Rekrutacja wewnętrzna w firmie odzieżowej

master
dc.abstract.enInternal recruitment is very important element in human resource management from the point of view of any organization. With this source of recruitment companies can not only shorten and simplify the recruitment process, with saving additional funds, but they also increasing motivation of employees. Because of internal recruitment, employees may have opportunities for advancement, or they may change their work, so that burnout occurs later. If employees promoted, feel appreciated, they work better, and they have motivation to develop their skills and improve themselves. Because of that, the company not only saves money they could spend on external recruitment, but they get a full value, happy and dedicated worker. This work contains elements of the theory of human resource management, recruitment place in the management, and the steps that are necessary when using the internal source of recruitment. Big part of this thesis is research about internal recruitment in clothing store Stradivarius. The company places great emphasis on internal recruitment. That why the main objective of that thesis is to analyze, if Stradivarius workers, who know about the opportunities for promotion, use all possible way to obtain promotion, and if they reject this possibility, what is the reason of such situation.The first part of this thesis tells about human resource management. Because the main topic of thesis is internal recruitment, the first chapter focused on the topic of recruitment. So that we can compare what kind of way to attract workers is better, faster and cheaper.Second part is all about internal recruitment. In that chapter we contains information about recruitment tools, stages of recruitment, workforce planning and staff development. Very important part of this chapter is the one who speaks about recruitment tools and workforce planning becouse there are not many tools that we can use in that process. So if we use some tools, we must be sure that this is the best one. The same goes for workforce planning. If too many employees are promoted, we need to find someone to replace them, and this is a domino effect.The third chapter deals about internal recruitment in clothing company Stradivarius. This company was chosen because they attaches great importance on internal recruitment, and they spend a lot of time and money to inform employees about the possibility of promotion.In fourth chapter we analyze if the employees who knew about the possibilities of improvement and learning took advantage from this, or they ignored it. And if they chose the second option, what is the reason.pl
dc.abstract.plRekrutacja wewnętrzna jest bardzo ważnym elementem zarządzania zasobami ludzkimi z punktu widzenia każdej organizacji. Dzięki temu źródłu pozyskiwania pracowników przedsiębiorstwa mogą nie tylko skrócić i uprościć proces rekrutacji, dodatkowo oszczędzając środki finansowe, ale również w dużej mierze wpływają na zwiększenie motywacji wśród pracowników. Dzięki rekrutacji wewnętrznej, pracownicy mogą mieć szanse zarówno na awans poziomy, dzięki czemu ich praca staje się urozmaicona, i wolniej dochodzi do wypalenia zawodowego, ale też na awans pionowy, który nie tylko zaspokaja wciąż rosnące potrzeby finansowe pracowników, ale dodatkowo pracownik ten dostaje sygnał iż jego praca i wkład własny w sukces organizacji zostały docenione. To z kolei motywuje go do dalszego doskonalenia swojej pracy, i do odnoszenia kolejnych sukcesów. Praca ta zawiera opis istoty zasobów ludzkich, miejsca rekrutacji w ich zarządzaniu, oraz etapy które niezbędne są przy korzystaniu z wewnętrznego źródła rekrutacji. Część badawcza pracy dotyczy rekrutacji wewnętrznej w firmie odzieżowej Stradivarius, która należy do koncernu Inditex. Firma ta kładzie bardzo duży nacisk na korzystanie z wewnętrznego rynku pracy. Głównym celem pracy było zatem przeanalizowanie, czy pracownicy mając możliwości osiągnięcia awansu biorą udział w rekrutacji wewnętrznej, a jeśli nie, jaka jest tego przyczyna. Pierwszy rozdział pracy szeroko opisuje pojęcie zasobów ludzkich, elementy zarządzania tymiż zasobami, oraz analizuje poszczególne etapy właśnie zarządzania zasobami ludzkimi. Ponieważ praca dotyczy rekrutacji wewnętrznej, szczególnie rozwinięty w pierwszym rozdziale, zostaje punkt dotyczący rekrutacji zewnętrznej. Dzięki temu zabiegowi, lepiej można porównać rekrutacje wewnętrzną z zewnętrzną. Drugi rozdział dotyczy zagadnienia rekrutacji wewnętrznej. W rozdziale tym można znaleźć informacje o narzędziach tej rekrutacji, jej etapach, oraz