Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Modelowanie czynności życiowych organizmów żywych.
Modeling vital processes of living organisms.
Biofizyka, czynności życiowe, modelowanie, dydaktyka, konspekt
Biophysics, vital signs, modeling, teaching, syllabus
Celem pracy było ukazanie możliwości wykorzystania interdyscyplinarnego charakteru biofizyki do nauczania fizyki na różnych etapach edukacyjnych. Podczas jej realizacji przygotowano ćwiczenia modelujące wybrane czynności życiowe organizmów żywych. Zostały one dostosowane tematyką i poziomem trudności do różnych grup wiekowych: od przedszkola po studentów. Zdecydowano się na przygotowanie ćwiczeń modelujących pracę układu nerwowego, układu oddechowego oraz zmysłów.
The overriding objective of the work was to demonstrate the possibility of taking advantage of the interdisciplinary character of biophysics for teaching physics at various levels of education. To this end, we designed some exercises, which are premised on modeling selected vital signs, associated with the nervous and the respiratory system, and senses. The underlying themes and the difficulty levels of the tasks were adjusted so as to suit a variety of age groups, ranging from preschool to higher education..
dc.abstract.en | The overriding objective of the work was to demonstrate the possibility of taking advantage of the interdisciplinary character of biophysics for teaching physics at various levels of education. To this end, we designed some exercises, which are premised on modeling selected vital signs, associated with the nervous and the respiratory system, and senses. The underlying themes and the difficulty levels of the tasks were adjusted so as to suit a variety of age groups, ranging from preschool to higher education.. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy było ukazanie możliwości wykorzystania interdyscyplinarnego charakteru biofizyki do nauczania fizyki na różnych etapach edukacyjnych. Podczas jej realizacji przygotowano ćwiczenia modelujące wybrane czynności życiowe organizmów żywych. Zostały one dostosowane tematyką i poziomem trudności do różnych grup wiekowych: od przedszkola po studentów. Zdecydowano się na przygotowanie ćwiczeń modelujących pracę układu nerwowego, układu oddechowego oraz zmysłów. | pl |
dc.affiliation | Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej | pl |
dc.contributor.advisor | Sokołowska, Dagmara - 131983 | pl |
dc.contributor.author | Dziob, Daniel | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WFAIS | pl |
dc.contributor.reviewer | Dziedzic-Kocurek, Katarzyna - 186427 | pl |
dc.contributor.reviewer | Sokołowska, Dagmara - 131983 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T19:06:56Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T19:06:56Z | |
dc.date.submitted | 2013-09-11 | pl |
dc.fieldofstudy | fizyka medyczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-77929-97371 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/190386 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Biophysics, vital signs, modeling, teaching, syllabus | pl |
dc.subject.pl | Biofizyka, czynności życiowe, modelowanie, dydaktyka, konspekt | pl |
dc.title | Modelowanie czynności życiowych organizmów żywych. | pl |
dc.title.alternative | Modeling vital processes of living organisms. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |