Programy lojalnościowe jako narzędzie marketingowego zarządzania relacjami z klientami

master
dc.abstract.enIn the process of creating and developing the company, it became important to invest in gaining loyal customers. Building lasting relationships between the customer and the company is a significant element of competitive advantage. This work presents loyalty programs as an instrument responsible for managing relations with consumers. Companies use the mechanism of loyalty programs to build a base of loyal customers and deepen the knowledge about them. The work characterizes the process of building and functioning of loyalty programs. Many of the values that the programs offer, both for consumers and businesses, were highlighted, as they are mutually beneficial. The construction of this form of marketing impact on consumers is multi-stage and requires many aspects to be taken into account. It is worth focusing on customer segmentation and choosing the right type of loyalty program. Thanks to this, the program has a chance to respond to the needs and requirements of the target group. The paper presents the types of consumer loyalty and its impact on the company's operations. The research focused on analyzing the level of satisfaction and effectiveness of loyalty programs among their users. The conclusions of the research showed a high degree of consumer involvement in the programs available on the market, and their overall effectiveness in creating an emotional bond with the company.pl
dc.abstract.plW procesie kreowania i rozwijania firmy istotnym stało się inwestowanie w pozyskanie lojalnych klientów. Zbudowanie trwałych relacji pomiędzy klientem i przedsiębiorstwem stanowi znaczący element przewagi konkurencyjnej. Niniejsza praca przedstawia programy lojalnościowe jako instrument, odpowiadający za zarządzanie relacjami z konsumentami. Firmy wykorzystują mechanizm programów lojalnościowych, by zbudować bazę lojalnych klientów i pogłębić wiedzę o nich. W pracy scharakteryzowano proces budowy oraz funkcjonowania programów lojalnościowych. Podkreślono wiele wartości, jakie oferują programy, zarówno dla konsumentów jak i przedsiębiorstw, gdyż są to korzyści obopólne. Budowa tej formy marketingowego oddziaływania na konsumentów jest wieloetapowa i wymaga brania pod uwagę wielu aspektów. Warto skupić się na segmentacji klientów i wyborze odpowiedniego rodzaju programu lojalnościowego. Dzięki temu program ma szansę odpowiedzieć na potrzeby i wymagania grupy docelowej. W pracy przedstawiono rodzaje lojalności konsumenckiej oraz jej wpływ na działalność firmy. Badania skupiały się na analizie poziomu satysfakcji i efektywności programów lojalnościowych wśród ich użytkowników. Wnioski, jakie wynikły z badań ukazały wysoki stopień zaangażowania konsumentów w programy dostępne na rynku, oraz ich ogólną skuteczność w tworzeniu emocjonalnej więzi z firmą.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorJedynak, Piotr - 128512 pl
dc.contributor.authorSus, Gabrielapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerJedynak, Piotr - 128512 pl
dc.contributor.reviewerMarcinkowski, Aleksander - 130320 pl
dc.date.accessioned2023-07-10T21:40:26Z
dc.date.available2023-07-10T21:40:26Z
dc.date.submitted2023-07-10pl
dc.fieldofstudyzarządzanie - psychologia w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-164233-265920pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/315161
dc.languagepolpl
dc.subject.enKeywords: customer relationship management – customer segments – loyalty – loyalty program – marketing of relationspl
dc.subject.plSłowa kluczowe: lojalność – marketing relacji – program lojalnościowy – segmenty klientów – zarządzanie relacjami z klientempl
dc.titleProgramy lojalnościowe jako narzędzie marketingowego zarządzania relacjami z klientamipl
dc.title.alternativeLoyalty programs as a tool for marketing customer relationship managementpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
In the process of creating and developing the company, it became important to invest in gaining loyal customers. Building lasting relationships between the customer and the company is a significant element of competitive advantage. This work presents loyalty programs as an instrument responsible for managing relations with consumers. Companies use the mechanism of loyalty programs to build a base of loyal customers and deepen the knowledge about them. The work characterizes the process of building and functioning of loyalty programs. Many of the values that the programs offer, both for consumers and businesses, were highlighted, as they are mutually beneficial. The construction of this form of marketing impact on consumers is multi-stage and requires many aspects to be taken into account. It is worth focusing on customer segmentation and choosing the right type of loyalty program. Thanks to this, the program has a chance to respond to the needs and requirements of the target group. The paper presents the types of consumer loyalty and its impact on the company's operations. The research focused on analyzing the level of satisfaction and effectiveness of loyalty programs among their users. The conclusions of the research showed a high degree of consumer involvement in the programs available on the market, and their overall effectiveness in creating an emotional bond with the company.
dc.abstract.plpl
W procesie kreowania i rozwijania firmy istotnym stało się inwestowanie w pozyskanie lojalnych klientów. Zbudowanie trwałych relacji pomiędzy klientem i przedsiębiorstwem stanowi znaczący element przewagi konkurencyjnej. Niniejsza praca przedstawia programy lojalnościowe jako instrument, odpowiadający za zarządzanie relacjami z konsumentami. Firmy wykorzystują mechanizm programów lojalnościowych, by zbudować bazę lojalnych klientów i pogłębić wiedzę o nich. W pracy scharakteryzowano proces budowy oraz funkcjonowania programów lojalnościowych. Podkreślono wiele wartości, jakie oferują programy, zarówno dla konsumentów jak i przedsiębiorstw, gdyż są to korzyści obopólne. Budowa tej formy marketingowego oddziaływania na konsumentów jest wieloetapowa i wymaga brania pod uwagę wielu aspektów. Warto skupić się na segmentacji klientów i wyborze odpowiedniego rodzaju programu lojalnościowego. Dzięki temu program ma szansę odpowiedzieć na potrzeby i wymagania grupy docelowej. W pracy przedstawiono rodzaje lojalności konsumenckiej oraz jej wpływ na działalność firmy. Badania skupiały się na analizie poziomu satysfakcji i efektywności programów lojalnościowych wśród ich użytkowników. Wnioski, jakie wynikły z badań ukazały wysoki stopień zaangażowania konsumentów w programy dostępne na rynku, oraz ich ogólną skuteczność w tworzeniu emocjonalnej więzi z firmą.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Jedynak, Piotr - 128512
dc.contributor.authorpl
Sus, Gabriela
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Piotr - 128512
dc.contributor.reviewerpl
Marcinkowski, Aleksander - 130320
dc.date.accessioned
2023-07-10T21:40:26Z
dc.date.available
2023-07-10T21:40:26Z
dc.date.submittedpl
2023-07-10
dc.fieldofstudypl
zarządzanie - psychologia w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-164233-265920
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/315161
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Keywords: customer relationship management – customer segments – loyalty – loyalty program – marketing of relations
dc.subject.plpl
Słowa kluczowe: lojalność – marketing relacji – program lojalnościowy – segmenty klientów – zarządzanie relacjami z klientem
dc.titlepl
Programy lojalnościowe jako narzędzie marketingowego zarządzania relacjami z klientami
dc.title.alternativepl
Loyalty programs as a tool for marketing customer relationship management
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available
Collections