Data storytelling w komunikacji społecznej

2020
book section
article
dc.abstract.enThe research concerns data storytelling. The aim was to identify the fields, creators, technologies and modalities of data storytelling. As a result of literature review, the author described data journalism and compiled a list of other application fields of data storytelling. According to the findings, data stories are created, among others, by journalists, data analysts, UX designers, artists, historians, investigators, teachers and computer software. Rules, steps and narrative techniques used in data storytelling were listed. Finally, the issue of the objectivity in data storytelling was presented.pl
dc.abstract.plPrzedmiotem tekstu jest data storytelling. Celem badań było wskazanie obszarów zastosowania data storytellingu, a także syntetyczne omówienie technologii, twórców oraz sposobów kreowania opowieści opartych na danych. Zastosowano analizę i krytykę piśmiennictwa. Przedstawiono zagadnienie dziennikarstwa danych i pozostałe pola wykorzystania data storytellingu. Do twórców opowieści opartych na danych zaliczono m.in. dziennikarzy, analityków danych, projektantów UX, artystów, historyków, śledczych, nauczycieli, wspomniano też o narracjach kreowanych przez programy komputerowe. Wyróżniono zasady, etapy i zabiegi narracyjne stosowane w data storytellingu. Przedstawiono również zagadnienie obiektywności przekazu w data storytellingu.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Studiów Informacyjnychpl
dc.contributor.authorZych, Magdalena - 176066 pl
dc.contributor.editorKorycińska, Paloma - 129158 pl
dc.date.accession2021-01-25pl
dc.date.accessioned2021-01-25T09:19:41Z
dc.date.available2021-01-25T09:19:41Z
dc.date.issued2020pl
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.physical45-61pl
dc.description.publication1,21pl
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.isbn978-83-958240-9-8pl
dc.identifier.projectROD UJ / OPpl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/261429
dc.identifier.weblinkhttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/261425pl
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.pubinfoKraków : Uniwersytet Jagielloński, Biblioteka Jagiellońskapl
dc.publisher.ministerialUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.rightsUdzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowa*
dc.rights.licenceCC-BY-NC
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/legalcode.pl*
dc.share.typeotwarte repozytorium
dc.sourceinfoliczba autorów 8; liczba stron 149; liczba arkuszy wydawniczych 6,63;pl
dc.subject.endata analysispl
dc.subject.endata storytellingpl
dc.subject.enTableaupl
dc.subject.envisualizationpl
dc.subject.planaliza danychpl
dc.subject.pldata storytellingpl
dc.subject.plTableaupl
dc.subject.plwizualizacjapl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleData storytelling w komunikacji społecznejpl
dc.title.alternativeData storytelling in social communicationpl
dc.title.containerHoryzonty informacjipl
dc.typeBookSectionpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The research concerns data storytelling. The aim was to identify the fields, creators, technologies and modalities of data storytelling. As a result of literature review, the author described data journalism and compiled a list of other application fields of data storytelling. According to the findings, data stories are created, among others, by journalists, data analysts, UX designers, artists, historians, investigators, teachers and computer software. Rules, steps and narrative techniques used in data storytelling were listed. Finally, the issue of the objectivity in data storytelling was presented.
dc.abstract.plpl
Przedmiotem tekstu jest data storytelling. Celem badań było wskazanie obszarów zastosowania data storytellingu, a także syntetyczne omówienie technologii, twórców oraz sposobów kreowania opowieści opartych na danych. Zastosowano analizę i krytykę piśmiennictwa. Przedstawiono zagadnienie dziennikarstwa danych i pozostałe pola wykorzystania data storytellingu. Do twórców opowieści opartych na danych zaliczono m.in. dziennikarzy, analityków danych, projektantów UX, artystów, historyków, śledczych, nauczycieli, wspomniano też o narracjach kreowanych przez programy komputerowe. Wyróżniono zasady, etapy i zabiegi narracyjne stosowane w data storytellingu. Przedstawiono również zagadnienie obiektywności przekazu w data storytellingu.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Studiów Informacyjnych
dc.contributor.authorpl
Zych, Magdalena - 176066
dc.contributor.editorpl
Korycińska, Paloma - 129158
dc.date.accessionpl
2021-01-25
dc.date.accessioned
2021-01-25T09:19:41Z
dc.date.available
2021-01-25T09:19:41Z
dc.date.issuedpl
2020
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.physicalpl
45-61
dc.description.publicationpl
1,21
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.isbnpl
978-83-958240-9-8
dc.identifier.projectpl
ROD UJ / OP
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/261429
dc.identifier.weblinkpl
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/261425
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.pubinfopl
Kraków : Uniwersytet Jagielloński, Biblioteka Jagiellońska
dc.publisher.ministerialpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.rights*
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licence
CC-BY-NC
dc.rights.uri*
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/legalcode.pl
dc.share.type
otwarte repozytorium
dc.sourceinfopl
liczba autorów 8; liczba stron 149; liczba arkuszy wydawniczych 6,63;
dc.subject.enpl
data analysis
dc.subject.enpl
data storytelling
dc.subject.enpl
Tableau
dc.subject.enpl
visualization
dc.subject.plpl
analiza danych
dc.subject.plpl
data storytelling
dc.subject.plpl
Tableau
dc.subject.plpl
wizualizacja
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Data storytelling w komunikacji społecznej
dc.title.alternativepl
Data storytelling in social communication
dc.title.containerpl
Horyzonty informacji
dc.typepl
BookSection
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
91
Views per month
Views per city
Warsaw
17
Krakow
12
Wroclaw
8
Poznan
7
Gdansk
5
Clonee
3
Katowice
3
Lodz
3
Chorzelow
2
Dublin
2
Downloads
zych_data_storytelling_w_komunikacji_spolecznej_2020.pdf
551
zych_data_storytelling_w_komunikacji_spolecznej_2020.odt
13