STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSIĘBIORSTWA INNOWACYJNEGO NA RYNKU NISZOWYM

master
dc.abstract.enThe purpose of this paper is presentation of the potential market niches on the basis of the innovation strategy of enterprises. The paper consists of three parts. The first part defines the concept of market niche, innovation, and sources of their origin and the essence of innovative enterprises in the market niche. Enclosed is also a list of opportunities and threats from the world market economy. The second part is a continuation of the topic presented describing the level of Polish innovation on the background of the European Union. Shown are spending on innovation in Poland and evaluated so far the effects of actions. The final section of the paper takes a new look at the use of innovative solutions in the practice of everyday life taking into account the dormant potential market niches and specific approaches to innovation with specific examples.pl
dc.abstract.plAnalizie poddano proces rozwoju przedsiębiorstwa innowacyjnego. Współcześnie rynek niszowy uchodzi za łatwy obszar wejścia na rynek, co jest głównym wywodem niniejszej pracy. Celem głównym pracy jest ukazanie potencjału, jaki drzemie w obszarach niszy. Praca składa się z trzech części. Pierwsza cześć definiuje niszę rynkową, innowacje, źródła pochodzenia, rolę innowatora, strategię firmy innowacyjnej, potencjalne szanse i zagrożenia, a także istotę działania przedsiębiorstwa innowacyjnego na rynku niszowym. Druga część stanowi kontynuację przedstawionego tematu charakteryzując miejsce oraz poziom innowacji Polski na tle Europy. Pokazane zostały również wartości nakładów na innowacje w Polsce, jak i poddano ocenie dotychczasowe efekty działań. Materiał wykorzystany w ostatniej części pracy dotyczy wpływu innowacji na wzrost gospodarczy, ukazuje przykłady innowacyjnych odkryć oraz zawiera idealny przykład wykorzystania niszy rynkowejpl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorMesjasz, Czesławpl
dc.contributor.authorLatocha, Sławomirpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerMarcinkowski, Aleksander - 130320 pl
dc.contributor.reviewerMesjasz, Czesławpl
dc.date.accessioned2020-07-26T18:30:45Z
dc.date.available2020-07-26T18:30:45Z
dc.date.submitted2015-10-27pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie i doradztwo gospodarczepl
dc.identifier.apddiploma-101419-96309pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/208417
dc.languagepolpl
dc.subject.enInnovator - Innovation - Market Niche - Strategy - Economic Developmentpl
dc.subject.plInnowacje - Innowator - Nisza Rynkowa - Strategia - Rozwój gospodarczypl
dc.titleSTRATEGIA ROZWOJU PRZEDSIĘBIORSTWA INNOWACYJNEGO NA RYNKU NISZOWYMpl
dc.title.alternativeStrategy of development of innovative enterprises in the market niche.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of this paper is presentation of the potential market niches on the basis of the innovation strategy of enterprises. The paper consists of three parts. The first part defines the concept of market niche, innovation, and sources of their origin and the essence of innovative enterprises in the market niche. Enclosed is also a list of opportunities and threats from the world market economy. The second part is a continuation of the topic presented describing the level of Polish innovation on the background of the European Union. Shown are spending on innovation in Poland and evaluated so far the effects of actions. The final section of the paper takes a new look at the use of innovative solutions in the practice of everyday life taking into account the dormant potential market niches and specific approaches to innovation with specific examples.
dc.abstract.plpl
Analizie poddano proces rozwoju przedsiębiorstwa innowacyjnego. Współcześnie rynek niszowy uchodzi za łatwy obszar wejścia na rynek, co jest głównym wywodem niniejszej pracy. Celem głównym pracy jest ukazanie potencjału, jaki drzemie w obszarach niszy. Praca składa się z trzech części. Pierwsza cześć definiuje niszę rynkową, innowacje, źródła pochodzenia, rolę innowatora, strategię firmy innowacyjnej, potencjalne szanse i zagrożenia, a także istotę działania przedsiębiorstwa innowacyjnego na rynku niszowym. Druga część stanowi kontynuację przedstawionego tematu charakteryzując miejsce oraz poziom innowacji Polski na tle Europy. Pokazane zostały również wartości nakładów na innowacje w Polsce, jak i poddano ocenie dotychczasowe efekty działań. Materiał wykorzystany w ostatniej części pracy dotyczy wpływu innowacji na wzrost gospodarczy, ukazuje przykłady innowacyjnych odkryć oraz zawiera idealny przykład wykorzystania niszy rynkowej
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Mesjasz, Czesław
dc.contributor.authorpl
Latocha, Sławomir
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Marcinkowski, Aleksander - 130320
dc.contributor.reviewerpl
Mesjasz, Czesław
dc.date.accessioned
2020-07-26T18:30:45Z
dc.date.available
2020-07-26T18:30:45Z
dc.date.submittedpl
2015-10-27
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie i doradztwo gospodarcze
dc.identifier.apdpl
diploma-101419-96309
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/208417
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Innovator - Innovation - Market Niche - Strategy - Economic Development
dc.subject.plpl
Innowacje - Innowator - Nisza Rynkowa - Strategia - Rozwój gospodarczy
dc.titlepl
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSIĘBIORSTWA INNOWACYJNEGO NA RYNKU NISZOWYM
dc.title.alternativepl
Strategy of development of innovative enterprises in the market niche.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available