Konwolucje obrazów 2D z implementacją na platformie NVIDIA CUDA.

licenciate
dc.abstract.enImage convolution is one of the most important tools in computer graphics. Graphic filters with convolution, such as Gauss Filter, are present in nearly every graphics editor. In the recent years this operation gained even more significance, because it is used in image recognition since developing convolutional neural networks. It turns out that convolution is an operation that can be easily parallelized. To achieve this, we will use NVIDIA CUDA Platform.In this paper we will show optimized implementation of 2D image convolution on NVIDIA CUDA platform. We will present that seemingly insignificant optimizations, such as changing the order of memory transfers, can have influence on program's performance.pl
dc.abstract.plKonwolucje od dawna są jednym z głównych narzędzi do edycji obrazów. Filtry graficzne oparte na konwolucji, takie jak Filtr Gaussa znajdują się w niemal każdym programie graficznym. W ostatnich latach ta operacja jeszcze bardziej zyskała na znaczeniu, ponieważ znalazła zastosowanie w rozpoznawaniu obrazów wraz ze stworzeniem konwolucyjnych sieci neuronowych.Okazuje się, że konwolucja jest operacją, która łatwo daje się zrównoleglić. Zostanie do tego wykorzystana platforma NVIDIA CUDA. Pozwala ona w łatwy sposób programować współbieżnie na kartach graficznych.Niniejsza praca ma na celu przedstawienie zoptymalizowanej implementacji konwolucji obrazów 2D z wykorzystaniem platformy CUDA. Zostanie pokazane, jak z pozoru nieznaczące optymalizacje, takie jak zmiana kolejności odczytu pamięci, mogą mieć wpływ na wydajność programu.pl
dc.affiliationWydział Matematyki i Informatykipl
dc.areaobszar nauk ścisłychpl
dc.contributor.advisorMatecki, Grzegorz - 130386 pl
dc.contributor.authorSerwa, Angelikapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WMI2pl
dc.contributor.reviewerDanilewski, Piotrpl
dc.contributor.reviewerMatecki, Grzegorz - 130386 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T14:04:47Z
dc.date.available2020-07-27T14:04:47Z
dc.date.submitted2018-09-11pl
dc.fieldofstudyinformatyka analitycznapl
dc.identifier.apddiploma-121452-211243pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/225998
dc.languagepolpl
dc.subject.en2D image convolution, NVIDIA CUDA, computer graphics, algorithmics, parallel computingpl
dc.subject.plkonwolucja obrazów 2D, NVIDIA CUDA, grafika komputerowa, algorytmika, algorytmy równoległepl
dc.titleKonwolucje obrazów 2D z implementacją na platformie NVIDIA CUDA.pl
dc.title.alternative2D Image Convolution with NVIDIA CUDA Platform Implementation.pl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Image convolution is one of the most important tools in computer graphics. Graphic filters with convolution, such as Gauss Filter, are present in nearly every graphics editor. In the recent years this operation gained even more significance, because it is used in image recognition since developing convolutional neural networks. It turns out that convolution is an operation that can be easily parallelized. To achieve this, we will use NVIDIA CUDA Platform.In this paper we will show optimized implementation of 2D image convolution on NVIDIA CUDA platform. We will present that seemingly insignificant optimizations, such as changing the order of memory transfers, can have influence on program's performance.
dc.abstract.plpl
Konwolucje od dawna są jednym z głównych narzędzi do edycji obrazów. Filtry graficzne oparte na konwolucji, takie jak Filtr Gaussa znajdują się w niemal każdym programie graficznym. W ostatnich latach ta operacja jeszcze bardziej zyskała na znaczeniu, ponieważ znalazła zastosowanie w rozpoznawaniu obrazów wraz ze stworzeniem konwolucyjnych sieci neuronowych.Okazuje się, że konwolucja jest operacją, która łatwo daje się zrównoleglić. Zostanie do tego wykorzystana platforma NVIDIA CUDA. Pozwala ona w łatwy sposób programować współbieżnie na kartach graficznych.Niniejsza praca ma na celu przedstawienie zoptymalizowanej implementacji konwolucji obrazów 2D z wykorzystaniem platformy CUDA. Zostanie pokazane, jak z pozoru nieznaczące optymalizacje, takie jak zmiana kolejności odczytu pamięci, mogą mieć wpływ na wydajność programu.
dc.affiliationpl
Wydział Matematyki i Informatyki
dc.areapl
obszar nauk ścisłych
dc.contributor.advisorpl
Matecki, Grzegorz - 130386
dc.contributor.authorpl
Serwa, Angelika
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WMI2
dc.contributor.reviewerpl
Danilewski, Piotr
dc.contributor.reviewerpl
Matecki, Grzegorz - 130386
dc.date.accessioned
2020-07-27T14:04:47Z
dc.date.available
2020-07-27T14:04:47Z
dc.date.submittedpl
2018-09-11
dc.fieldofstudypl
informatyka analityczna
dc.identifier.apdpl
diploma-121452-211243
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/225998
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
2D image convolution, NVIDIA CUDA, computer graphics, algorithmics, parallel computing
dc.subject.plpl
konwolucja obrazów 2D, NVIDIA CUDA, grafika komputerowa, algorytmika, algorytmy równoległe
dc.titlepl
Konwolucje obrazów 2D z implementacją na platformie NVIDIA CUDA.
dc.title.alternativepl
2D Image Convolution with NVIDIA CUDA Platform Implementation.
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available