The Silver Economy Strategy for Europe: opportunities and constraints

master
dc.abstract.enThe share of the working-age population will decrease by 10 per cent by 2080. It will have a significant impact on social protection, pensions systems and public expenditure. Despite the fact that every EU member state has different demographical situations, all of them will face socio-economic consequences of ageing.The EU cannot do much, because it has not many competences in the social policy and can only give specific to each country recommendations. Its role is to be a consensus of knowledge, to provide first of all a platform for debate to exchange the best practices.The idea of silver economy consists of different concepts and areas of interest related to both negative and positive consequences of ageing populations in Europe.The EU has been very active in order to promote silver economy solutions. The “Silver Economy Strategy” published in 2018 puts emphasis on innovation through technological solutions and de facto describes the future development of the European economy in context of demographic change. In 2019 it looks like the Commission gave an impulse for the development of silver economy and now the idea is spreading itself and promoted on different levels.Opportunities for the development of the Silver Economy Strategy in Europe without being with necessity rosy, are not bleak. By 2025 the European Silver Economy will reach 6.4 trillion EUR and 88 million jobs. However, the complexity of existing legislative procedures is and will remain one of the main challenges at the European level to promote common ageing solutions. Another difficulty is the political priorities and future agenda of the Commission, the main legislative body in the EU.pl
dc.abstract.plUdział ludności w wieku produkcyjnym zmniejszy się o 10 procent do 2080 r. Będzie to miało znaczący wpływ na ochronę socjalną, systemy emerytalne i wydatki publiczne. Pomimo faktu, że każde państwo członkowskie UE ma inną sytuację demograficzną, wszystkie z nich będą musiały stawić czoła społeczno-ekonomicznym konsekwencjom starzenia się.UE nie może wiele zrobić, ponieważ nie ma wielu kompetencji w zakresie polityki społecznej i może jedynie udzielać zaleceń dla poszczególnych krajów. Jego rolą jest konsensus wiedzy, aby przede wszystkim zapewnić platformę do debaty w celu wymiany najlepszych praktyk.Idea srebrnej gospodarki składa się z różnych koncepcji i obszarów zainteresowania związanych zarówno z negatywnymi, jak i pozytywnymi konsekwencjami starzenia się społeczeństw w Europie. UE bardzo aktywnie promuje rozwiązania dotyczące srebrnej gospodarki. „Strategia srebrnej gospodarki” opublikowana w 2018 r. Kładzie nacisk na innowacje poprzez rozwiązania technologiczne i de facto opisuje przyszły rozwój gospodarki europejskiej w kontekście zmian demograficznych. W 2019 r. Wygląda na to, że Komisja dała impuls do rozwoju srebrnej gospodarki, a teraz pomysł rozprzestrzenia się i promuje na różnych poziomach.Możliwości rozwoju strategii srebrnej gospodarki w Europie bez konieczności bycia różanym, nie są ponure. Do 2025 r. Europejska srebrna gospodarka osiągnie 6,4 bln EUR i 88 milionów miejsc pracy. Jednak złożoność istniejących procedur legislacyjnych jest i pozostanie jednym z głównych wyzwań na poziomie europejskim w zakresie promowania wspólnych rozwiązań w zakresie starzenia się. Inną trudnością są priorytety polityczne i przyszły program Komisji, głównego organu legislacyjnego w UE.pl
dc.affiliationWydział Studiów Międzynarodowych i Politycznychpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorŻukrowska, Katarzynapl
dc.contributor.authorPredko, Anastasiapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WSMPpl
dc.contributor.reviewerŻukrowska, Katarzynapl
dc.contributor.reviewerPellen, Cedricpl
dc.date.accessioned2020-07-28T03:59:18Z
dc.date.available2020-07-28T03:59:18Z
dc.date.submitted2019-09-20pl
dc.fieldofstudyeuropeistykapl
dc.identifier.apddiploma-136828-186326pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/238700
dc.languageengpl
dc.subject.enAgeing Polulation-Public policy- Silver Economy- Europeanisation-European Unionpl
dc.subject.plStarzenie się społeczeństwa - polityka publiczna - srebrna gospodarka - europeizacja - Unia Europejskapl
dc.titleThe Silver Economy Strategy for Europe: opportunities and constraintspl
