Painting the Dragon: China’s Image in Polish Media during the Covid-19 Pandemic in the first half of 2020

master
dc.abstract.enThe study aims to analyze China’s image in Polish media during the COVID-19 pandemic in the first half of 2020. To explore the topic, I examine China-related articles from the five most popular Polish online media outlets – GazetaPrawna.pl, Onet.pl, Rp.pl, Wp.pl and Wyborcza.pl. I analyze three main themes crafting the image: the coronavirus pandemic, China’s internal affairs, and foreign policy. The study argues that the image of China is ambiguous, but the media portrays the country relatively negatively. The number of words with negative emotional connotations in China-related articles prevails over positive ones. Polish media criticize China’s response to the pandemic, different aspects of domestic policy, state of human rights, and assertive foreign policy. At the same time, the Chinese people’s resilience during the pandemic and the post-pandemic economic recovery are described positively. The research summarizes that the pandemic worsened the depiction of China in Polish media.pl
dc.abstract.plCelem badania jest analiza obrazu Chin w polskich mediach w okresie pandemii COVID-19 w pierwszej połowie 2020 roku. Aby zgłębić temat, przeglądam artykuły o Chinach z pięciu najpopularniejszych polskich mediów internetowych – GazetaPrawna.pl, Onet.pl, Rp.pl, Wp.pl i Wyborcza.pl. Analizuję trzy główne tematy tworzące ten obraz: pandemię wirusa, sprawy wewnętrzne Chin i politykę zagraniczną. Z badania wynika, że wizerunek Chin jest niejednoznaczny, choć media przedstawiają ten kraj raczej negatywnie. W artykułach dotyczących Chin przeważa liczba słów o negatywnych konotacjach emocjonalnych nad pozytywnymi. Polskie media krytykują reakcję Chin na pandemię, różne aspekty polityki wewnętrznej, stan praw człowieka i asertywną politykę zagraniczną. Jednocześnie pozytywnie opisano odporność Chińczyków na pandemię i ożywienie gospodarcze po pandemii. Z badania wynika, że pandemia pogorszyła wizerunek Chin w polskich mediach.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorGacek, Łukasz - 161435 pl
dc.contributor.authorZahorodniuk, Dmytropl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerKaczmarski, Marcinpl
dc.contributor.reviewerNitza-Makowska, Agnieszkapl
dc.contributor.reviewerGacek, Łukasz - 161435 pl
dc.date.accessioned2023-10-06T21:44:54Z
dc.date.available2023-10-06T21:44:54Z
dc.date.submitted2023-09-26pl
dc.fieldofstudyEuropean Studiespl
dc.identifier.apddiploma-169418-286077pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/320638
dc.languageengpl
dc.subject.enChina, China’s image, COVID-19 pandemic, Polish mediapl
dc.subject.plChiny, obraz Chin, pandemia COVID-19, Polskie mediapl
dc.titlePainting the Dragon: China’s Image in Polish Media during the Covid-19 Pandemic in the first half of 2020pl
dc.title.alternativeRysowanie Smoka: Obraz Chin w Polskich Mediach w czasie Pandemii Covid-19 w pierwszej połowie 2020pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The study aims to analyze China’s image in Polish media during the COVID-19 pandemic in the first half of 2020. To explore the topic, I examine China-related articles from the five most popular Polish online media outlets – GazetaPrawna.pl, Onet.pl, Rp.pl, Wp.pl and Wyborcza.pl. I analyze three main themes crafting the image: the coronavirus pandemic, China’s internal affairs, and foreign policy. The study argues that the image of China is ambiguous, but the media portrays the country relatively negatively. The number of words with negative emotional connotations in China-related articles prevails over positive ones. Polish media criticize China’s response to the pandemic, different aspects of domestic policy, state of human rights, and assertive foreign policy. At the same time, the Chinese people’s resilience during the pandemic and the post-pandemic economic recovery are described positively. The research summarizes that the pandemic worsened the depiction of China in Polish media.
dc.abstract.plpl
Celem badania jest analiza obrazu Chin w polskich mediach w okresie pandemii COVID-19 w pierwszej połowie 2020 roku. Aby zgłębić temat, przeglądam artykuły o Chinach z pięciu najpopularniejszych polskich mediów internetowych – GazetaPrawna.pl, Onet.pl, Rp.pl, Wp.pl i Wyborcza.pl. Analizuję trzy główne tematy tworzące ten obraz: pandemię wirusa, sprawy wewnętrzne Chin i politykę zagraniczną. Z badania wynika, że wizerunek Chin jest niejednoznaczny, choć media przedstawiają ten kraj raczej negatywnie. W artykułach dotyczących Chin przeważa liczba słów o negatywnych konotacjach emocjonalnych nad pozytywnymi. Polskie media krytykują reakcję Chin na pandemię, różne aspekty polityki wewnętrznej, stan praw człowieka i asertywną politykę zagraniczną. Jednocześnie pozytywnie opisano odporność Chińczyków na pandemię i ożywienie gospodarcze po pandemii. Z badania wynika, że pandemia pogorszyła wizerunek Chin w polskich mediach.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Gacek, Łukasz - 161435
dc.contributor.authorpl
Zahorodniuk, Dmytro
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Kaczmarski, Marcin
dc.contributor.reviewerpl
Nitza-Makowska, Agnieszka
dc.contributor.reviewerpl
Gacek, Łukasz - 161435
dc.date.accessioned
2023-10-06T21:44:54Z
dc.date.available
2023-10-06T21:44:54Z
dc.date.submittedpl
2023-09-26
dc.fieldofstudypl
European Studies
dc.identifier.apdpl
diploma-169418-286077
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/320638
dc.languagepl
eng
dc.subject.enpl
China, China’s image, COVID-19 pandemic, Polish media
dc.subject.plpl
Chiny, obraz Chin, pandemia COVID-19, Polskie media
dc.titlepl
Painting the Dragon: China’s Image in Polish Media during the Covid-19 Pandemic in the first half of 2020
dc.title.alternativepl
Rysowanie Smoka: Obraz Chin w Polskich Mediach w czasie Pandemii Covid-19 w pierwszej połowie 2020
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
17
Views per month
Views per city
Warsaw
4
Fremont
2
Lahore
2
Amsterdam
1
Bytom
1
East Windsor
1
Kajang
1
Lodz
1
Los Angeles
1
Sai Ying Pun
1

No access

No Thumbnail Available
Collections