Wpływ inwazji Rosji na Ukrainę na wybory strategiczne przedsiębiorstw

licenciate
dc.abstract.enThe purpose of this paper is to analyse the impact of Russia's aggression against Ukraine on the strategic choices of companies. The thesis seeks to show how selected large enterprises have coped with the hostilities. The chosen method in this thesis is to analyse the press releases provided by the selected companies. It was shown how the companies, depending on the industry, changed their strategy to initially fill the survival and later the growth of the organisation. As the analysis showed, while some elements were similar - support for employees, the Armed Forces and the civilian population, the crisis strategy varied - from keeping all side projects and focusing on core business, to investing heavily in technology and expanding into foreign markets.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest analiza wpływu agresji Rosji na Ukrainę na strategiczne wybory przedsiębiorstw. Praca stara się pokazać, jak wybrane duże przedsiębiorstwa poradziły sobie z działaniami wojennymi. Wybraną metodą w tej pracy jest analiza informacji prasowych, udostępnionych przez wybrane przedsiębiorstwa. Zostało ukazane, jak przedsiębiorstwa, w zależności od branży, zmieniały swoje strategię, aby początkowo zapewnić przetrwanie, a w dalszym etapie rozwój organizacji. Jak ukazała analiza, choć niektóre elementy były podobne – wsparcie pracowników, Sił Zbrojnych oraz ludności cywilnej, to strategie kryzysowe różniły się – od wstrzymania wszystkich pobocznych projektów i skupienie się na działalności kluczowej, do znacznego inwestowania w technologie oraz ekspansji na rynki zagraniczne.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorWyciślak, Sławomir - 132795 pl
dc.contributor.authorPrytuła, Jarynapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerWyciślak, Sławomir - 132795 pl
dc.contributor.reviewerJarzębiński, Marek - 128485 pl
dc.date.accessioned2023-07-13T21:46:18Z
dc.date.available2023-07-13T21:46:18Z
dc.date.submitted2023-07-13pl
dc.fieldofstudyekonomiapl
dc.identifier.apddiploma-164786-293347pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/316237
dc.languagepolpl
dc.subject.enUkraine, Russia, war, strategy, company, governancepl
dc.subject.plUkraina, Rosja, wojna, strategia, przedsiębiorstwo, zarządzaniepl
dc.titleWpływ inwazji Rosji na Ukrainę na wybory strategiczne przedsiębiorstwpl
dc.title.alternativeImpact of Russia's invasion of Ukraine on companies' strategic choicespl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of this paper is to analyse the impact of Russia's aggression against Ukraine on the strategic choices of companies. The thesis seeks to show how selected large enterprises have coped with the hostilities. The chosen method in this thesis is to analyse the press releases provided by the selected companies. It was shown how the companies, depending on the industry, changed their strategy to initially fill the survival and later the growth of the organisation. As the analysis showed, while some elements were similar - support for employees, the Armed Forces and the civilian population, the crisis strategy varied - from keeping all side projects and focusing on core business, to investing heavily in technology and expanding into foreign markets.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest analiza wpływu agresji Rosji na Ukrainę na strategiczne wybory przedsiębiorstw. Praca stara się pokazać, jak wybrane duże przedsiębiorstwa poradziły sobie z działaniami wojennymi. Wybraną metodą w tej pracy jest analiza informacji prasowych, udostępnionych przez wybrane przedsiębiorstwa. Zostało ukazane, jak przedsiębiorstwa, w zależności od branży, zmieniały swoje strategię, aby początkowo zapewnić przetrwanie, a w dalszym etapie rozwój organizacji. Jak ukazała analiza, choć niektóre elementy były podobne – wsparcie pracowników, Sił Zbrojnych oraz ludności cywilnej, to strategie kryzysowe różniły się – od wstrzymania wszystkich pobocznych projektów i skupienie się na działalności kluczowej, do znacznego inwestowania w technologie oraz ekspansji na rynki zagraniczne.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Wyciślak, Sławomir - 132795
dc.contributor.authorpl
Prytuła, Jaryna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Wyciślak, Sławomir - 132795
dc.contributor.reviewerpl
Jarzębiński, Marek - 128485
dc.date.accessioned
2023-07-13T21:46:18Z
dc.date.available
2023-07-13T21:46:18Z
dc.date.submittedpl
2023-07-13
dc.fieldofstudypl
ekonomia
dc.identifier.apdpl
diploma-164786-293347
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/316237
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Ukraine, Russia, war, strategy, company, governance
dc.subject.plpl
Ukraina, Rosja, wojna, strategia, przedsiębiorstwo, zarządzanie
dc.titlepl
Wpływ inwazji Rosji na Ukrainę na wybory strategiczne przedsiębiorstw
dc.title.alternativepl
Impact of Russia's invasion of Ukraine on companies' strategic choices
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
8
Views per month
Views per city
Warsaw
2
Bydgoszcz
1
Krakow
1
Lodz
1
Opole
1

No access

No Thumbnail Available