The instrumental role of manga and anime in Japanese pro-health social campaigns during COVID-19 pandemic

master
dc.abstract.enManga and anime have become a popular cultural phenomenon not only in Japan, but around the world. This thesis discusses the instrumental role of anime and manga in Japanese pro-health social campaigns during the COVID-19 pandemic, a subject of academic inquiry within the context of social marketing. The use of fictional characters from popular animated series in advertisements has become one of Japan's most effective marketing strategies. Japan's unique approach to commercial campaigns effectively harnesses the cultural prominence and narrative resonance of manga and anime, ensuring the seamless transmission of vital health-related information to a diverse demographic spectrum. In the interconnected, globalized world, Japanese popular culture transcends national borders, positioning manga and anime as influential vehicles for global health communication. This research underscores their potential across various domains, from advertising to health communication and social campaigns, highlighting the importance of crafting context-sensitive marketing strategy to maximize its global impact.pl
dc.abstract.plManga i anime stały się popularnym fenomenem kulturowym nie tylko w Japonii, ale i na całym świecie. Niniejsza praca omawia instrumentalną rolę anime i mangi w japońskich społecznych kampaniach prozdrowotnych podczas pandemii COVID-19, będącą przedmiotem badań w kontekście marketingu społecznego. Wykorzystanie w reklamach fikcyjnych postaci z popularnych serii animowanych stało się jedną z najskuteczniejszych strategii marketingowych w Japonii. Unikalne podejście Japonii do kampanii reklamowych skutecznie wykorzystuje kulturową rangę oraz narracyjne walory mangi i anime, zapewniając skuteczne przekazywanie informacji z zakresu ochrony zdrowia szerokiemu spektrum odbiorców. W zglobalizowanym świecie japońska kultura popularna przekracza granice narodowe, co umożliwia mandze i anime odgrywanie wpływowej roli w globalnej komunikacji zdrowotnej. Poniższe badanie ukazuje ich potencjał w różnych dziedzinach, począwszy od reklamy komercyjnej, po kampanie społeczne i prozdrowotne, podkreślając znaczenie opracowywania strategii marketingowej dopasowanej do konkretnego problemu, w celu maksymalizacji jej globalnego wpływu.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorBarańska, Marzenapl
dc.contributor.authorLaskowska, Karolinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerBarańska, Marzenapl
dc.contributor.reviewerPopiołek, Malwinapl
dc.date.accessioned2023-10-30T22:37:06Z
dc.date.available2023-10-30T22:37:06Z
dc.date.submitted2023-10-30pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediami i reklamąpl
dc.identifier.apddiploma-164357-307304pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/322565
dc.languageengpl
dc.subject.enadvertising management, anime, COVID-19, manga, social marketingpl
dc.subject.planime, COVID-19, manga, marketing społeczny, zarządzanie reklamąpl
dc.titleThe instrumental role of manga and anime in Japanese pro-health social campaigns during COVID-19 pandemicpl
dc.title.alternativeInstrumentalny wymiar mangi i anime w japońskich prozdrowotnych kampaniach społecznych w trakcie pandemii COVID-19pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Manga and anime have become a popular cultural phenomenon not only in Japan, but around the world. This thesis discusses the instrumental role of anime and manga in Japanese pro-health social campaigns during the COVID-19 pandemic, a subject of academic inquiry within the context of social marketing. The use of fictional characters from popular animated series in advertisements has become one of Japan's most effective marketing strategies. Japan's unique approach to commercial campaigns effectively harnesses the cultural prominence and narrative resonance of manga and anime, ensuring the seamless transmission of vital health-related information to a diverse demographic spectrum. In the interconnected, globalized world, Japanese popular culture transcends national borders, positioning manga and anime as influential vehicles for global health communication. This research underscores their potential across various domains, from advertising to health communication and social campaigns, highlighting the importance of crafting context-sensitive marketing strategy to maximize its global impact.
dc.abstract.plpl
Manga i anime stały się popularnym fenomenem kulturowym nie tylko w Japonii, ale i na całym świecie. Niniejsza praca omawia instrumentalną rolę anime i mangi w japońskich społecznych kampaniach prozdrowotnych podczas pandemii COVID-19, będącą przedmiotem badań w kontekście marketingu społecznego. Wykorzystanie w reklamach fikcyjnych postaci z popularnych serii animowanych stało się jedną z najskuteczniejszych strategii marketingowych w Japonii. Unikalne podejście Japonii do kampanii reklamowych skutecznie wykorzystuje kulturową rangę oraz narracyjne walory mangi i anime, zapewniając skuteczne przekazywanie informacji z zakresu ochrony zdrowia szerokiemu spektrum odbiorców. W zglobalizowanym świecie japońska kultura popularna przekracza granice narodowe, co umożliwia mandze i anime odgrywanie wpływowej roli w globalnej komunikacji zdrowotnej. Poniższe badanie ukazuje ich potencjał w różnych dziedzinach, począwszy od reklamy komercyjnej, po kampanie społeczne i prozdrowotne, podkreślając znaczenie opracowywania strategii marketingowej dopasowanej do konkretnego problemu, w celu maksymalizacji jej globalnego wpływu.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Barańska, Marzena
dc.contributor.authorpl
Laskowska, Karolina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Barańska, Marzena
dc.contributor.reviewerpl
Popiołek, Malwina
dc.date.accessioned
2023-10-30T22:37:06Z
dc.date.available
2023-10-30T22:37:06Z
dc.date.submittedpl
2023-10-30
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami i reklamą
dc.identifier.apdpl
diploma-164357-307304
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/322565
dc.languagepl
eng
dc.subject.enpl
advertising management, anime, COVID-19, manga, social marketing
dc.subject.plpl
anime, COVID-19, manga, marketing społeczny, zarządzanie reklamą
dc.titlepl
The instrumental role of manga and anime in Japanese pro-health social campaigns during COVID-19 pandemic
dc.title.alternativepl
Instrumentalny wymiar mangi i anime w japońskich prozdrowotnych kampaniach społecznych w trakcie pandemii COVID-19
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available
Collections