korzyści które to źródło naboru pracowników ze sobą niesie. Rozdział trzeci pracy, dotyczy rekrutacji wewnętrznej w firmie odzieżowej Stradivarius. Wybór tej firmy, podyktowany był faktem iż w organizacji tej, zawsze najpierw korzysta się z wewnętrznego rynku pracy. Ponadto firma chętnie inwestuje w swoich pracowników tworząc całe programy szkoleń. Następnie propaguje je we wszystkich swoich sklepach tak, by do przystąpienia do programu zachęcić jak największą liczbę swoich pracowników. Czwarty rozdział dotyczy zainteresowania pracowników możliwością korzystania z rekrutacji wewnętrznej w ich firmie. Okazuje się, iż mimo wiedzy pracowników o możliwości odbycia ciekawych szkoleń, które mogą prowadzić do awansów i poziomych i pionowych, ich zainteresowanie tym tematem, a raczej inicjatywa by z szkoleń skorzystać jest naprawdę znikoma. Nie można jednak zarzucić pracownikom iż to kwestia ich braku ambicji. W wielu przypadkach jest to ewidentnie wina braku odpowiedniej komunikacji w menagerem, który to, za wyłanianie talentów w swoim sklepie jest odpowiedzialny.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorBugaj, Justyna - 161421 pl
dc.contributor.authorSkubiszewska, Agnieszkapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerBugdol, Marek - 127470 pl
dc.contributor.reviewerBugaj, Justyna - 161421 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T12:33:00Z
dc.date.available2020-07-24T12:33:00Z
dc.date.submitted2012-10-23pl
dc.fieldofstudyzarządzanie zasobami ludzkimipl
dc.identifier.apddiploma-71160-135508pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/184253
dc.languagepolpl
dc.subject.enhuman resource management – internal recruitment – organization – personnel – recruitmentpl
dc.subject.plkadry – organizacja – rekrutacja – rekrutacja wewnętrzna – zarządzanie zasobami ludzkimipl
dc.titleRekrutacja wewnętrzna w firmie odzieżowejpl
dc.title.alternativeInternal recruitment in a clothing company.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Internal recruitment is very important element in human resource management from the point of view of any organization. With this source of recruitment companies can not only shorten and simplify the recruitment process, with saving additional funds, but they also increasing motivation of employees. Because of internal recruitment, employees may have opportunities for advancement, or they may change their work, so that burnout occurs later. If employees promoted, feel appreciated, they work better, and they have motivation to develop their skills and improve themselves. Because of that, the company not only saves money they could spend on external recruitment, but they get a full value, happy and dedicated worker. This work contains elements of the theory of human resource management, recruitment place in the management, and the steps that are necessary when using the internal source of recruitment. Big part of this thesis is research about internal recruitment in clothing store Stradivarius. The company places great emphasis on internal recruitment. That why the main objective of that thesis is to analyze, if Stradivarius workers, who know about the opportunities for promotion, use all possible way to obtain promotion, and if they reject this possibility, what is the reason of such situation.The first part of this thesis tells about human resource management. Because the main topic of thesis is internal recruitment, the first chapter focused on the topic of recruitment. So that we can compare what kind of way to attract workers is better, faster and cheaper.Second part is all about internal recruitment. In that chapter we contains information about recruitment tools, stages of recruitment, workforce planning and staff development. Very important part of this chapter is the one who speaks about recruitment tools and workforce planning becouse there are not many tools that we can use in that process. So if we use some tools, we must be sure that this is the best one. The same goes for workforce planning. If too many employees are promoted, we need to find someone to replace them, and this is a domino effect.The third chapter deals about internal recruitment in clothing company Stradivarius. This company was chosen because they attaches great importance on internal recruitment, and they spend a lot of time and money to inform employees about the possibility of promotion.In fourth chapter we analyze if the employees who knew about the possibilities of improvement and learning took advantage from this, or they ignored it. And if they chose the second option, what is the reason.
