Marketingowe zarządzanie jednostką terytorialną na przykładzie Zduńskiej Woli

master
dc.abstract.enThe aim of this paper is to present the idea of marketing management of local government units as a way of actively creating a higher quality of life in the community.Aspect to which I devoted special attention was the concept of territory as a product, because without understanding the matter, policy-makers by the people of our cities would be impossible to use their practical suggestions, which provide a number of studies in the field of territorial marketing. Element of the marketing management territorial unit to which I devoted empirical studies is the image of the city. The object of study has served my family Zduńska Wola. The research problem, which I explain as follows:Are the surveyed respondents, who were both city residents and external customers, are positive about some aspects of the functioning of Zduńska Wola?Components of the above issues were: research Zduńska Wola branding and service quality test applicants in the Zduńska Wola City. The first section is theoretical and totally devoted to the presentation of marketing management unit of settlement. In this section I present the genesis of this sub discipline of marketing, the common definitions and goals to achieve has been established. A significant part of this chapter is a description of the product defined as a package of benefits and in this context, the territorial definition of the product along with its three-tier division into core, which is part of the joint, and part of the sectoral expertise. Another issue that I have taken in this chapter is the issue of competitiveness of cities, which is represented the culmination of my current ranking government drawn up by the editors of the Rzeczpospolita Newspaper. The last section is devoted to audience segmentation, territorial marketing activities.The second chapter is devoted to the strategic management of the city as an example Zduńska Wola. At the outset I presented the essence of strategy development and the benefits of the procedure. In the second section I discussed the structure of the strategy building process, which consists of three basic steps: define the vision of the target, the current state of diagnosis and recommendation of action. In this chapter I used the procedure discussed in relation to Zduńska Wola. After determining the target vision moved a SWOT/TOWS analysis, in which I made in a systematic manner the current state of condensed diagnosis Zduńska Wola in areas considered high priority. At the end of the original investment project presented Zduńska Wola electriCCity, which is internally coherent response to the strategic position or challenges, problems and possibilities of drawing in front of the city. The third chapter is devoted to the whole presentation of empirical research conducted for this thesis. The subject of this study was the subjective perception of the city as a product of government by the inhabitants of the city and the respondents who consume the elements of this product, however, not being residents. The research on the assumption had to answer the question about the image of a summary of the Zduńska Wola together responses of two groups of respondents: those connected emotionally with the city through its long-term residence and persons without particularly intense relationship with the city, helped to answer the question which of these groups to better assess city-product. My purpose beyond exploring the city's image was thus also rule on whether living in the city (consciously or not) idealize the image or are we to his city that requires above average. Finally, having verified the hypotheses summarized the overall taken in the pages of this work issues.