Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Marketing usług prawnych na przykładzie zawodu radcy prawnego
Legal services` marketing on the example of the profession of legal counsel.
Marketing, usługi prawne, radca prawny, Ustawa o radcach prawnych, Kodeks Etyki Radcy Prawnego, zawód regulowany, zawód zaufania publicznego, reklama
Marketing of legal servises, legal services, marketing, legal counsel, Code of Ethics Counsel, Act on Legal Advisers
Przedmiotem niniejszej pracy jest marketing usług prawnych. Autorka poszukując sposobów wykorzystania poszczególnych instrumentów marketingowych bazowała na przykładach osób wykonujących zawód radcy prawnego. Pierwsza część pracy dotyczy samego statusu radców prawnych – odpowiednio jako przedstawicieli zawodu regulowanego, wolnego, zawodu zaufania publicznego, a wreszcie przedsiębiorców. Następnie podjęty został temat marketingu usług sensu largo. Zdecydowaną część pracy stanowi wskazanie przykładów działań mających na celu informowanie o wykonywaniu zawodu radcy prawnego oraz promowanie tego zawodu. Zwrócono w szczególności uwagę na tzw. social media marketing (obecność radców prawnych na portalach społecznościowych Facebook, LinkedIn, GoldenLine, etc.). Wyodrębnione zostały działania zarówno samorządu radców prawnych, jak i poszczególnych przedstawicieli tej korporacji. Dwie ostatnie części pracy zostały poświęcone wskazaniu zmian w ustawie o radcach prawnych, które weszły w życie 1 lipca 2015 r. oraz zmian, które zaczną obowiązywać od 8 września 2016 r, a także nowelizacji Kodeksu Etyki Radcy Prawnego, który w zmienionej wersji obowiązuje od dnia 1 lipca 2015 r. Z kolei wskazane zostały postulaty de lege ferenda w zakresie marketingu usług prawnych sensu largo, ze szczególnym uwzględnieniem reklamy usług świadczonych przez radców prawnych.
The subject of this work is legal serivces' marketing. The author, during searching ways how various marketing instruments are used, was based on examples of practitioners of legal counsel. The first part of the work concerns the status of legal advisors - respectively as representatives of a regulated profession, a liberal profession, a profession of public trust, and finally entrepreneurs. Then the subject of marketing services in the broad sense was taken. A vast part of the work is indication of examples of actions aimed at informing persons about legal counsels' practices, as well as promotion of the profession. The particular attention was paid to the so-called social media marketing (the presence of solicitors on social networks Facebook, LinkedIn, GoldenLine, etc.). Actions of the legal advisors self-government, as well as individual representatives of this corporation were described separately. The last two parts of the work have been devoted to identifying the changes in the Act on Legal Advisers, which entered into force on 1 July 2015 and changes that will take effect from 8 September 2016, as well as the amendment of the Code of Legal Counsel Ethic, which entered into force on 1 July 2015. Furthermore, the author indicated de lege ferenda proposal, conserning legal services' marketing in the broad sense, with particular focus on legal advisors' serices advertising.
dc.abstract.en | The subject of this work is legal serivces' marketing. The author, during searching ways how various marketing instruments are used, was based on examples of practitioners of legal counsel. The first part of the work concerns the status of legal advisors - respectively as representatives of a regulated profession, a liberal profession, a profession of public trust, and finally entrepreneurs. Then the subject of marketing services in the broad sense was taken. A vast part of the work is indication of examples of actions aimed at informing persons about legal counsels' practices, as well as promotion of the profession. The particular attention was paid to the so-called social media marketing (the presence of solicitors on social networks Facebook, LinkedIn, GoldenLine, etc.). Actions of the legal advisors self-government, as well as individual representatives of this corporation were described separately. The last two parts of the work have been devoted to identifying the changes in the Act on Legal Advisers, which entered into force on 1 July 2015 and changes that will take effect from 8 September 2016, as well as the amendment of the Code of Legal Counsel Ethic, which entered into force on 1 July 2015. Furthermore, the author indicated de lege ferenda proposal, conserning legal services' marketing in the broad sense, with particular focus on legal advisors' serices advertising. | pl |
dc.abstract.pl | Przedmiotem niniejszej pracy jest marketing usług prawnych. Autorka poszukując sposobów wykorzystania poszczególnych instrumentów marketingowych bazowała na przykładach osób wykonujących zawód radcy prawnego. Pierwsza część pracy dotyczy samego statusu radców prawnych – odpowiednio jako przedstawicieli zawodu regulowanego, wolnego, zawodu zaufania publicznego, a wreszcie przedsiębiorców. Następnie podjęty został temat marketingu usług sensu largo. Zdecydowaną część pracy stanowi wskazanie przykładów działań mających na celu informowanie o wykonywaniu zawodu radcy prawnego oraz promowanie tego zawodu. Zwrócono w szczególności uwagę na tzw. social media marketing (obecność radców prawnych na portalach społecznościowych Facebook, LinkedIn, GoldenLine, etc.). Wyodrębnione zostały działania zarówno samorządu radców prawnych, jak i poszczególnych przedstawicieli tej korporacji. Dwie ostatnie części pracy zostały poświęcone wskazaniu zmian w ustawie o radcach prawnych, które weszły w życie 1 lipca 2015 r. oraz zmian, które zaczną obowiązywać od 8 września 2016 r, a także nowelizacji Kodeksu Etyki Radcy Prawnego, który w zmienionej wersji obowiązuje od dnia 1 lipca 2015 r. Z kolei wskazane zostały postulaty de lege ferenda w zakresie marketingu usług prawnych sensu largo, ze szczególnym uwzględnieniem reklamy usług świadczonych przez radców prawnych. | pl |
dc.affiliation | Wydział Prawa i Administracji | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Walaszek-Pyzioł, Anna - 132513 | pl |
dc.contributor.author | Niewadzi-Zarzycka, Magdalena | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WPA3 | pl |
dc.contributor.reviewer | Walaszek-Pyzioł, Anna - 132513 | pl |
dc.contributor.reviewer | Biliński, Michał - 200666 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T20:47:29Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T20:47:29Z | |
dc.date.submitted | 2016-06-30 | pl |
dc.fieldofstudy | prawo | pl |
dc.identifier.apd | diploma-104092-146434 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/210540 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Marketing of legal servises, legal services, marketing, legal counsel, Code of Ethics Counsel, Act on Legal Advisers | pl |
dc.subject.pl | Marketing, usługi prawne, radca prawny, Ustawa o radcach prawnych, Kodeks Etyki Radcy Prawnego, zawód regulowany, zawód zaufania publicznego, reklama | pl |
dc.title | Marketing usług prawnych na przykładzie zawodu radcy prawnego | pl |
dc.title.alternative | Legal services` marketing on the example of the profession of legal counsel. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |