Losy zawodowe absolwentów Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego z lat 2002-2009

master
dc.abstract.enThe below thesis refers to recent career of 206 actors, who graduated from The Ludwik Solski State Drama School in Cracow (PWST) in years 2002-2009. The dissertation refers to such terms as actor or the perception of the historical approach to the one. The way of theatrical education is also characterised and contains both – present-day and historical analysis. There are two ways of research used – quantity analysis of data, as well as personal interview. As much as 50% of graduates continue working as full-time professional actors. Most of them are satisfied with the educational level and presume that if they didn’t finish the Public Theatre School, they wouldn’t be able to work in professional actor teams. 30% of respondents who work full-time, work for the Cracovian institutes. The carried out research refers to such problems like education and professional employment. The feedback received delivers information on e.g. employment type or the participation in TV productions. Undertaken research brings many interesting and important conclusions on situation of the recent graduates of PWST in Kraków.pl
dc.abstract.otherW pracy podjęty został temat zawodowych losów 206 absolwentów Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie, którzy ukończyli studia w latach 2002-2009. W pracy przedstawiono pojecie aktora, a także rys historyczny dotyczący zmiany pozycji społecznej przedstawicieli tego zawodu. Scharakteryzowano system kształcenia teatralnego z uwzględnieniem tradycji historycznych oraz analizą sytuacji obecnej. W celu uzyskania wiarygodnego obrazu sytuacji zastosowano dwie metody badawcze: analizę statystyczną danych ilościowych dotyczących poziomu aktywności zawodowej oraz wywiad z dyspozycjami. W wyuczonym zawodzie pracuje wielu studentów, z których niespełna 50% jest zatrudnionych w ramach umowy o pracę. Absolwenci szkół teatralnych są zadowoleni z poziomu kształcenia, a większość z nich i uważa, że bez ukończenia wydziału aktorskiego publicznej szkoły artystycznej nie byliby w stanie wykonywać zawodu. Co trzecia osoba posiadająca angaż jest związana zawodowo z instytucjami krakowskimi. W przeprowadzonych wywiadach poruszono takie tematy jak edukacja i praca zawodowa, uzyskano między innymi odpowiedzi dotyczące wyboru formy zatrudnienia oraz udziału w produkcjach telewizyjnych. Przeprowadzone badania pozwoliły na wyciągniecie szeregu wniosków dotyczących sytuacji najmłodszych absolwentów krakowskiej szkoły teatralnej.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorOrzechowski, Emil - 131194 pl
dc.contributor.authorPasternak, Annapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerGaweł, Łukasz - 128023 pl
dc.contributor.reviewerOrzechowski, Emil - 131194 pl
dc.date.accessioned2020-07-20T17:53:21Z
dc.date.available2020-07-20T17:53:21Z
dc.date.submitted2011-10-11pl
dc.fieldofstudyzarządzanie w sektorze publicznympl
dc.identifier.apddiploma-60839-66499pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/174423
dc.subject.enACTOR - ACTORS’ EDUCATION - COLLEGE GRADUATE - ARTISTIC EDUCATION – THE LUDWIK SOLSKI STATE DRAMA SCHOOL IN CRACOWpl
dc.subject.otherABSOLWENCI SZKÓŁ WYŻSZYCH – AKTOR – KSZTAŁCENIE AKTORÓW - SZKOLNICTWO ARTYSTYCZNE – PWST KRAKÓWpl
dc.titleLosy zawodowe absolwentów Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego z lat 2002-2009pl
dc.title.alternativeProfessional career of actors who graduated from Ludwik Solski State Drama School in Cracow in years 2002-2009pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The below thesis refers to recent career of 206 actors, who graduated from The Ludwik Solski State Drama School in Cracow (PWST) in years 2002-2009. The dissertation refers to such terms as actor or the perception of the historical approach to the one. The way of theatrical education is also characterised and contains both – present-day and historical analysis. There are two ways of research used – quantity analysis of data, as well as personal interview. As much as 50% of graduates continue working as full-time professional actors. Most of them are satisfied with the educational level and presume that if they didn’t finish the Public Theatre School, they wouldn’t be able to work in professional actor teams. 30% of respondents who work full-time, work for the Cracovian institutes. The carried out research refers to such problems like education and professional employment. The feedback received delivers information on e.g. employment type or the participation in TV productions. Undertaken research brings many interesting and important conclusions on situation of the recent graduates of PWST in Kraków.
dc.abstract.otherpl
W pracy podjęty został temat zawodowych losów 206 absolwentów Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie, którzy ukończyli studia w latach 2002-2009. W pracy przedstawiono pojecie aktora, a także rys historyczny dotyczący zmiany pozycji społecznej przedstawicieli tego zawodu. Scharakteryzowano system kształcenia teatralnego z uwzględnieniem tradycji historycznych oraz analizą sytuacji obecnej. W celu uzyskania wiarygodnego obrazu sytuacji zastosowano dwie metody badawcze: analizę statystyczną danych ilościowych dotyczących poziomu aktywności zawodowej oraz wywiad z dyspozycjami. W wyuczonym zawodzie pracuje wielu studentów, z których niespełna 50% jest zatrudnionych w ramach umowy o pracę. Absolwenci szkół teatralnych są zadowoleni z poziomu kształcenia, a większość z nich i uważa, że bez ukończenia wydziału aktorskiego publicznej szkoły artystycznej nie byliby w stanie wykonywać zawodu. Co trzecia osoba posiadająca angaż jest związana zawodowo z instytucjami krakowskimi. W przeprowadzonych wywiadach poruszono takie tematy jak edukacja i praca zawodowa, uzyskano między innymi odpowiedzi dotyczące wyboru formy zatrudnienia oraz udziału w produkcjach telewizyjnych. Przeprowadzone badania pozwoliły na wyciągniecie szeregu wniosków dotyczących sytuacji najmłodszych absolwentów krakowskiej szkoły teatralnej.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Orzechowski, Emil - 131194
dc.contributor.authorpl
Pasternak, Anna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Gaweł, Łukasz - 128023
dc.contributor.reviewerpl
Orzechowski, Emil - 131194
dc.date.accessioned
2020-07-20T17:53:21Z
dc.date.available
2020-07-20T17:53:21Z
dc.date.submittedpl
2011-10-11
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w sektorze publicznym
dc.identifier.apdpl
diploma-60839-66499
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/174423
dc.subject.enpl
ACTOR - ACTORS’ EDUCATION - COLLEGE GRADUATE - ARTISTIC EDUCATION – THE LUDWIK SOLSKI STATE DRAMA SCHOOL IN CRACOW
dc.subject.otherpl
ABSOLWENCI SZKÓŁ WYŻSZYCH – AKTOR – KSZTAŁCENIE AKTORÓW - SZKOLNICTWO ARTYSTYCZNE – PWST KRAKÓW
dc.titlepl
Losy zawodowe absolwentów Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego z lat 2002-2009
dc.title.alternativepl
Professional career of actors who graduated from Ludwik Solski State Drama School in Cracow in years 2002-2009
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
50
Views per month
Views per city
Warsaw
7
Poznan
5
Wroclaw
4
Bialystok
3
Frankfurt am Main
3
Katowice
3
Krakow
3
Dublin
2
Gdansk
2
Ajman
1

No access

No Thumbnail Available