Rola i skuteczność komunikatorów społecznościowych w zarządzaniu zasobami ludzkimi na przykładzie małych i średnich firm

master
dc.abstract.enThe key element of human life is communication – the ongoing developmentof technology evolves and forces us to look for new resolutions. This, abundant with obstacles, process has various shapes. Its realisation needs specific tools, that is social media communicators about which idem text is about. This thesis aims to demonstrate the application of SoMe communicators in the process of human resources management in a company. The efficiency of communicators like WhatsApp, Messenger, Viber and Signal in small and medium companies are analysed basedon the in-depth interviews. Respondents outlined the advantages and threats of interaction through mobile devices – the research aims to enhance the necessity of office friendship, which core lies in the exchange of information between people involved in a certain work. The emphasis is also put on the way that social media communicators improve work and dailyroutine. Social media communicators are explored in marketing, promotional or sales discourses whose aim is to build and establish a business relationship with the customer, that is why the study is a preparation for the analysis of the issue in an applied approach.pl
dc.abstract.plKomunikacja jest integralnym elementem życia każdego człowieka – ciągły rozwój technologiczny sprawia, że pojęcie to ewoluuje i wymaga od ludzi sięgnięcia po nowe rozwiązania. Proces ten, nierzadko pełen barier i nieprawidłowości, przybiera liczne wymiary, których realizacja odbywa się za pomocą skonkretyzowanych narzędzi, między innymi komunikatorów społecznościowych, których dotyczy niniejsza praca. Rozprawa jest swoistą próbą uwydatnienia istoty stosowania ich w procesie zarządzania zasobami ludzkimi wewnątrz struktur przedsiębiorstw. Na podstawie przeprowadzonych wywiadów pogłębionych, dokonano analizy efektywności stosowania komunikatorów WhatsApp, Messenger, Viber oraz Signal w małych i średnich przedsiębiorstwach. Respondenci wskazali na korzyści i zagrożenia płynące z porozumiewania się w trybie mobilnym, minimalizującym konieczność odbywania bezpośrednich spotkań. Badanie miało na celu uwydatnić tworzenie się więzi na gruncie zawodowym w formule, której trzon stanowi zdigitalizowana wymiana informacji między osobami zaangażowanymi w realizację przymiotów zawodowych. W głównej mierze zwrócono uwagę na komunikator społecznościowy w roli narzędzia pomocniczego. W toku prac udało się go sklasyfikować także jako czynnik istotnie wpływający na ogólną organizację dnia. Opracowanie stanowi jedynie zaczyn do analizy podjętego zagadnienia w ujęciu aplikacyjnym – dotychczas podejmowano rozważania dotyczące eksploatacji mediówspołecznościowych w kontekście marketingowym, promocyjnym i sprzedażowym, związanym bezpośrednio z nawiązywaniem i budowaniem relacji biznesowej z klientem.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorKurleto, Małgorzata - 160656 pl
dc.contributor.authorChowaniec, Krystian - USOS322448 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerZawartka, Marek - USOS156982 pl
dc.contributor.reviewerKurleto, Małgorzata - 160656 pl
dc.date.accessioned2024-07-14T23:26:39Z
dc.date.available2024-07-14T23:26:39Z
dc.date.submitted2024-07-11pl
dc.fieldofstudymedia społecznościowe w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-172589-322448pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/378692
dc.languagepolpl
dc.subject.enRELATIONSHIP BUILDINGCOMMUNICATION TECHNOLOGIESSOCIAL MESSENGERS HUMAN RESOURCE MANAGEMENT COMMUNICATION EFFECTIVENESSpl
dc.subject.plBUDOWANIE RELACJIKOMUNIKACYJNE TECHNOLOGIEKOMUNIKATORY SPOŁECZNOŚCIOWEEFEKTYWNOŚĆ KOMUNIKACJIpl
dc.titleRola i skuteczność komunikatorów społecznościowych w zarządzaniu zasobami ludzkimi na przykładzie małych i średnich firmpl
