The usefulness of the coursebook “Gateway plus 2” in preparing students for the oral part of the Polish senior secondary school leaving examination: coursebook evaluation

master
dc.abstract.enThe study investigated the usefulness of the coursebook “Gateway plus 2” in preparing students for the oral part of the senior secondary school leaving exam. The major objective was to describe all the tasks and materials used in the coursebook to prepare students for the oral part of the senior secondary school leaving exam. Other objectives were to check if the teachers think that the coursebook provides sufficient materials to prepare learners for the oral part of the final exam and get information from them about the most effective materials used in the practice of speaking skills. The first section of the thesis includes the analysis of the literature which provides the basic theoretical knowledge about coursebooks, the evaluation process and the oral test specifications. The second part of this thesis concentrates on the research process. The results showed that the coursebook “Gateway plus 2” is a good source of materials, which can be used to prepare learners for the oral part of the senior secondary school leaving exam. Most teachers admitted that the coursebook is helpful in the practice of speaking skills but they also said that it could be improved by providing some additional materials and exercises.pl
dc.abstract.plCelem mojej pracy było zbadanie przydatności podręcznika “Gateway plus 2” w przygotowaniu uczniów do części ustnej egzaminu maturalnego. Głównym celem pracy było sprawdzenie w jaki sposób podręcznik przygotowuje uczniów do części ustnej egzaminu maturalnego. Kolejnym celam badania było stwierdzenie czy nauczyciele uważają, że podręcznik zawiera wystarczające materiały przygotowujące uczniów to części ustnej egzaminu maturalnego, jak również określenie jakie materiały są najbardziej efektywne w rozwoju umiejętności mówienia. W pierwszej części pracy zawarłam teoretyczne informacje dotyczące podręcznika, procesu ewaluacji, a także wymagań egzaminacyjnych. Druga część pracy dotyczy całego procesu badania.Rezultaty wykazały, że podręcznik “Gateway plus 2” jest dobrym źródłem materiałów przygotowujących uczniów to części ustnej egzaminu maturalnego. Większość nauczycieli przyznało, że podręcznik zawiera przydatne materiały do rozwijania sprawności mówienia, jednakże mógłby on zostać uzupełniony dodatkowymi materiałami i ćwiczeniami.pl
dc.affiliationWydział Filologicznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorKusiak-Pisowacka, Monika - 129792 pl
dc.contributor.authorDrożdż, Joannapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF6pl
dc.contributor.reviewerBandura, Ewa - 127201 pl
dc.contributor.reviewerKusiak-Pisowacka, Monika - 129792 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T13:20:35Z
dc.date.available2020-07-26T13:20:35Z
dc.date.submitted2015-06-25pl
dc.fieldofstudyfilologia angielskapl
dc.identifier.apddiploma-96332-166519pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/203815
dc.languageengpl
dc.subject.encoursebook evaluation,oral exam, Polish senior secondary school leaving examinationpl
dc.subject.plewaluacja podręcznika, egzamin ustny, Egzamin Maturalnypl
dc.titleThe usefulness of the coursebook “Gateway plus 2” in preparing students for the oral part of the Polish senior secondary school leaving examination: coursebook evaluationpl
dc.title.alternativePrzydatność podręcznika “Gateway plus 2” w przygotowaniu uczniów do części ustnej egzaminu maturalnego- ewaluacja podręcznikapl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The study investigated the usefulness of the coursebook “Gateway plus 2” in preparing students for the oral part of the senior secondary school leaving exam. The major objective was to describe all the tasks and materials used in the coursebook to prepare students for the oral part of the senior secondary school leaving exam. Other objectives were to check if the teachers think that the coursebook provides sufficient materials to prepare learners for the oral part of the final exam and get information from them about the most effective materials used in the practice of speaking skills. The first section of the thesis includes the analysis of the literature which provides the basic theoretical knowledge about coursebooks, the evaluation process and the oral test specifications. The second part of this thesis concentrates on the research process. The results showed that the coursebook “Gateway plus 2” is a good source of materials, which can be used to prepare learners for the oral part of the senior secondary school leaving exam. Most teachers admitted that the coursebook is helpful in the practice of speaking skills but they also said that it could be improved by providing some additional materials and exercises.
dc.abstract.plpl
Celem mojej pracy było zbadanie przydatności podręcznika “Gateway plus 2” w przygotowaniu uczniów do części ustnej egzaminu maturalnego. Głównym celem pracy było sprawdzenie w jaki sposób podręcznik przygotowuje uczniów do części ustnej egzaminu maturalnego. Kolejnym celam badania było stwierdzenie czy nauczyciele uważają, że podręcznik zawiera wystarczające materiały przygotowujące uczniów to części ustnej egzaminu maturalnego, jak również określenie jakie materiały są najbardziej efektywne w rozwoju umiejętności mówienia. W pierwszej części pracy zawarłam teoretyczne informacje dotyczące podręcznika, procesu ewaluacji, a także wymagań egzaminacyjnych. Druga część pracy dotyczy całego procesu badania.Rezultaty wykazały, że podręcznik “Gateway plus 2” jest dobrym źródłem materiałów przygotowujących uczniów to części ustnej egzaminu maturalnego. Większość nauczycieli przyznało, że podręcznik zawiera przydatne materiały do rozwijania sprawności mówienia, jednakże mógłby on zostać uzupełniony dodatkowymi materiałami i ćwiczeniami.
dc.affiliationpl
Wydział Filologiczny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Kusiak-Pisowacka, Monika - 129792
dc.contributor.authorpl
Drożdż, Joanna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF6
dc.contributor.reviewerpl
Bandura, Ewa - 127201
dc.contributor.reviewerpl
Kusiak-Pisowacka, Monika - 129792
dc.date.accessioned
2020-07-26T13:20:35Z
dc.date.available
2020-07-26T13:20:35Z
dc.date.submittedpl
2015-06-25
dc.fieldofstudypl
filologia angielska
dc.identifier.apdpl
diploma-96332-166519
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/203815
dc.languagepl
eng
dc.subject.enpl
coursebook evaluation,oral exam, Polish senior secondary school leaving examination
dc.subject.plpl
ewaluacja podręcznika, egzamin ustny, Egzamin Maturalny
dc.titlepl
The usefulness of the coursebook “Gateway plus 2” in preparing students for the oral part of the Polish senior secondary school leaving examination: coursebook evaluation
dc.title.alternativepl
Przydatność podręcznika “Gateway plus 2” w przygotowaniu uczniów do części ustnej egzaminu maturalnego- ewaluacja podręcznika
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available