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest przedstawienie idei marketingowego zarządzania jednostką terytorialną jako sposobu na aktywne kreowanie wyższej jakości życia w danej miejscowości.Aspektem, któremu poświęciłem szczególną uwagę była koncepcja terytorium jako produktu, ponieważ bez jej zrozumienia i zinternalizowania przez ludzi kształtujących politykę naszych miast niemożliwe byłoby wykorzystanie przez nich praktycznych wskazówek, jakie dostarczają liczne opracowania z dziedziny marketingu terytorialnego. Elementem marketingowego zarządzania jednostką terytorialną, jakiemu poświęciłem badania empiryczne jest wizerunek miasta. Za przedmiot badań posłużyła moja rodzinna Zduńska Wola. Problem badawczy, który chciałem wyjaśnić brzmi następująco: Czy badani respondenci w skład których weszli zarówno mieszkańcy miasta jak i klienci zewnętrzni pozytywnie oceniają wybrane aspekty funkcjonowania Zduńskiej Woli? Elementami składowymi powyższego zagadnienia były: badania wizerunkowe Zduńskiej Woli a także badanie jakości obsługi petentów w Urzędzie Miasta Zduńska Wola.Pierwszy rozdział ma charakter teoretyczny i całkowicie poświęcony jest przedstawieniu marketingowego zarządzania jednostką osadniczą. W części tej zaprezentowałem genezę tej subdyscypliny marketingu, jej popularne definicje oraz cele, do których osiągania została powołana. Znaczną część tego rozdziału stanowi opis produktu rozumianego jako pakiet korzyści a w tym kontekście definicja produktu terytorialnego wraz z jego trójstopniowym podziałem na: rdzeń, czyli część wspólną, część sektorową oraz część specjalistyczną. Kolejnym zagadnieniem, które podjąłem w tym rozdziale jest kwestia konkurencyjności miast, której zwieńczeniem jest przedstawiony przeze mnie aktualny Ranking samorządów sporządzony przez redakcję Rzeczpospolitej. Ostatni podrozdział poświęcony jest segmentacji odbiorców działań marketingu terytorialnego.Rozdział drugi poświęciłem strategicznemu zarządzaniu miastem na przykładzie Zduńskiej Woli. Na wstępie przedstawiłem istotę strategii rozwoju oraz korzyści płynące z przeprowadzenia procedury. W drugim podrozdziale omówiłem strukturę procesu budowy strategii, która składa się z trzech zasadniczych etapów: określenia wizji docelowej, diagnozy stanu obecnego oraz rekomendacji działań. W dalszej części rozdziału zastosowałem omówioną procedurę w stosunku do Zduńskiej Woli. Po określeniu wizji docelowej przeprowadziłem analizę SWOT/TOWS, w której w usystematyzowany sposób zawarłem skondensowaną diagnozę stanu obecnego Zduńskiej Woli w obszarach uznanych za priorytetowe. Na koniec przedstawiłem autorski projekt inwestycyjny Zduńska Wola electriCCity, który jest spójną wewnętrznie odpowiedzią na pozycję strategiczną czyli wyzwania, problemy i możliwości działania rysujące się przed miastem.Rozdział trzeci poświęcony został w całości przedstawieniu badań empirycznych przeprowadzonych na potrzeby niniejszej pracy magisterskiej. Przedmiotem badań była subiektywna percepcja miasta jako produktu terytorialnego przez mieszkańców danej miejscowości oraz respondentów, którzy konsumują elementy tego produktu nie będąc jednak mieszkańcami. Przeprowadzone badania w założeniu miały odpowiedzieć na pytanie o wizerunek Zduńskiej Woli a zestawienie ze sobą odpowiedzi dwóch grup respondentów: tych związanych emocjonalnie z miastem poprzez jego długoletnie zamieszkiwanie oraz osoby bez szczególnie intensywnych więzi z miastem, pozwoliło odpowiedzieć na pytanie, która z tych grup ocenia lepiej miasto-produkt. Moim celem poza zbadaniem wizerunku miasta było więc także rozstrzygnięcie kwestii czy mieszkając w danym mieście (świadomie bądź nie) idealizujemy jego obraz czy też jesteśmy wobec swojego miasta ponadprzeciętnie wymagający.Na zakończenie, po zweryfikowaniu hipotez badawczych podsumowałem całokształt podejmowanych na kartach tej pracy zagadnień.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorSagan, Adam - 131779 pl
dc.contributor.authorJegier, Tomaszpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerSagan, Adam - 131779 pl
dc.contributor.reviewerKrupnik, Sewerynpl
dc.date.accessioned2020-07-20T20:26:10Z
dc.date.available2020-07-20T20:26:10Z
dc.date.submitted2011-10-26pl
dc.fieldofstudysocjologiapl
dc.identifier.apddiploma-61703-40246pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/175253
dc.languagepolpl
dc.subject.enplace marketing, city management, strategy of development, city competitiveness, sustainable transport,pl
dc.subject.plmarketing terytorialny, zarządzanie miastem, strategia rozwoju, konkurencyjność miast, zrównoważony transport,pl
dc.titleMarketingowe zarządzanie jednostką terytorialną na przykładzie Zduńskiej Wolipl
dc.title.alternativeMarketing management in local government units on the example of Zduńska Wola Citypl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this paper is to present the idea of marketing management of local government units as a way of actively creating a higher quality of life in the community.Aspect to which I devoted special attention was the concept of territory as a product, because without understanding the matter, policy-makers by the people of our cities would be impossible to use their practical suggestions, which provide a number of studies in the field of territorial marketing. Element of the marketing management territorial unit to which I devoted empirical studies is the image of the city. The object of study has served my family Zduńska Wola. The research problem, which I explain as follows:Are the surveyed respondents, who were both city residents and external customers, are positive about some aspects of the functioning of Zduńska Wola?Components of the above issues were: research Zduńska Wola branding and service quality test applicants in the Zduńska Wola City. The first section is theoretical and totally devoted to the presentation of marketing management unit of settlement. In this section I present the genesis of this sub discipline of marketing, the common definitions and goals to achieve has been established. A significant part of this chapter is a description of the product defined as a package of benefits and in this context, the territorial definition of the product along with its three-tier division into core, which is part of the joint, and part of the sectoral expertise. Another issue that I have taken in this chapter is the issue of competitiveness of cities, which is represented the culmination of my current ranking government drawn up by the editors of the Rzeczpospolita Newspaper. The last section is devoted to audience segmentation, territorial marketing activities.The second chapter is devoted to the strategic management of the city as an example Zduńska Wola. At the outset I presented the essence of strategy development and the benefits of the procedure. In the second section I discussed the structure of the strategy building process, which consists of three basic steps: define the vision of the target, the current state of diagnosis and recommendation of action. In this chapter I used the procedure discussed in relation to Zduńska Wola. After determining the target vision moved a SWOT/TOWS analysis, in which I made in a systematic manner the current state of condensed diagnosis Zduńska Wola in areas considered high priority. At the end of the original investment project presented Zduńska Wola electriCCity, which is internally coherent response to the strategic position or challenges, problems and possibilities of drawing in front of the city. The third chapter is devoted to the whole presentation of empirical research conducted for this thesis. The subject of this study was the subjective perception of the city as a product of government by the inhabitants of the city and the respondents who consume the elements of this product, however, not being residents. The research on the assumption had to answer the question about the image of a summary of the Zduńska Wola together responses of two groups of respondents: those connected emotionally with the city through its long-term residence and persons without particularly intense relationship with the city, helped to answer the question which of these groups to better assess city-product. My purpose beyond exploring the city's image was thus also rule on whether living in the city (consciously or not) idealize the image or are we to his city that requires above average. Finally, having verified the hypotheses summarized the overall taken in the pages of this work issues.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie idei marketingowego zarządzania jednostką terytorialną jako sposobu na aktywne kreowanie wyższej jakości życia w danej miejscowości.Aspektem, któremu poświęciłem szczególną uwagę była koncepcja terytorium jako produktu, ponieważ bez jej zrozumienia i zinternalizowania przez ludzi kształtujących politykę naszych miast niemożliwe byłoby wykorzystanie przez nich praktycznych wskazówek, jakie dostarczają liczne opracowania z dziedziny marketingu terytorialnego. Elementem marketingowego zarządzania jednostką terytorialną, jakiemu poświęciłem badania empiryczne jest wizerunek miasta. Za przedmiot badań posłużyła moja rodzinna Zduńska