Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Gra poważna dla urządzeń mobilnych z systemem android z wykorzystaniem elementów wirtualnej rzeczywistości
A serious game for mobile devices with the android OS based on elements of virtual reality
Gra poważna, aplikacja mobilna, rzeczywistość wirtualna, system android, Google Cardboard, deficyt uwagi, czujnik żyroskopowy, gry poważne.
Serious game, mobile application, virtual reality, android OS, Google Cardboard, Attention Deficit Disorder, gyroscope sensor, Serious games.
Zrealizowany projekt został wykonany na potrzeby pracy magisterskiej na kierunku Informatyka Stosowana na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Celem projektu było stworzenie gry poważnej dedykowanej dla urządzeń mobilnych z wykorzystaniem technologii Rzeczywistości Wirtualnej.Celem projektowym, dzięki zastosowaniu nowoczesnego podejścia, było stworzenie interaktywnej zabawki skierowanej do osób z deficytem uwagi, będącej wyraźną nowością dla użytkownika, w porównaniu do standardowych aplikacji i urządzeń, a tym samym uczynienie jej konkurencyjną wobec istniejących rozwiązań..Aplikacja ta, ma na celu stać się darmowym narzędziem wspierającym terapie zajęciowe, zastępując tym samym aplikacje i platformy multimedialne które oferują płatny dostęp do swych zasobów.W odróżnieniu od innych dostępnych programów, aplikacja ta nie wymusza na użytkowniku konieczności posługiwania się wyświetlaczem jako elementem wejściowym wyzwalającym daną akcję, lecz dzięki wykorzystaniu elementów Wirtualnej Rzeczywistości (ang. VR - Virtual Reality) , przenosi to zadanie, na urządzenie Google Cardboard ., omówione w dalszej części pracyCelem wykonanego w ramach pracy programu jest przetwarzanie informacji w czasie rzeczywistym, docierających do urządzenia poprzez element wejściowy – przycisk w który wyposażone są okulary Google Cardboard.Rejestrowane informacje – naciśnięcie przycisku urządzenia, powoduje wykonanie określonej akcji – interakcje z obiektami na scenie.
The project has been realised for the purposes of the master’s thesis in Applied Computer Science, at the Jagiellonian University in Cracow. The objective of the project was to create a serious game for mobile devices by using Virtual Reality technology. The goal of the project was to create an interactive toy dedicated for people with attention deficit by using the innovative approach. The toy should be a noticeable novelty for users in comparison with standard applications and devices. It should make this tool competitive to the other solutions.This application is intended to become a tool that is free of charge, which supports therapy and therefore replaces applications and multimedia platforms that offer paid access to their resources.Unlike the other available programs, the application does not force its user to use the display as the input element that triggers a given action but by using elements of Virtual Reality, it transfers this task to the Google Cardboard device. It is discussed in the second part of this thesis.The main objective is to process information in real time, reaching the device through the input element - Google Cardboard glasses button. Pressing the button triggers a particular action - the interaction with objects at the scene.
dc.abstract.en | The project has been realised for the purposes of the master’s thesis in Applied Computer Science, at the Jagiellonian University in Cracow. The objective of the project was to create a serious game for mobile devices by using Virtual Reality technology. The goal of the project was to create an interactive toy dedicated for people with attention deficit by using the innovative approach. The toy should be a noticeable novelty for users in comparison with standard applications and devices. It should make this tool competitive to the other solutions.This application is intended to become a tool that is free of charge, which supports therapy and therefore replaces applications and multimedia platforms that offer paid access to their resources.Unlike the other available programs, the application does not force its user to use the display as the input element that triggers a given action but by using elements of Virtual Reality, it transfers this task to the Google Cardboard device. It is discussed in the second part of this thesis.The main objective is to process information in real time, reaching the device through the input element - Google Cardboard glasses button. Pressing the button triggers a particular action - the interaction with objects at the scene. | pl |
dc.abstract.pl | Zrealizowany projekt został wykonany na potrzeby pracy magisterskiej na kierunku Informatyka Stosowana na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Celem projektu było stworzenie gry poważnej dedykowanej dla urządzeń mobilnych z wykorzystaniem technologii Rzeczywistości Wirtualnej.Celem projektowym, dzięki zastosowaniu nowoczesnego podejścia, było stworzenie interaktywnej zabawki skierowanej do osób z deficytem uwagi, będącej wyraźną nowością dla użytkownika, w porównaniu do standardowych aplikacji i urządzeń, a tym samym uczynienie jej konkurencyjną wobec istniejących rozwiązań..Aplikacja ta, ma na celu stać się darmowym narzędziem wspierającym terapie zajęciowe, zastępując tym samym aplikacje i platformy multimedialne które oferują płatny dostęp do swych zasobów.W odróżnieniu od innych dostępnych programów, aplikacja ta nie wymusza na użytkowniku konieczności posługiwania się wyświetlaczem jako elementem wejściowym wyzwalającym daną akcję, lecz dzięki wykorzystaniu elementów Wirtualnej Rzeczywistości (ang. VR - Virtual Reality) , przenosi to zadanie, na urządzenie Google Cardboard ., omówione w dalszej części pracyCelem wykonanego w ramach pracy programu jest przetwarzanie informacji w czasie rzeczywistym, docierających do urządzenia poprzez element wejściowy – przycisk w który wyposażone są okulary Google Cardboard.Rejestrowane informacje – naciśnięcie przycisku urządzenia, powoduje wykonanie określonej akcji – interakcje z obiektami na scenie. | pl |
dc.affiliation | Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej | pl |
dc.area | obszar nauk ścisłych | pl |
dc.contributor.advisor | Węgrzyn, Paweł - 100441 | pl |
dc.contributor.author | Szcześniak, Marcin | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WFAIS | pl |
dc.contributor.reviewer | Węgrzyn, Paweł - 100441 | pl |
dc.contributor.reviewer | Białas, Piotr - 127296 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T19:11:08Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T19:11:08Z | |
dc.date.submitted | 2015-10-28 | pl |
dc.fieldofstudy | informatyka stosowana | pl |
dc.identifier.apd | diploma-102079-188248 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/209040 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Serious game, mobile application, virtual reality, android OS, Google Cardboard, Attention Deficit Disorder, gyroscope sensor, Serious games. | pl |
dc.subject.pl | Gra poważna, aplikacja mobilna, rzeczywistość wirtualna, system android, Google Cardboard, deficyt uwagi, czujnik żyroskopowy, gry poważne. | pl |
dc.title | Gra poważna dla urządzeń mobilnych z systemem android z wykorzystaniem elementów wirtualnej rzeczywistości | pl |
dc.title.alternative | A serious game for mobile devices with the android OS based on elements of virtual reality | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |