dla konsumentów jak i przedsiębiorstw, gdyż są to korzyści obopólne. Budowa tej formy marketingowego oddziaływania na konsumentów jest wieloetapowa i wymaga brania pod uwagę wielu aspektów. Warto skupić się na segmentacji klientów i wyborze odpowiedniego rodzaju programu lojalnościowego. Dzięki temu program ma szansę odpowiedzieć na potrzeby i wymagania grupy docelowej. W pracy przedstawiono rodzaje lojalności konsumenckiej oraz jej wpływ na działalność firmy. Badania skupiały się na analizie poziomu satysfakcji i efektywności programów lojalnościowych wśród ich użytkowników. Wnioski, jakie wynikły z badań ukazały wysoki stopień zaangażowania konsumentów w programy dostępne na rynku, oraz ich ogólną skuteczność w tworzeniu emocjonalnej więzi z firmą.
In the process of creating and developing the company, it became important to invest in gaining loyal customers. Building lasting relationships between the customer and the company is a significant element of competitive advantage. This work presents loyalty programs as an instrument responsible for managing relations with consumers. Companies use the mechanism of loyalty programs to build a base of loyal customers and deepen the knowledge about them. The work characterizes the process of building and functioning of loyalty programs. Many of the values that the programs offer, both for consumers and businesses, were highlighted, as they are mutually beneficial. The construction of this form of marketing impact on consumers is multi-stage and requires many aspects to be taken into account. It is worth focusing on customer segmentation and choosing the right type of loyalty program. Thanks to this, the program has a chance to respond to the needs and requirements of the target group. The paper presents the types of consumer loyalty and its impact on the company's operations. The research focused on analyzing the level of satisfaction and effectiveness of loyalty programs among their users. The conclusions of the research showed a high degree of consumer involvement in the programs available on the market, and their overall effectiveness in creating an emotional bond with the company.
dc.abstract.en | In the process of creating and developing the company, it became important to invest in gaining loyal customers. Building lasting relationships between the customer and the company is a significant element of competitive advantage. This work presents loyalty programs as an instrument responsible for managing relations with consumers. Companies use the mechanism of loyalty programs to build a base of loyal customers and deepen the knowledge about them. The work characterizes the process of building and functioning of loyalty programs. Many of the values that the programs offer, both for consumers and businesses, were highlighted, as they are mutually beneficial. The construction of this form of marketing impact on consumers is multi-stage and requires many aspects to be taken into account. It is worth focusing on customer segmentation and choosing the right type of loyalty program. Thanks to this, the program has a chance to respond to the needs and requirements of the target group. The paper presents the types of consumer loyalty and its impact on the company's operations. The research focused on analyzing the level of satisfaction and effectiveness of loyalty programs among their users. The conclusions of the research showed a high degree of consumer involvement in the programs available on the market, and their overall effectiveness in creating an emotional bond with the company. | pl |
dc.abstract.pl | W procesie kreowania i rozwijania firmy istotnym stało się inwestowanie w pozyskanie lojalnych klientów. Zbudowanie trwałych relacji pomiędzy klientem i przedsiębiorstwem stanowi znaczący element przewagi konkurencyjnej. Niniejsza praca przedstawia programy lojalnościowe jako instrument, odpowiadający za zarządzanie relacjami z konsumentami. Firmy wykorzystują mechanizm programów lojalnościowych, by zbudować bazę lojalnych klientów i pogłębić wiedzę o nich. W pracy scharakteryzowano proces budowy oraz funkcjonowania programów lojalnościowych. Podkreślono wiele wartości, jakie oferują programy, zarówno dla konsumentów jak i przedsiębiorstw, gdyż są to korzyści obopólne. Budowa tej formy marketingowego oddziaływania na konsumentów jest wieloetapowa i wymaga brania pod uwagę wielu aspektów. Warto skupić się na segmentacji klientów i wyborze odpowiedniego rodzaju programu lojalnościowego. Dzięki temu program ma szansę odpowiedzieć na potrzeby i wymagania grupy docelowej. W pracy przedstawiono rodzaje lojalności konsumenckiej oraz jej wpływ na działalność firmy. Badania skupiały się na analizie poziomu satysfakcji i efektywności programów lojalnościowych wśród ich użytkowników. Wnioski, jakie wynikły z badań ukazały wysoki stopień zaangażowania konsumentów w programy dostępne na rynku, oraz ich ogólną skuteczność w tworzeniu emocjonalnej więzi z firmą. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Jedynak, Piotr - 128512 | pl |
dc.contributor.author | Sus, Gabriela | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Jedynak, Piotr - 128512 | pl |
dc.contributor.reviewer | Marcinkowski, Aleksander - 130320 | pl |
dc.date.accessioned | 2023-07-10T21:40:26Z | |
dc.date.available | 2023-07-10T21:40:26Z | |
dc.date.submitted | 2023-07-10 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie - psychologia w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-164233-265920 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/315161 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Keywords: customer relationship management – customer segments – loyalty – loyalty program – marketing of relations | pl |
dc.subject.pl | Słowa kluczowe: lojalność – marketing relacji – program lojalnościowy – segmenty klientów – zarządzanie relacjami z klientem | pl |
dc.title | Programy lojalnościowe jako narzędzie marketingowego zarządzania relacjami z klientami | pl |
dc.title.alternative | Loyalty programs as a tool for marketing customer relationship management | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |