“Nie każdy może być samurajem.” - analiza historyczna gry “Ghost of Tsushima”

licenciate
dc.abstract.enThis paper is an attempt to analyze the historical aspects of video game Ghost of Tsushima, published by Sucker Punch Productions studio. The history of the first Mongol invasion of Japan will be presented. Then the main plot of the game will be discussed, and these two aspects will be analyzed from a historical perspective. The increasingly common process of promoting cultures through video games will also be presented, how it can help teach people about them, and how players themselves take part in teaching about certain historical aspects in games.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca jest próbą analizy historycznej gry wideo Ghost of Tsushima, wydanej przez studio Sucker Punch Productions. Przedstawiona zostanie historia pierwszej inwazji mongolskiej na Japonię. Następnie omówiona zostanie główna linia fabularna gry, a następnie te dwa aspekty zostaną przeanalizowane pod kątem historycznym. Zostanie także przedstawiony coraz częstszy proces promowania kultur poprzez gry wideo i jak on może pomagać w nauce o nich oraz jak sami gracze biorą udział w nauczaniu o danych historycznych aspektach w grach.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorPuchalska, Joanna - 142760 pl
dc.contributor.authorSmoła, Liwia - USOS301004 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerPuchalska, Joanna - 142760 pl
dc.contributor.reviewerKuchta, Anna - 163365 pl
dc.date.accessioned2024-07-14T23:29:59Z
dc.date.available2024-07-14T23:29:59Z
dc.date.submitted2024-07-12pl
dc.fieldofstudyporównawcze studia cywilizacjipl
dc.identifier.apddiploma-176664-301004pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/378849
dc.languagepolpl
dc.subject.envideo game, promoting cultures, mongol invasion of Japan, educationpl
dc.subject.plgra wideo, promocja kultur, gracz, inwazja mongolska na Japonię, edukacjapl
dc.title“Nie każdy może być samurajem.” - analiza historyczna gry “Ghost of Tsushima”pl
dc.title.alternative‘Not everyone can be a samurai.’ - historical analysis of the game ‘Ghost of Tsushima’pl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This paper is an attempt to analyze the historical aspects of video game Ghost of Tsushima, published by Sucker Punch Productions studio. The history of the first Mongol invasion of Japan will be presented. Then the main plot of the game will be discussed, and these two aspects will be analyzed from a historical perspective. The increasingly common process of promoting cultures through video games will also be presented, how it can help teach people about them, and how players themselves take part in teaching about certain historical aspects in games.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca jest próbą analizy historycznej gry wideo Ghost of Tsushima, wydanej przez studio Sucker Punch Productions. Przedstawiona zostanie historia pierwszej inwazji mongolskiej na Japonię. Następnie omówiona zostanie główna linia fabularna gry, a następnie te dwa aspekty zostaną przeanalizowane pod kątem historycznym. Zostanie także przedstawiony coraz częstszy proces promowania kultur poprzez gry wideo i jak on może pomagać w nauce o nich oraz jak sami gracze biorą udział w nauczaniu o danych historycznych aspektach w grach.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Puchalska, Joanna - 142760
dc.contributor.authorpl
Smoła, Liwia - USOS301004
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Puchalska, Joanna - 142760
dc.contributor.reviewerpl
Kuchta, Anna - 163365
dc.date.accessioned
2024-07-14T23:29:59Z
dc.date.available
2024-07-14T23:29:59Z
dc.date.submittedpl
2024-07-12
dc.fieldofstudypl
porównawcze studia cywilizacji
dc.identifier.apdpl
diploma-176664-301004
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/378849
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
video game, promoting cultures, mongol invasion of Japan, education
dc.subject.plpl
gra wideo, promocja kultur, gracz, inwazja mongolska na Japonię, edukacja
dc.titlepl
“Nie każdy może być samurajem.” - analiza historyczna gry “Ghost of Tsushima”
dc.title.alternativepl
‘Not everyone can be a samurai.’ - historical analysis of the game ‘Ghost of Tsushima’
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
24
Views per month
Views per city
Krakow
8
Warsaw
6
Berlin
1
Frankfurt am Main
1
Lodz
1
Magnolia
1

No access

No Thumbnail Available