dc.abstract.plpl
Rekrutacja wewnętrzna jest bardzo ważnym elementem zarządzania zasobami ludzkimi z punktu widzenia każdej organizacji. Dzięki temu źródłu pozyskiwania pracowników przedsiębiorstwa mogą nie tylko skrócić i uprościć proces rekrutacji, dodatkowo oszczędzając środki finansowe, ale również w dużej mierze wpływają na zwiększenie motywacji wśród pracowników. Dzięki rekrutacji wewnętrznej, pracownicy mogą mieć szanse zarówno na awans poziomy, dzięki czemu ich praca staje się urozmaicona, i wolniej dochodzi do wypalenia zawodowego, ale też na awans pionowy, który nie tylko zaspokaja wciąż rosnące potrzeby finansowe pracowników, ale dodatkowo pracownik ten dostaje sygnał iż jego praca i wkład własny w sukces organizacji zostały docenione. To z kolei motywuje go do dalszego doskonalenia swojej pracy, i do odnoszenia kolejnych sukcesów. Praca ta zawiera opis istoty zasobów ludzkich, miejsca rekrutacji w ich zarządzaniu, oraz etapy które niezbędne są przy korzystaniu z wewnętrznego źródła rekrutacji. Część badawcza pracy dotyczy rekrutacji wewnętrznej w firmie odzieżowej Stradivarius, która należy do koncernu Inditex. Firma ta kładzie bardzo duży nacisk na korzystanie z wewnętrznego rynku pracy. Głównym celem pracy było zatem przeanalizowanie, czy pracownicy mając możliwości osiągnięcia awansu biorą udział w rekrutacji wewnętrznej, a jeśli nie, jaka jest tego przyczyna. Pierwszy rozdział pracy szeroko opisuje pojęcie zasobów ludzkich, elementy zarządzania tymiż zasobami, oraz analizuje poszczególne etapy właśnie zarządzania zasobami ludzkimi. Ponieważ praca dotyczy rekrutacji wewnętrznej, szczególnie rozwinięty w pierwszym rozdziale, zostaje punkt dotyczący rekrutacji zewnętrznej. Dzięki temu zabiegowi, lepiej można porównać rekrutacje wewnętrzną z zewnętrzną. Drugi rozdział dotyczy zagadnienia rekrutacji wewnętrznej. W rozdziale tym można znaleźć informacje o narzędziach tej rekrutacji, jej etapach, oraz korzyści które to źródło naboru pracowników ze sobą niesie. Rozdział trzeci pracy, dotyczy rekrutacji wewnętrznej w firmie odzieżowej Stradivarius. Wybór tej firmy, podyktowany był faktem iż w organizacji tej, zawsze najpierw korzysta się z wewnętrznego rynku pracy. Ponadto firma chętnie inwestuje w swoich pracowników tworząc całe programy szkoleń. Następnie propaguje je we wszystkich swoich sklepach tak, by do przystąpienia do programu zachęcić jak największą liczbę swoich pracowników. Czwarty rozdział dotyczy zainteresowania pracowników możliwością korzystania z rekrutacji wewnętrznej w ich firmie. Okazuje się, iż mimo wiedzy pracowników o możliwości odbycia ciekawych szkoleń, które mogą prowadzić do awansów i poziomych i pionowych, ich zainteresowanie tym tematem, a raczej inicjatywa by z szkoleń skorzystać jest naprawdę znikoma. Nie można jednak zarzucić pracownikom iż to kwestia ich braku ambicji. W wielu przypadkach jest to ewidentnie wina braku odpowiedniej komunikacji w menagerem, który to, za wyłanianie talentów w swoim sklepie jest odpowiedzialny.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Bugaj, Justyna - 161421
dc.contributor.authorpl
Skubiszewska, Agnieszka
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Bugdol, Marek - 127470
dc.contributor.reviewerpl
Bugaj, Justyna - 161421
dc.date.accessioned
2020-07-24T12:33:00Z
dc.date.available
2020-07-24T12:33:00Z
dc.date.submittedpl
2012-10-23
dc.fieldofstudypl
zarządzanie zasobami ludzkimi
dc.identifier.apdpl
diploma-71160-135508
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/184253
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
human resource management – internal recruitment – organization – personnel – recruitment
dc.subject.plpl
kadry – organizacja – rekrutacja – rekrutacja wewnętrzna – zarządzanie zasobami ludzkimi
dc.titlepl
Rekrutacja wewnętrzna w firmie odzieżowej
dc.title.alternativepl
Internal recruitment in a clothing company.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
80
Views per month
Views per city
Krakow
9
Warsaw
9
Wroclaw
5
Gdansk
4
Lomianki
4
Bydgoszcz
3
Katowice
3
Porczyny
3
Poznan
3
Czerwionka-Leszczyny
2

No access

No Thumbnail Available