Tożsamość narracyjna we wczesnej twórczosci reżysera Lou Ye.

licenciate
dc.abstract.enLou Ye is one of the film directors involved in the Sixth Generation cinematic movement. In his works he elaborated on the image of China undergoing modernization process. In his three early productions "Don't be Young" (1994), Weekend Lovers (1995) and "Suzhou River" (2000) he depicted stories about modern young people, focusing on social conditions that they had to face. Sybjective narration corresponds with the narrative identity category introduced in Paul Ricoeur's ideas. In every of above mentioned movies the narrator puts himself inside the story, mixing fiction and facts. It allows him to surmount the traumas. Lou Ye used this mechanism to tell about the generational experience from a very personal point of view.pl
dc.abstract.plLou Ye, jako jeden z przedstawicieli Szóstej Generacji filmowców chińskich, przedstawił w swojej wczesnej twórczosci obraz Chin będących w trakcie procesu modernizacji. W trzech produkcjach "Dziewczyna w opresji" (1994), "Weekendowi kochankowie" (1995) i "Suzhou" (2000) opowiadał historię współczesnych młodych ludzi, poruszał temat uwarunkowań społecznych, z którymi musieli się zmierzyc. Subiektywna narracja koresponduje z kategorią tożsamosci narracyjnej przedstawioną w tezach Paula Ricoeura, ponieważ w każdym z wyżej wymienionych filmów narrator tworzy "opowiesc życiową" czyli umieszcza siebie jako postac w swiecie przedstawionym, mieszając fikcję z faktami. Zabieg ten ma pomóc bohaterowi w przezwyciężeniu traum. Reżyser wykorzystał mechanizm, by z opowiedziec o doswiadczeniu pokoleniowym z osobistej perspektywy.pl
dc.affiliationWydział Studiów Międzynarodowych i Politycznychpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorZemanek, Adina - 140722 pl
dc.contributor.authorKorbecka, Majapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WSMPpl
dc.contributor.reviewerZemanek, Adina - 140722 pl
dc.contributor.reviewerMikrut-Żaczkiewicz, Agnieszkapl
dc.date.accessioned2020-07-26T20:45:43Z
dc.date.available2020-07-26T20:45:43Z
dc.date.submitted2016-07-01pl
dc.fieldofstudystudia dalekowschodniepl
dc.identifier.apddiploma-104062-145876pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/210512
dc.languagepolpl
dc.subject.enLou Ye, China, Sixth Generationpl
dc.subject.plLou Ye, Chiny, Szósta Generacjapl
dc.titleTożsamość narracyjna we wczesnej twórczosci reżysera Lou Ye.pl
dc.title.alternativeNarrative identity in Lou Ye's early cinematic works.pl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Lou Ye is one of the film directors involved in the Sixth Generation cinematic movement. In his works he elaborated on the image of China undergoing modernization process. In his three early productions "Don't be Young" (1994), Weekend Lovers (1995) and "Suzhou River" (2000) he depicted stories about modern young people, focusing on social conditions that they had to face. Sybjective narration corresponds with the narrative identity category introduced in Paul Ricoeur's ideas. In every of above mentioned movies the narrator puts himself inside the story, mixing fiction and facts. It allows him to surmount the traumas. Lou Ye used this mechanism to tell about the generational experience from a very personal point of view.
dc.abstract.plpl
Lou Ye, jako jeden z przedstawicieli Szóstej Generacji filmowców chińskich, przedstawił w swojej wczesnej twórczosci obraz Chin będących w trakcie procesu modernizacji. W trzech produkcjach "Dziewczyna w opresji" (1994), "Weekendowi kochankowie" (1995) i "Suzhou" (2000) opowiadał historię współczesnych młodych ludzi, poruszał temat uwarunkowań społecznych, z którymi musieli się zmierzyc. Subiektywna narracja koresponduje z kategorią tożsamosci narracyjnej przedstawioną w tezach Paula Ricoeura, ponieważ w każdym z wyżej wymienionych filmów narrator tworzy "opowiesc życiową" czyli umieszcza siebie jako postac w swiecie przedstawionym, mieszając fikcję z faktami. Zabieg ten ma pomóc bohaterowi w przezwyciężeniu traum. Reżyser wykorzystał mechanizm, by z opowiedziec o doswiadczeniu pokoleniowym z osobistej perspektywy.
dc.affiliationpl
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Zemanek, Adina - 140722
dc.contributor.authorpl
Korbecka, Maja
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WSMP
dc.contributor.reviewerpl
Zemanek, Adina - 140722
dc.contributor.reviewerpl
Mikrut-Żaczkiewicz, Agnieszka
dc.date.accessioned
2020-07-26T20:45:43Z
dc.date.available
2020-07-26T20:45:43Z
dc.date.submittedpl
2016-07-01
dc.fieldofstudypl
studia dalekowschodnie
dc.identifier.apdpl
diploma-104062-145876
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/210512
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Lou Ye, China, Sixth Generation
dc.subject.plpl
Lou Ye, Chiny, Szósta Generacja
dc.titlepl
Tożsamość narracyjna we wczesnej twórczosci reżysera Lou Ye.
dc.title.alternativepl
Narrative identity in Lou Ye's early cinematic works.
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
13
Views per month
Views per city
Chandler
2
Wroclaw
2
Bydgoszcz
1
Dublin
1
Gmina Stąporków
1
Krakow
1
Kętrzyn
1

No access

No Thumbnail Available