dc.title.alternativeStrategia Srebrnej Gospodarki dla Europy: szanse i ograniczeniapl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The share of the working-age population will decrease by 10 per cent by 2080. It will have a significant impact on social protection, pensions systems and public expenditure. Despite the fact that every EU member state has different demographical situations, all of them will face socio-economic consequences of ageing.The EU cannot do much, because it has not many competences in the social policy and can only give specific to each country recommendations. Its role is to be a consensus of knowledge, to provide first of all a platform for debate to exchange the best practices.The idea of silver economy consists of different concepts and areas of interest related to both negative and positive consequences of ageing populations in Europe.The EU has been very active in order to promote silver economy solutions. The “Silver Economy Strategy” published in 2018 puts emphasis on innovation through technological solutions and de facto describes the future development of the European economy in context of demographic change. In 2019 it looks like the Commission gave an impulse for the development of silver economy and now the idea is spreading itself and promoted on different levels.Opportunities for the development of the Silver Economy Strategy in Europe without being with necessity rosy, are not bleak. By 2025 the European Silver Economy will reach 6.4 trillion EUR and 88 million jobs. However, the complexity of existing legislative procedures is and will remain one of the main challenges at the European level to promote common ageing solutions. Another difficulty is the political priorities and future agenda of the Commission, the main legislative body in the EU.
dc.abstract.plpl
Udział ludności w wieku produkcyjnym zmniejszy się o 10 procent do 2080 r. Będzie to miało znaczący wpływ na ochronę socjalną, systemy emerytalne i wydatki publiczne. Pomimo faktu, że każde państwo członkowskie UE ma inną sytuację demograficzną, wszystkie z nich będą musiały stawić czoła społeczno-ekonomicznym konsekwencjom starzenia się.UE nie może wiele zrobić, ponieważ nie ma wielu kompetencji w zakresie polityki społecznej i może jedynie udzielać zaleceń dla poszczególnych krajów. Jego rolą jest konsensus wiedzy, aby przede wszystkim zapewnić platformę do debaty w celu wymiany najlepszych praktyk.Idea srebrnej gospodarki składa się z różnych koncepcji i obszarów zainteresowania związanych zarówno z negatywnymi, jak i pozytywnymi konsekwencjami starzenia się społeczeństw w Europie. UE bardzo aktywnie promuje rozwiązania dotyczące srebrnej gospodarki. „Strategia srebrnej gospodarki” opublikowana w 2018 r. Kładzie nacisk na innowacje poprzez rozwiązania technologiczne i de facto opisuje przyszły rozwój gospodarki europejskiej w kontekście zmian demograficznych. W 2019 r. Wygląda na to, że Komisja dała impuls do rozwoju srebrnej gospodarki, a teraz pomysł rozprzestrzenia się i promuje na różnych poziomach.Możliwości rozwoju strategii srebrnej gospodarki w Europie bez konieczności bycia różanym, nie są ponure. Do 2025 r. Europejska srebrna gospodarka osiągnie 6,4 bln EUR i 88 milionów miejsc pracy. Jednak złożoność istniejących procedur legislacyjnych jest i pozostanie jednym z głównych wyzwań na poziomie europejskim w zakresie promowania wspólnych rozwiązań w zakresie starzenia się. Inną trudnością są priorytety polityczne i przyszły program Komisji, głównego organu legislacyjnego w UE.
dc.affiliationpl
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Żukrowska, Katarzyna
dc.contributor.authorpl
Predko, Anastasia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WSMP
dc.contributor.reviewerpl
Żukrowska, Katarzyna
dc.contributor.reviewerpl
Pellen, Cedric
dc.date.accessioned
2020-07-28T03:59:18Z
dc.date.available
2020-07-28T03:59:18Z
dc.date.submittedpl
2019-09-20
dc.fieldofstudypl
europeistyka
dc.identifier.apdpl
diploma-136828-186326
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/238700
dc.languagepl
eng
dc.subject.enpl
Ageing Polulation-Public policy- Silver Economy- Europeanisation-European Union
dc.subject.plpl
Starzenie się społeczeństwa - polityka publiczna - srebrna gospodarka - europeizacja - Unia Europejska
dc.titlepl
The Silver Economy Strategy for Europe: opportunities and constraints
dc.title.alternativepl
Strategia Srebrnej Gospodarki dla Europy: szanse i ograniczenia
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
84
Views per month
Views per city
Ljubljana
10
Hanoi
7
Warsaw
5
Jinan
3
Milan
3
Velika Loka
3
Wroclaw
3
Changsha
2
Los Angeles
2
Zhengzhou
2

No access

No Thumbnail Available