dc.title.alternativeThe Role and Effectiveness of Social Media Communicators in Human Resource Management on the Example of Small and Medium-Sized Enterprisespl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The key element of human life is communication – the ongoing developmentof technology evolves and forces us to look for new resolutions. This, abundant with obstacles, process has various shapes. Its realisation needs specific tools, that is social media communicators about which idem text is about. This thesis aims to demonstrate the application of SoMe communicators in the process of human resources management in a company. The efficiency of communicators like WhatsApp, Messenger, Viber and Signal in small and medium companies are analysed basedon the in-depth interviews. Respondents outlined the advantages and threats of interaction through mobile devices – the research aims to enhance the necessity of office friendship, which core lies in the exchange of information between people involved in a certain work. The emphasis is also put on the way that social media communicators improve work and dailyroutine. Social media communicators are explored in marketing, promotional or sales discourses whose aim is to build and establish a business relationship with the customer, that is why the study is a preparation for the analysis of the issue in an applied approach.
dc.abstract.plpl
Komunikacja jest integralnym elementem życia każdego człowieka – ciągły rozwój technologiczny sprawia, że pojęcie to ewoluuje i wymaga od ludzi sięgnięcia po nowe rozwiązania. Proces ten, nierzadko pełen barier i nieprawidłowości, przybiera liczne wymiary, których realizacja odbywa się za pomocą skonkretyzowanych narzędzi, między innymi komunikatorów społecznościowych, których dotyczy niniejsza praca. Rozprawa jest swoistą próbą uwydatnienia istoty stosowania ich w procesie zarządzania zasobami ludzkimi wewnątrz struktur przedsiębiorstw. Na podstawie przeprowadzonych wywiadów pogłębionych, dokonano analizy efektywności stosowania komunikatorów WhatsApp, Messenger, Viber oraz Signal w małych i średnich przedsiębiorstwach. Respondenci wskazali na korzyści i zagrożenia płynące z porozumiewania się w trybie mobilnym, minimalizującym konieczność odbywania bezpośrednich spotkań. Badanie miało na celu uwydatnić tworzenie się więzi na gruncie zawodowym w formule, której trzon stanowi zdigitalizowana wymiana informacji między osobami zaangażowanymi w realizację przymiotów zawodowych. W głównej mierze zwrócono uwagę na komunikator społecznościowy w roli narzędzia pomocniczego. W toku prac udało się go sklasyfikować także jako czynnik istotnie wpływający na ogólną organizację dnia. Opracowanie stanowi jedynie zaczyn do analizy podjętego zagadnienia w ujęciu aplikacyjnym – dotychczas podejmowano rozważania dotyczące eksploatacji mediówspołecznościowych w kontekście marketingowym, promocyjnym i sprzedażowym, związanym bezpośrednio z nawiązywaniem i budowaniem relacji biznesowej z klientem.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Kurleto, Małgorzata - 160656
dc.contributor.authorpl
Chowaniec, Krystian - USOS322448
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Zawartka, Marek - USOS156982
dc.contributor.reviewerpl
Kurleto, Małgorzata - 160656
dc.date.accessioned
2024-07-14T23:26:39Z
dc.date.available
2024-07-14T23:26:39Z
dc.date.submittedpl
2024-07-11
dc.fieldofstudypl
media społecznościowe w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-172589-322448
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/378692
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
RELATIONSHIP BUILDINGCOMMUNICATION TECHNOLOGIESSOCIAL MESSENGERS HUMAN RESOURCE MANAGEMENT COMMUNICATION EFFECTIVENESS
dc.subject.plpl
BUDOWANIE RELACJIKOMUNIKACYJNE TECHNOLOGIEKOMUNIKATORY SPOŁECZNOŚCIOWEEFEKTYWNOŚĆ KOMUNIKACJI
dc.titlepl
Rola i skuteczność komunikatorów społecznościowych w zarządzaniu zasobami ludzkimi na przykładzie małych i średnich firm
dc.title.alternativepl
The Role and Effectiveness of Social Media Communicators in Human Resource Management on the Example of Small and Medium-Sized Enterprises
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
30
Views per month
Views per city
Lodz
3
Rzeszów
3
Warsaw
3
Katowice
2
Kolbuszowa
2
Krakow
2
Andrespol
1
Boguchwała
1
Częstochowa
1
Gliwice
1

No access

No Thumbnail Available
Collections