Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
“Nie każdy może być samurajem.” - analiza historyczna gry “Ghost of Tsushima”
‘Not everyone can be a samurai.’ - historical analysis of the game ‘Ghost of Tsushima’
gra wideo, promocja kultur, gracz, inwazja mongolska na Japonię, edukacja
video game, promoting cultures, mongol invasion of Japan, education
Niniejsza praca jest próbą analizy historycznej gry wideo Ghost of Tsushima, wydanej przez studio Sucker Punch Productions. Przedstawiona zostanie historia pierwszej inwazji mongolskiej na Japonię. Następnie omówiona zostanie główna linia fabularna gry, a następnie te dwa aspekty zostaną przeanalizowane pod kątem historycznym. Zostanie także przedstawiony coraz częstszy proces promowania kultur poprzez gry wideo i jak on może pomagać w nauce o nich oraz jak sami gracze biorą udział w nauczaniu o danych historycznych aspektach w grach.
This paper is an attempt to analyze the historical aspects of video game Ghost of Tsushima, published by Sucker Punch Productions studio. The history of the first Mongol invasion of Japan will be presented. Then the main plot of the game will be discussed, and these two aspects will be analyzed from a historical perspective. The increasingly common process of promoting cultures through video games will also be presented, how it can help teach people about them, and how players themselves take part in teaching about certain historical aspects in games.
dc.abstract.en | This paper is an attempt to analyze the historical aspects of video game Ghost of Tsushima, published by Sucker Punch Productions studio. The history of the first Mongol invasion of Japan will be presented. Then the main plot of the game will be discussed, and these two aspects will be analyzed from a historical perspective. The increasingly common process of promoting cultures through video games will also be presented, how it can help teach people about them, and how players themselves take part in teaching about certain historical aspects in games. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca jest próbą analizy historycznej gry wideo Ghost of Tsushima, wydanej przez studio Sucker Punch Productions. Przedstawiona zostanie historia pierwszej inwazji mongolskiej na Japonię. Następnie omówiona zostanie główna linia fabularna gry, a następnie te dwa aspekty zostaną przeanalizowane pod kątem historycznym. Zostanie także przedstawiony coraz częstszy proces promowania kultur poprzez gry wideo i jak on może pomagać w nauce o nich oraz jak sami gracze biorą udział w nauczaniu o danych historycznych aspektach w grach. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Puchalska, Joanna - 142760 | pl |
dc.contributor.author | Smoła, Liwia - USOS301004 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Puchalska, Joanna - 142760 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kuchta, Anna - 163365 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-07-14T23:29:59Z | |
dc.date.available | 2024-07-14T23:29:59Z | |
dc.date.submitted | 2024-07-12 | pl |
dc.fieldofstudy | porównawcze studia cywilizacji | pl |
dc.identifier.apd | diploma-176664-301004 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/378849 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | video game, promoting cultures, mongol invasion of Japan, education | pl |
dc.subject.pl | gra wideo, promocja kultur, gracz, inwazja mongolska na Japonię, edukacja | pl |
dc.title | “Nie każdy może być samurajem.” - analiza historyczna gry “Ghost of Tsushima” | pl |
dc.title.alternative | ‘Not everyone can be a samurai.’ - historical analysis of the game ‘Ghost of Tsushima’ | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |