Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Rekrutacja pracowników za pomocą narzędzi komunikacji internetowej
Employee recruitment using the Internet - based communication tools
rekrutacja pracowników, employer branding, narzędzia komunikacji internetowej
employee recruitment, employer branding,Internet communication tools
We współcześnie funkcjonujących organizacjach wzrasta świadomość, iż to właśnie człowiek, jest ich najbardziej istotnym zasobem i głównym czynnikiem warunkującym rozwój oraz przewagę konkurencyjną. Zatem rekrutacja, której celem jest zapewnienie „odpowiedniej podaży odpowiednio kompetentnych pracowników” stanowi obecnie jeden z najważniejszych elementów zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie. Równie istotnym dla powodzenia organizacji, jest właściwe zarządzanie jej wizerunkiem jako pracodawcy, a więc podejmowanie działań z zakresu employer brandingu, których głównym celem jest wykreowanie marki przedsiębiorstwa, jako „pracodawcy z wyboru” . Skutkiem rozwoju technologicznego oraz szerokiego dostępu do Internetu, stało się powszechne wykorzystywanie w powyższych procesach narzędzi komunikacji internetowej. Niniejsza praca miała na celu potwierdzenie zasadności wykorzystywania wskazanych narzędzi, po-przez ich analizę oraz zbadanie skuteczności. Pozwoliło to udzielić odpowiedzi na pytanie, w jakim stopniu możliwe jest stosowanie narzędzi komunikacji internetowej w rekrutacji pracowników oraz kształtowaniu wizerunku organizacji, jak również jakie jest ich znaczenie w tych procesach. Niniejsza praca ma charakter poznawczy. Zaprezentowano w niej argumenty przemawiające za stosowaniem narzędzi komunikacji internetowej w rekrutacji oraz employer brandingu. Przedstawiono również i omówiono metody stosowania tych narzędzi.
In the modern world organizations there is an increasing awareness of a man being the most important resource as well as a crucial factor of development and competitiveness. Thus, recruitment as a mean of securing "a proper supply of adequately competent employees" is currently one of the most important elements of human resource management in a company. Equally important to company's success is the proper management of its public perception as an employer through a range of "employer branding" strategies which ultimately lead to securing the "employer of choice" public image.As a result of technological progress and increasing access to the Web, Internet has become a common tool in the above mentioned processes. This paper is meant to examine, systematize and confirm whether such tools, in what way, and to what extent, provide effectiveness and means for successful recruitment as well as shaping the public perception of a company as an employer. It contains arguments for using Internet-based communication tools in recruitment and employer branding. Additionally, it analyzes and describes processes and methods involving those tools.
dc.abstract.en | In the modern world organizations there is an increasing awareness of a man being the most important resource as well as a crucial factor of development and competitiveness. Thus, recruitment as a mean of securing "a proper supply of adequately competent employees" is currently one of the most important elements of human resource management in a company. Equally important to company's success is the proper management of its public perception as an employer through a range of "employer branding" strategies which ultimately lead to securing the "employer of choice" public image.As a result of technological progress and increasing access to the Web, Internet has become a common tool in the above mentioned processes. This paper is meant to examine, systematize and confirm whether such tools, in what way, and to what extent, provide effectiveness and means for successful recruitment as well as shaping the public perception of a company as an employer. It contains arguments for using Internet-based communication tools in recruitment and employer branding. Additionally, it analyzes and describes processes and methods involving those tools. | pl |
dc.abstract.pl | We współcześnie funkcjonujących organizacjach wzrasta świadomość, iż to właśnie człowiek, jest ich najbardziej istotnym zasobem i głównym czynnikiem warunkującym rozwój oraz przewagę konkurencyjną. Zatem rekrutacja, której celem jest zapewnienie „odpowiedniej podaży odpowiednio kompetentnych pracowników” stanowi obecnie jeden z najważniejszych elementów zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie. Równie istotnym dla powodzenia organizacji, jest właściwe zarządzanie jej wizerunkiem jako pracodawcy, a więc podejmowanie działań z zakresu employer brandingu, których głównym celem jest wykreowanie marki przedsiębiorstwa, jako „pracodawcy z wyboru” . Skutkiem rozwoju technologicznego oraz szerokiego dostępu do Internetu, stało się powszechne wykorzystywanie w powyższych procesach narzędzi komunikacji internetowej. Niniejsza praca miała na celu potwierdzenie zasadności wykorzystywania wskazanych narzędzi, po-przez ich analizę oraz zbadanie skuteczności. Pozwoliło to udzielić odpowiedzi na pytanie, w jakim stopniu możliwe jest stosowanie narzędzi komunikacji internetowej w rekrutacji pracowników oraz kształtowaniu wizerunku organizacji, jak również jakie jest ich znaczenie w tych procesach. Niniejsza praca ma charakter poznawczy. Zaprezentowano w niej argumenty przemawiające za stosowaniem narzędzi komunikacji internetowej w rekrutacji oraz employer brandingu. Przedstawiono również i omówiono metody stosowania tych narzędzi. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Nierenberg, Bogusław - 130955 | pl |
dc.contributor.author | Wojciechowska, Kamila | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Nierenberg, Bogusław - 130955 | pl |
dc.contributor.reviewer | Handzel, Zbigniew - 128282 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T14:09:14Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T14:09:14Z | |
dc.date.submitted | 2015-07-01 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie kulturą i mediami | pl |
dc.identifier.apd | diploma-97151-75544 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/204570 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | employee recruitment, employer branding,Internet communication tools | pl |
dc.subject.pl | rekrutacja pracowników, employer branding, narzędzia komunikacji internetowej | pl |
dc.title | Rekrutacja pracowników za pomocą narzędzi komunikacji internetowej | pl |
dc.title.alternative | Employee recruitment using the Internet - based communication tools | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |