Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Rola i skuteczność komunikatorów społecznościowych w zarządzaniu zasobami ludzkimi na przykładzie małych i średnich firm
The Role and Effectiveness of Social Media Communicators in Human Resource Management on the Example of Small and Medium-Sized Enterprises
BUDOWANIE RELACJIKOMUNIKACYJNE TECHNOLOGIEKOMUNIKATORY SPOŁECZNOŚCIOWEEFEKTYWNOŚĆ KOMUNIKACJI
RELATIONSHIP BUILDINGCOMMUNICATION TECHNOLOGIESSOCIAL MESSENGERS HUMAN RESOURCE MANAGEMENT COMMUNICATION EFFECTIVENESS
Komunikacja jest integralnym elementem życia każdego człowieka – ciągły rozwój technologiczny sprawia, że pojęcie to ewoluuje i wymaga od ludzi sięgnięcia po nowe rozwiązania. Proces ten, nierzadko pełen barier i nieprawidłowości, przybiera liczne wymiary, których realizacja odbywa się za pomocą skonkretyzowanych narzędzi, między innymi komunikatorów społecznościowych, których dotyczy niniejsza praca. Rozprawa jest swoistą próbą uwydatnienia istoty stosowania ich w procesie zarządzania zasobami ludzkimi wewnątrz struktur przedsiębiorstw. Na podstawie przeprowadzonych wywiadów pogłębionych, dokonano analizy efektywności stosowania komunikatorów WhatsApp, Messenger, Viber oraz Signal w małych i średnich przedsiębiorstwach. Respondenci wskazali na korzyści i zagrożenia płynące z porozumiewania się w trybie mobilnym, minimalizującym konieczność odbywania bezpośrednich spotkań. Badanie miało na celu uwydatnić tworzenie się więzi na gruncie zawodowym w formule, której trzon stanowi zdigitalizowana wymiana informacji między osobami zaangażowanymi w realizację przymiotów zawodowych. W głównej mierze zwrócono uwagę na komunikator społecznościowy w roli narzędzia pomocniczego. W toku prac udało się go sklasyfikować także jako czynnik istotnie wpływający na ogólną organizację dnia. Opracowanie stanowi jedynie zaczyn do analizy podjętego zagadnienia w ujęciu aplikacyjnym – dotychczas podejmowano rozważania dotyczące eksploatacji mediówspołecznościowych w kontekście marketingowym, promocyjnym i sprzedażowym, związanym bezpośrednio z nawiązywaniem i budowaniem relacji biznesowej z klientem.
The key element of human life is communication – the ongoing developmentof technology evolves and forces us to look for new resolutions. This, abundant with obstacles, process has various shapes. Its realisation needs specific tools, that is social media communicators about which idem text is about. This thesis aims to demonstrate the application of SoMe communicators in the process of human resources management in a company. The efficiency of communicators like WhatsApp, Messenger, Viber and Signal in small and medium companies are analysed basedon the in-depth interviews. Respondents outlined the advantages and threats of interaction through mobile devices – the research aims to enhance the necessity of office friendship, which core lies in the exchange of information between people involved in a certain work. The emphasis is also put on the way that social media communicators improve work and dailyroutine. Social media communicators are explored in marketing, promotional or sales discourses whose aim is to build and establish a business relationship with the customer, that is why the study is a preparation for the analysis of the issue in an applied approach.
dc.abstract.en | The key element of human life is communication – the ongoing developmentof technology evolves and forces us to look for new resolutions. This, abundant with obstacles, process has various shapes. Its realisation needs specific tools, that is social media communicators about which idem text is about. This thesis aims to demonstrate the application of SoMe communicators in the process of human resources management in a company. The efficiency of communicators like WhatsApp, Messenger, Viber and Signal in small and medium companies are analysed basedon the in-depth interviews. Respondents outlined the advantages and threats of interaction through mobile devices – the research aims to enhance the necessity of office friendship, which core lies in the exchange of information between people involved in a certain work. The emphasis is also put on the way that social media communicators improve work and dailyroutine. Social media communicators are explored in marketing, promotional or sales discourses whose aim is to build and establish a business relationship with the customer, that is why the study is a preparation for the analysis of the issue in an applied approach. | pl |
dc.abstract.pl | Komunikacja jest integralnym elementem życia każdego człowieka – ciągły rozwój technologiczny sprawia, że pojęcie to ewoluuje i wymaga od ludzi sięgnięcia po nowe rozwiązania. Proces ten, nierzadko pełen barier i nieprawidłowości, przybiera liczne wymiary, których realizacja odbywa się za pomocą skonkretyzowanych narzędzi, między innymi komunikatorów społecznościowych, których dotyczy niniejsza praca. Rozprawa jest swoistą próbą uwydatnienia istoty stosowania ich w procesie zarządzania zasobami ludzkimi wewnątrz struktur przedsiębiorstw. Na podstawie przeprowadzonych wywiadów pogłębionych, dokonano analizy efektywności stosowania komunikatorów WhatsApp, Messenger, Viber oraz Signal w małych i średnich przedsiębiorstwach. Respondenci wskazali na korzyści i zagrożenia płynące z porozumiewania się w trybie mobilnym, minimalizującym konieczność odbywania bezpośrednich spotkań. Badanie miało na celu uwydatnić tworzenie się więzi na gruncie zawodowym w formule, której trzon stanowi zdigitalizowana wymiana informacji między osobami zaangażowanymi w realizację przymiotów zawodowych. W głównej mierze zwrócono uwagę na komunikator społecznościowy w roli narzędzia pomocniczego. W toku prac udało się go sklasyfikować także jako czynnik istotnie wpływający na ogólną organizację dnia. Opracowanie stanowi jedynie zaczyn do analizy podjętego zagadnienia w ujęciu aplikacyjnym – dotychczas podejmowano rozważania dotyczące eksploatacji mediówspołecznościowych w kontekście marketingowym, promocyjnym i sprzedażowym, związanym bezpośrednio z nawiązywaniem i budowaniem relacji biznesowej z klientem. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Kurleto, Małgorzata - 160656 | pl |
dc.contributor.author | Chowaniec, Krystian - USOS322448 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Zawartka, Marek - USOS156982 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kurleto, Małgorzata - 160656 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-07-14T23:26:39Z | |
dc.date.available | 2024-07-14T23:26:39Z | |
dc.date.submitted | 2024-07-11 | pl |
dc.fieldofstudy | media społecznościowe w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-172589-322448 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/378692 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | RELATIONSHIP BUILDINGCOMMUNICATION TECHNOLOGIESSOCIAL MESSENGERS HUMAN RESOURCE MANAGEMENT COMMUNICATION EFFECTIVENESS | pl |
dc.subject.pl | BUDOWANIE RELACJIKOMUNIKACYJNE TECHNOLOGIEKOMUNIKATORY SPOŁECZNOŚCIOWEEFEKTYWNOŚĆ KOMUNIKACJI | pl |
dc.title | Rola i skuteczność komunikatorów społecznościowych w zarządzaniu zasobami ludzkimi na przykładzie małych i średnich firm | pl |
dc.title.alternative | The Role and Effectiveness of Social Media Communicators in Human Resource Management on the Example of Small and Medium-Sized Enterprises | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |