Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
The instrumental role of manga and anime in Japanese pro-health social campaigns during COVID-19 pandemic
Instrumentalny wymiar mangi i anime w japońskich prozdrowotnych kampaniach społecznych w trakcie pandemii COVID-19
anime, COVID-19, manga, marketing społeczny, zarządzanie reklamą
advertising management, anime, COVID-19, manga, social marketing
Manga i anime stały się popularnym fenomenem kulturowym nie tylko w Japonii, ale i na całym świecie. Niniejsza praca omawia instrumentalną rolę anime i mangi w japońskich społecznych kampaniach prozdrowotnych podczas pandemii COVID-19, będącą przedmiotem badań w kontekście marketingu społecznego. Wykorzystanie w reklamach fikcyjnych postaci z popularnych serii animowanych stało się jedną z najskuteczniejszych strategii marketingowych w Japonii. Unikalne podejście Japonii do kampanii reklamowych skutecznie wykorzystuje kulturową rangę oraz narracyjne walory mangi i anime, zapewniając skuteczne przekazywanie informacji z zakresu ochrony zdrowia szerokiemu spektrum odbiorców. W zglobalizowanym świecie japońska kultura popularna przekracza granice narodowe, co umożliwia mandze i anime odgrywanie wpływowej roli w globalnej komunikacji zdrowotnej. Poniższe badanie ukazuje ich potencjał w różnych dziedzinach, począwszy od reklamy komercyjnej, po kampanie społeczne i prozdrowotne, podkreślając znaczenie opracowywania strategii marketingowej dopasowanej do konkretnego problemu, w celu maksymalizacji jej globalnego wpływu.
Manga and anime have become a popular cultural phenomenon not only in Japan, but around the world. This thesis discusses the instrumental role of anime and manga in Japanese pro-health social campaigns during the COVID-19 pandemic, a subject of academic inquiry within the context of social marketing. The use of fictional characters from popular animated series in advertisements has become one of Japan's most effective marketing strategies. Japan's unique approach to commercial campaigns effectively harnesses the cultural prominence and narrative resonance of manga and anime, ensuring the seamless transmission of vital health-related information to a diverse demographic spectrum. In the interconnected, globalized world, Japanese popular culture transcends national borders, positioning manga and anime as influential vehicles for global health communication. This research underscores their potential across various domains, from advertising to health communication and social campaigns, highlighting the importance of crafting context-sensitive marketing strategy to maximize its global impact.
dc.abstract.en | Manga and anime have become a popular cultural phenomenon not only in Japan, but around the world. This thesis discusses the instrumental role of anime and manga in Japanese pro-health social campaigns during the COVID-19 pandemic, a subject of academic inquiry within the context of social marketing. The use of fictional characters from popular animated series in advertisements has become one of Japan's most effective marketing strategies. Japan's unique approach to commercial campaigns effectively harnesses the cultural prominence and narrative resonance of manga and anime, ensuring the seamless transmission of vital health-related information to a diverse demographic spectrum. In the interconnected, globalized world, Japanese popular culture transcends national borders, positioning manga and anime as influential vehicles for global health communication. This research underscores their potential across various domains, from advertising to health communication and social campaigns, highlighting the importance of crafting context-sensitive marketing strategy to maximize its global impact. | pl |
dc.abstract.pl | Manga i anime stały się popularnym fenomenem kulturowym nie tylko w Japonii, ale i na całym świecie. Niniejsza praca omawia instrumentalną rolę anime i mangi w japońskich społecznych kampaniach prozdrowotnych podczas pandemii COVID-19, będącą przedmiotem badań w kontekście marketingu społecznego. Wykorzystanie w reklamach fikcyjnych postaci z popularnych serii animowanych stało się jedną z najskuteczniejszych strategii marketingowych w Japonii. Unikalne podejście Japonii do kampanii reklamowych skutecznie wykorzystuje kulturową rangę oraz narracyjne walory mangi i anime, zapewniając skuteczne przekazywanie informacji z zakresu ochrony zdrowia szerokiemu spektrum odbiorców. W zglobalizowanym świecie japońska kultura popularna przekracza granice narodowe, co umożliwia mandze i anime odgrywanie wpływowej roli w globalnej komunikacji zdrowotnej. Poniższe badanie ukazuje ich potencjał w różnych dziedzinach, począwszy od reklamy komercyjnej, po kampanie społeczne i prozdrowotne, podkreślając znaczenie opracowywania strategii marketingowej dopasowanej do konkretnego problemu, w celu maksymalizacji jej globalnego wpływu. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Barańska, Marzena | pl |
dc.contributor.author | Laskowska, Karolina | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Barańska, Marzena | pl |
dc.contributor.reviewer | Popiołek, Malwina | pl |
dc.date.accessioned | 2023-10-30T22:37:06Z | |
dc.date.available | 2023-10-30T22:37:06Z | |
dc.date.submitted | 2023-10-30 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie mediami i reklamą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-164357-307304 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/322565 | |
dc.language | eng | pl |
dc.subject.en | advertising management, anime, COVID-19, manga, social marketing | pl |
dc.subject.pl | anime, COVID-19, manga, marketing społeczny, zarządzanie reklamą | pl |
dc.title | The instrumental role of manga and anime in Japanese pro-health social campaigns during COVID-19 pandemic | pl |
dc.title.alternative | Instrumentalny wymiar mangi i anime w japońskich prozdrowotnych kampaniach społecznych w trakcie pandemii COVID-19 | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |