Budowanie wizerunku marki na przykładzie wydawnictwa "Tajfuny"

master
dc.abstract.enThis Master's thesis focuses on the issue of building a brand image in the context of publishing houses. Its writing resulted from the observation of rarity of analyzing publishing houses as brands that have the potential to influence consumer choices. The main objective of the work was to examine effective methods by which publishing houses can build their brand image. The research focused on the role of brand image in the success of publishing houses as well as means, factors and communication channels that are used to build the brand image. The conclusions of the research indicate that building a brand image brings benefits to publishing houses and may influence the choices of readers. In the course of the research, it was found that the key element of building a brand image is a strong brand identity and consumer trust. The work discusses issues such as brand, brand identity, brand image, as well as specific means that can be used by enterprises to manage their brand image. To deepen the context, the work also includes a chapter focusing on the analysis of the publishing market in Poland. The research carried out as part of the work was embedded in the interpretive-symbolic paradigm while using the case study method.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca magisterska skupia się na zagadnieniu budowania wizerunku marki w kontekście wydawnictw. Jej napisanie wynikało z obserwacji rzadkości analizowania wydawnictw jako marek, które mają potencjał wpływać na wybory konsumentów. Głównym celem pracy było zbadanie skutecznych metod, którymi wydawnictwa mogą budować wizerunek swojej marki. Badania skoncentrowano na roli wizerunku marki w sukcesie wydawnictw oraz narzędziach, czynnikach i kanałach komunikacji, które służą budowaniu wizerunku marki. Wnioski płynące z analiz wskazują, że budowanie wizerunku marki przynosi korzyści wydawnictwom i może mieć wpływ na wybory czytelników. W toku badań ustalono, że kluczowym elementem budowania wizerunku marki jest silna tożsamość marki oraz zaufanie ze strony konsumentów. W pracy omówione zostały zagadnienia takie jak marka, tożsamość marki, wizerunek marki, a także i konkretne narzędzie wykorzystywane przez przedsiębiorstwa celem zarządzania swoim wizerunkiem marki. Dla pogłębienia kontekstu w pracy został zawarty również rozdział skupiający się na analizie rynku wydawniczego w Polsce. Badania przeprowadzone w ramach pracy osadzone były w nurcie interpretatywno-symbolicznym i wykorzystano w nich metodę studium przypadku.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorBarańska, Marzenapl
dc.contributor.authorGoluch, Kingapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerBarańska, Marzenapl
dc.contributor.reviewerPopiołek, Malwinapl
dc.date.accessioned2023-07-04T21:33:46Z
dc.date.available2023-07-04T21:33:46Z
dc.date.submitted2023-07-03pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediami i reklamąpl
dc.identifier.apddiploma-164297-244821pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/313825
dc.languagepolpl
dc.subject.enBrand, brand identity, brand image, brand image building means, publishing houses, publishing marketpl
dc.subject.plMarka, tożsamość marki, wizerunek marki, narzędzia budowania wizerunku marki, wydawnictwa, rynek wydawniczypl
dc.titleBudowanie wizerunku marki na przykładzie wydawnictwa "Tajfuny"pl
dc.title.alternativeBrand image building. Case study of "Tajfuny" publishing housepl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This Master's thesis focuses on the issue of building a brand image in the context of publishing houses. Its writing resulted from the observation of rarity of analyzing publishing houses as brands that have the potential to influence consumer choices. The main objective of the work was to examine effective methods by which publishing houses can build their brand image. The research focused on the role of brand image in the success of publishing houses as well as means, factors and communication channels that are used to build the brand image. The conclusions of the research indicate that building a brand image brings benefits to publishing houses and may influence the choices of readers. In the course of the research, it was found that the key element of building a brand image is a strong brand identity and consumer trust. The work discusses issues such as brand, brand identity, brand image, as well as specific means that can be used by enterprises to manage their brand image. To deepen the context, the work also includes a chapter focusing on the analysis of the publishing market in Poland. The research carried out as part of the work was embedded in the interpretive-symbolic paradigm while using the case study method.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca magisterska skupia się na zagadnieniu budowania wizerunku marki w kontekście wydawnictw. Jej napisanie wynikało z obserwacji rzadkości analizowania wydawnictw jako marek, które mają potencjał wpływać na wybory konsumentów. Głównym celem pracy było zbadanie skutecznych metod, którymi wydawnictwa mogą budować wizerunek swojej marki. Badania skoncentrowano na roli wizerunku marki w sukcesie wydawnictw oraz narzędziach, czynnikach i kanałach komunikacji, które służą budowaniu wizerunku marki. Wnioski płynące z analiz wskazują, że budowanie wizerunku marki przynosi korzyści wydawnictwom i może mieć wpływ na wybory czytelników. W toku badań ustalono, że kluczowym elementem budowania wizerunku marki jest silna tożsamość marki oraz zaufanie ze strony konsumentów. W pracy omówione zostały zagadnienia takie jak marka, tożsamość marki, wizerunek marki, a także i konkretne narzędzie wykorzystywane przez przedsiębiorstwa celem zarządzania swoim wizerunkiem marki. Dla pogłębienia kontekstu w pracy został zawarty również rozdział skupiający się na analizie rynku wydawniczego w Polsce. Badania przeprowadzone w ramach pracy osadzone były w nurcie interpretatywno-symbolicznym i wykorzystano w nich metodę studium przypadku.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Barańska, Marzena
dc.contributor.authorpl
Goluch, Kinga
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Barańska, Marzena
dc.contributor.reviewerpl
Popiołek, Malwina
dc.date.accessioned
2023-07-04T21:33:46Z
dc.date.available
2023-07-04T21:33:46Z
dc.date.submittedpl
2023-07-03
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami i reklamą
dc.identifier.apdpl
diploma-164297-244821
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/313825
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Brand, brand identity, brand image, brand image building means, publishing houses, publishing market
dc.subject.plpl
Marka, tożsamość marki, wizerunek marki, narzędzia budowania wizerunku marki, wydawnictwa, rynek wydawniczy
dc.titlepl
Budowanie wizerunku marki na przykładzie wydawnictwa "Tajfuny"
dc.title.alternativepl
Brand image building. Case study of "Tajfuny" publishing house
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
88
Views per month
Views per city
Krakow
18
Warsaw
14
Wroclaw
11
Poznan
4
Breda
3
Bydgoszcz
2
Bytom
2
Gdansk
2
Katowice
2
Nowy Sącz
2

No access

No Thumbnail Available
Collections