Wola. Problem badawczy, który chciałem wyjaśnić brzmi następująco: Czy badani respondenci w skład których weszli zarówno mieszkańcy miasta jak i klienci zewnętrzni pozytywnie oceniają wybrane aspekty funkcjonowania Zduńskiej Woli? Elementami składowymi powyższego zagadnienia były: badania wizerunkowe Zduńskiej Woli a także badanie jakości obsługi petentów w Urzędzie Miasta Zduńska Wola.Pierwszy rozdział ma charakter teoretyczny i całkowicie poświęcony jest przedstawieniu marketingowego zarządzania jednostką osadniczą. W części tej zaprezentowałem genezę tej subdyscypliny marketingu, jej popularne definicje oraz cele, do których osiągania została powołana. Znaczną część tego rozdziału stanowi opis produktu rozumianego jako pakiet korzyści a w tym kontekście definicja produktu terytorialnego wraz z jego trójstopniowym podziałem na: rdzeń, czyli część wspólną, część sektorową oraz część specjalistyczną. Kolejnym zagadnieniem, które podjąłem w tym rozdziale jest kwestia konkurencyjności miast, której zwieńczeniem jest przedstawiony przeze mnie aktualny Ranking samorządów sporządzony przez redakcję Rzeczpospolitej. Ostatni podrozdział poświęcony jest segmentacji odbiorców działań marketingu terytorialnego.Rozdział drugi poświęciłem strategicznemu zarządzaniu miastem na przykładzie Zduńskiej Woli. Na wstępie przedstawiłem istotę strategii rozwoju oraz korzyści płynące z przeprowadzenia procedury. W drugim podrozdziale omówiłem strukturę procesu budowy strategii, która składa się z trzech zasadniczych etapów: określenia wizji docelowej, diagnozy stanu obecnego oraz rekomendacji działań. W dalszej części rozdziału zastosowałem omówioną procedurę w stosunku do Zduńskiej Woli. Po określeniu wizji docelowej przeprowadziłem analizę SWOT/TOWS, w której w usystematyzowany sposób zawarłem skondensowaną diagnozę stanu obecnego Zduńskiej Woli w obszarach uznanych za priorytetowe. Na koniec przedstawiłem autorski projekt inwestycyjny Zduńska Wola electriCCity, który jest spójną wewnętrznie odpowiedzią na pozycję strategiczną czyli wyzwania, problemy i możliwości działania rysujące się przed miastem.Rozdział trzeci poświęcony został w całości przedstawieniu badań empirycznych przeprowadzonych na potrzeby niniejszej pracy magisterskiej. Przedmiotem badań była subiektywna percepcja miasta jako produktu terytorialnego przez mieszkańców danej miejscowości oraz respondentów, którzy konsumują elementy tego produktu nie będąc jednak mieszkańcami. Przeprowadzone badania w założeniu miały odpowiedzieć na pytanie o wizerunek Zduńskiej Woli a zestawienie ze sobą odpowiedzi dwóch grup respondentów: tych związanych emocjonalnie z miastem poprzez jego długoletnie zamieszkiwanie oraz osoby bez szczególnie intensywnych więzi z miastem, pozwoliło odpowiedzieć na pytanie, która z tych grup ocenia lepiej miasto-produkt. Moim celem poza zbadaniem wizerunku miasta było więc także rozstrzygnięcie kwestii czy mieszkając w danym mieście (świadomie bądź nie) idealizujemy jego obraz czy też jesteśmy wobec swojego miasta ponadprzeciętnie wymagający.Na zakończenie, po zweryfikowaniu hipotez badawczych podsumowałem całokształt podejmowanych na kartach tej pracy zagadnień.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Sagan, Adam - 131779
dc.contributor.authorpl
Jegier, Tomasz
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Sagan, Adam - 131779
dc.contributor.reviewerpl
Krupnik, Seweryn
dc.date.accessioned
2020-07-20T20:26:10Z
dc.date.available
2020-07-20T20:26:10Z
dc.date.submittedpl
2011-10-26
dc.fieldofstudypl
socjologia
dc.identifier.apdpl
diploma-61703-40246
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/175253
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
place marketing, city management, strategy of development, city competitiveness, sustainable transport,
dc.subject.plpl
marketing terytorialny, zarządzanie miastem, strategia rozwoju, konkurencyjność miast, zrównoważony transport,
dc.titlepl
Marketingowe zarządzanie jednostką terytorialną na przykładzie Zduńskiej Woli
dc.title.alternativepl
Marketing management in local government units on the example of Zduńska Wola City
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
23
Views per month
Views per city
Warsaw
6
Wroclaw
4
Kielce
2
Błonie
1
Dublin
1
Gdansk
1
Krakow
1
Lublin
1
Torun
1
Zabrze
1

No access

No Thumbnail Available