Zjawisko seksualizacji wizerunku dzieci i młodzieży na przykładach marek odzieżowych. Casus Calvina Kleina

licenciate
dc.abstract.enThe bachelor thesis focuses on the aspect of sexualization image of children and young people in Calvin Klein advertising message. The aim of these analysis is to draw the attention to the phenomenon of objectification and eroticization of children and adolescents in advertising. The author of the thesis analyzed selected fashion messages from the Calvin Klains fashion house starting from 1980s until the end of 2017. Presented research was based on the method of categorization questions, which helped to separate the common criteria of all of the campaigns. The results from the submitted studies were put down in the form of a general conclusion.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca licencjacka skupia się na zjawisku seksualizacji wizerunku dzieci i młodzieży w przekazie reklamowym marki Calvin Klein. Celem przedsięwziętych analiz jest zwrócenie uwagi na problem uprzedmiotowienia oraz erotyzacji dzieci i młodzieży w reklamie. Autorka poddała analizie wybrane przekazy reklamowe domu mody Calvin Klein od początku lat 80. XX wieku do końca 2017 roku. W badaniach posłużyła się metodą pytań kategoryzacyjnych, które pozwoliły jej na wyodrębnienie wspólnych kryteriów wszystkich kampanii. Wyniki z przeprowadzonych analiz autorka zapisała w postaci ogólnego wniosku.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorŻyrek-Horodyska, Edytapl
dc.contributor.authorKyć, Annapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerŻyrek-Horodyska, Edytapl
dc.contributor.reviewerSławińska, Teresa - 131926 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T16:56:49Z
dc.date.available2020-07-27T16:56:49Z
dc.date.submitted2018-07-10pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-124340-214898pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/228629
dc.languagepolpl
dc.subject.ensexualization, Calvin Klein, porno-chic, shockvertising, infantile, adolescencepl
dc.subject.plseksualizacja, Calvin Klein, porno-chic, shockvertising, infantylizacja, adolescencjapl
dc.titleZjawisko seksualizacji wizerunku dzieci i młodzieży na przykładach marek odzieżowych. Casus Calvina Kleinapl
dc.title.alternativeThe phenomenon of the sexualization of the image of children and youth on example of clothing brands. The case of Calvin Kleinpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The bachelor thesis focuses on the aspect of sexualization image of children and young people in Calvin Klein advertising message. The aim of these analysis is to draw the attention to the phenomenon of objectification and eroticization of children and adolescents in advertising. The author of the thesis analyzed selected fashion messages from the Calvin Klains fashion house starting from 1980s until the end of 2017. Presented research was based on the method of categorization questions, which helped to separate the common criteria of all of the campaigns. The results from the submitted studies were put down in the form of a general conclusion.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca licencjacka skupia się na zjawisku seksualizacji wizerunku dzieci i młodzieży w przekazie reklamowym marki Calvin Klein. Celem przedsięwziętych analiz jest zwrócenie uwagi na problem uprzedmiotowienia oraz erotyzacji dzieci i młodzieży w reklamie. Autorka poddała analizie wybrane przekazy reklamowe domu mody Calvin Klein od początku lat 80. XX wieku do końca 2017 roku. W badaniach posłużyła się metodą pytań kategoryzacyjnych, które pozwoliły jej na wyodrębnienie wspólnych kryteriów wszystkich kampanii. Wyniki z przeprowadzonych analiz autorka zapisała w postaci ogólnego wniosku.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Żyrek-Horodyska, Edyta
dc.contributor.authorpl
Kyć, Anna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Żyrek-Horodyska, Edyta
dc.contributor.reviewerpl
Sławińska, Teresa - 131926
dc.date.accessioned
2020-07-27T16:56:49Z
dc.date.available
2020-07-27T16:56:49Z
dc.date.submittedpl
2018-07-10
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-124340-214898
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/228629
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
sexualization, Calvin Klein, porno-chic, shockvertising, infantile, adolescence
dc.subject.plpl
seksualizacja, Calvin Klein, porno-chic, shockvertising, infantylizacja, adolescencja
dc.titlepl
Zjawisko seksualizacji wizerunku dzieci i młodzieży na przykładach marek odzieżowych. Casus Calvina Kleina
dc.title.alternativepl
The phenomenon of the sexualization of the image of children and youth on example of clothing brands. The case of Calvin Klein
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
83
Views per month
Views per city
Krakow
15
Warsaw
12
Gdansk
9
Poznan
8
Siedlce
4
Wroclaw
3
Bialystok
2
Dublin
2
Rychwal
2
Torun
2

No access

No Thumbnail Available