Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Tożsamość narracyjna we wczesnej twórczosci reżysera Lou Ye.
Narrative identity in Lou Ye's early cinematic works.
Lou Ye, Chiny, Szósta Generacja
Lou Ye, China, Sixth Generation
Lou Ye, jako jeden z przedstawicieli Szóstej Generacji filmowców chińskich, przedstawił w swojej wczesnej twórczosci obraz Chin będących w trakcie procesu modernizacji. W trzech produkcjach "Dziewczyna w opresji" (1994), "Weekendowi kochankowie" (1995) i "Suzhou" (2000) opowiadał historię współczesnych młodych ludzi, poruszał temat uwarunkowań społecznych, z którymi musieli się zmierzyc. Subiektywna narracja koresponduje z kategorią tożsamosci narracyjnej przedstawioną w tezach Paula Ricoeura, ponieważ w każdym z wyżej wymienionych filmów narrator tworzy "opowiesc życiową" czyli umieszcza siebie jako postac w swiecie przedstawionym, mieszając fikcję z faktami. Zabieg ten ma pomóc bohaterowi w przezwyciężeniu traum. Reżyser wykorzystał mechanizm, by z opowiedziec o doswiadczeniu pokoleniowym z osobistej perspektywy.
Lou Ye is one of the film directors involved in the Sixth Generation cinematic movement. In his works he elaborated on the image of China undergoing modernization process. In his three early productions "Don't be Young" (1994), Weekend Lovers (1995) and "Suzhou River" (2000) he depicted stories about modern young people, focusing on social conditions that they had to face. Sybjective narration corresponds with the narrative identity category introduced in Paul Ricoeur's ideas. In every of above mentioned movies the narrator puts himself inside the story, mixing fiction and facts. It allows him to surmount the traumas. Lou Ye used this mechanism to tell about the generational experience from a very personal point of view.
dc.abstract.en | Lou Ye is one of the film directors involved in the Sixth Generation cinematic movement. In his works he elaborated on the image of China undergoing modernization process. In his three early productions "Don't be Young" (1994), Weekend Lovers (1995) and "Suzhou River" (2000) he depicted stories about modern young people, focusing on social conditions that they had to face. Sybjective narration corresponds with the narrative identity category introduced in Paul Ricoeur's ideas. In every of above mentioned movies the narrator puts himself inside the story, mixing fiction and facts. It allows him to surmount the traumas. Lou Ye used this mechanism to tell about the generational experience from a very personal point of view. | pl |
dc.abstract.pl | Lou Ye, jako jeden z przedstawicieli Szóstej Generacji filmowców chińskich, przedstawił w swojej wczesnej twórczosci obraz Chin będących w trakcie procesu modernizacji. W trzech produkcjach "Dziewczyna w opresji" (1994), "Weekendowi kochankowie" (1995) i "Suzhou" (2000) opowiadał historię współczesnych młodych ludzi, poruszał temat uwarunkowań społecznych, z którymi musieli się zmierzyc. Subiektywna narracja koresponduje z kategorią tożsamosci narracyjnej przedstawioną w tezach Paula Ricoeura, ponieważ w każdym z wyżej wymienionych filmów narrator tworzy "opowiesc życiową" czyli umieszcza siebie jako postac w swiecie przedstawionym, mieszając fikcję z faktami. Zabieg ten ma pomóc bohaterowi w przezwyciężeniu traum. Reżyser wykorzystał mechanizm, by z opowiedziec o doswiadczeniu pokoleniowym z osobistej perspektywy. | pl |
dc.affiliation | Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Zemanek, Adina - 140722 | pl |
dc.contributor.author | Korbecka, Maja | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WSMP | pl |
dc.contributor.reviewer | Zemanek, Adina - 140722 | pl |
dc.contributor.reviewer | Mikrut-Żaczkiewicz, Agnieszka | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T20:45:43Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T20:45:43Z | |
dc.date.submitted | 2016-07-01 | pl |
dc.fieldofstudy | studia dalekowschodnie | pl |
dc.identifier.apd | diploma-104062-145876 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/210512 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Lou Ye, China, Sixth Generation | pl |
dc.subject.pl | Lou Ye, Chiny, Szósta Generacja | pl |
dc.title | Tożsamość narracyjna we wczesnej twórczosci reżysera Lou Ye. | pl |
dc.title.alternative | Narrative identity in Lou Ye's early cinematic works. | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |