Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Ochrona konsumenta w systemie bankowym
Consumer protection in the banking system
Ochrona konsument – sieć bezpieczeństwa – preferencje konsumentów
Consumer protection – safety net – customer preferences
Praca przedstawia zagadnienia związane z zapewnieniem ochrony klienta, korzystającego z usług instytucji bankowych. Prezentuje przemiany dokonane przez ostatnie lata, związane ze zmianami systemowymi na rynku oraz wynikające z konieczności odpowiedniego zabezpieczania interesów konsumentów, jak również organy mogące to zagwarantować. W części empirycznej pracy omówione są odczucia i refleksje klientów banku na wybierane usługi, preferencje przy wyborze banku oraz subiektywne opinie.Rozdział pierwszy opisuje genezę ochrony konsumenta oraz jego pojęcie w odniesieniu do usług finansowych. Podaje powody konieczności zapewnienia ochrony jego interesów, czynniki wywołujące zagrożenie oraz podstawy prawne umożliwiające ich zniwelowanie bądź wykluczenie. W rozdziale drugim przedstawiono kryteria zapewniające poczucie bezpieczeństwa oraz instytucje włączone do Sieci Bezpieczeństwa finansowego. Rozdział trzeci jest analizą własną i interpretacją badania przeprowadzonego wśród konsumentów.W toku przeprowadzonych badań wykazano, że nie każda usługa banku zapewnia poczucie bezpieczeństwa klientowi. Często decydują się na daną instytucje ze względu na rozbudowaną kampanię marketingową, co nie niekiedy nie jest adekwatne do faktycznej oferty. Podczas wyboru opierają się również na opiniach znajomych posiadających konto w danym banku.
The paper presents issues related to ensuring the protection of customer who use banking services. It shows changes which had taken place during recent years, due to changes in the market system, reasons arising from the need for adequate protection of the interests of consumers, as well the institutions guaranteeing them. In the second part of the master thesis there are shown feelings and reflections of the bank's clients on selected services, the preferences necessary for choosing the right bank and their subjective opinions.The first chapter describes the genesis of consumer protection and the concept in relation to financial services. It gives reasons for the needed of protection their interests, factors causing the threat and legal foundation for overcoming or exclusion. The second chapter presents the criteria to ensure the sense of security and institutions included in financial safety. The third section include analysis and interpretation of different methods of research carried out among a group of random and anonymous people.In the course of the study there is demonstrated that not every service bank provides the customer enough sense of his security. He often decides on a particular institution because of the extensive marketing campaign, which sometimes does not is not relevant to the actual offer. During the selection they are also based on the friends opinions who have the similar account in bank.
dc.abstract.en | The paper presents issues related to ensuring the protection of customer who use banking services. It shows changes which had taken place during recent years, due to changes in the market system, reasons arising from the need for adequate protection of the interests of consumers, as well the institutions guaranteeing them. In the second part of the master thesis there are shown feelings and reflections of the bank's clients on selected services, the preferences necessary for choosing the right bank and their subjective opinions.The first chapter describes the genesis of consumer protection and the concept in relation to financial services. It gives reasons for the needed of protection their interests, factors causing the threat and legal foundation for overcoming or exclusion. The second chapter presents the criteria to ensure the sense of security and institutions included in financial safety. The third section include analysis and interpretation of different methods of research carried out among a group of random and anonymous people.In the course of the study there is demonstrated that not every service bank provides the customer enough sense of his security. He often decides on a particular institution because of the extensive marketing campaign, which sometimes does not is not relevant to the actual offer. During the selection they are also based on the friends opinions who have the similar account in bank. | pl |
dc.abstract.pl | Praca przedstawia zagadnienia związane z zapewnieniem ochrony klienta, korzystającego z usług instytucji bankowych. Prezentuje przemiany dokonane przez ostatnie lata, związane ze zmianami systemowymi na rynku oraz wynikające z konieczności odpowiedniego zabezpieczania interesów konsumentów, jak również organy mogące to zagwarantować. W części empirycznej pracy omówione są odczucia i refleksje klientów banku na wybierane usługi, preferencje przy wyborze banku oraz subiektywne opinie.Rozdział pierwszy opisuje genezę ochrony konsumenta oraz jego pojęcie w odniesieniu do usług finansowych. Podaje powody konieczności zapewnienia ochrony jego interesów, czynniki wywołujące zagrożenie oraz podstawy prawne umożliwiające ich zniwelowanie bądź wykluczenie. W rozdziale drugim przedstawiono kryteria zapewniające poczucie bezpieczeństwa oraz instytucje włączone do Sieci Bezpieczeństwa finansowego. Rozdział trzeci jest analizą własną i interpretacją badania przeprowadzonego wśród konsumentów.W toku przeprowadzonych badań wykazano, że nie każda usługa banku zapewnia poczucie bezpieczeństwa klientowi. Często decydują się na daną instytucje ze względu na rozbudowaną kampanię marketingową, co nie niekiedy nie jest adekwatne do faktycznej oferty. Podczas wyboru opierają się również na opiniach znajomych posiadających konto w danym banku. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Miklaszewska, Ewa - 130599 | pl |
dc.contributor.author | Płuciennik, Aneta | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Miklaszewska, Ewa - 130599 | pl |
dc.contributor.reviewer | Trojak, Mariusz - 132421 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T23:31:49Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T23:31:49Z | |
dc.date.submitted | 2016-07-07 | pl |
dc.fieldofstudy | rachunkowość i zarządzanie finansami | pl |
dc.identifier.apd | diploma-106776-142231 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/213090 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Consumer protection – safety net – customer preferences | pl |
dc.subject.pl | Ochrona konsument – sieć bezpieczeństwa – preferencje konsumentów | pl |
dc.title | Ochrona konsumenta w systemie bankowym | pl |
dc.title.alternative | Consumer protection in the banking system | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |