Komunikacja w biznesie w kontekście różnic kulturowych

master
dc.abstract.enThis paper draws special attention to the communication and it’s impact on functioning of the enterprise and also on possible problems that could arise because of lack of communication competence in multicultural communication. As the world becomes more globalized, we tend to meet more people that have different culture than ours, especially in the business environment. People's views, habits and needs are determined by their cultural affiliation, which further hinders adaptation to the different standards and mutual understanding in intercultural enviroment. The research contained in the work analyze barriers in intercultural communication and their impact on the functioning of the enterprise.pl
dc.abstract.plZamierzeniem powyższej pracy było zwrócenie szczególnej uwagi na znaczenie komunikacji w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa oraz na ewentualne problemy spowodowane brakiem kompetencji komunikacyjnej, zwłaszcza w zakresie komunikacji międzykulturowej. Powszechna globalizacja powoduje częstsze interakcje z osobami z odmiennych kultur zwłaszcza w środowisku pracowniczym, co może bezpośrednio przyczynić się do powstawania wspomnianych problemów. Poglądy, przyzwyczajenia oraz potrzeby ludzi są zdefiniowane poprzez ich przynależność kulturową, co dodatkowo utrudnia dostosowanie się do panujących w danym środowisku standardów oraz wzajemnego zrozumienia. Praca pozwala na poszerzenie wiedzy o komunikacji międzykulturowej we wspomnianym zakresie. Badania zawarte w pracy analizują bariery w komunikacji międzykulturowej i ich wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstwa.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorJaworek, Magdalena - 173360 pl
dc.contributor.authorGarwol, Krystianpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerJaworek, Magdalena - 173360 pl
dc.contributor.reviewerRosiński, Jerzypl
dc.date.accessioned2020-07-28T05:34:43Z
dc.date.available2020-07-28T05:34:43Z
dc.date.submitted2020-07-10pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie zasobami ludzkimipl
dc.identifier.apddiploma-139361-269049pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240175
dc.languagepolpl
dc.subject.enCommunication; Intercultural communication, communication competence; business; management; communication barrierspl
dc.subject.plKomunikacja; międzykulturowość; komunikacja międzykulturowa; kompetencja komunikacyjna; biznes; zarządzanie; bariery komunikacyjnepl
dc.titleKomunikacja w biznesie w kontekście różnic kulturowychpl
dc.title.alternativeCommunication in business in the context of cultural differencespl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This paper draws special attention to the communication and it’s impact on functioning of the enterprise and also on possible problems that could arise because of lack of communication competence in multicultural communication. As the world becomes more globalized, we tend to meet more people that have different culture than ours, especially in the business environment. People's views, habits and needs are determined by their cultural affiliation, which further hinders adaptation to the different standards and mutual understanding in intercultural enviroment. The research contained in the work analyze barriers in intercultural communication and their impact on the functioning of the enterprise.
dc.abstract.plpl
Zamierzeniem powyższej pracy było zwrócenie szczególnej uwagi na znaczenie komunikacji w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa oraz na ewentualne problemy spowodowane brakiem kompetencji komunikacyjnej, zwłaszcza w zakresie komunikacji międzykulturowej. Powszechna globalizacja powoduje częstsze interakcje z osobami z odmiennych kultur zwłaszcza w środowisku pracowniczym, co może bezpośrednio przyczynić się do powstawania wspomnianych problemów. Poglądy, przyzwyczajenia oraz potrzeby ludzi są zdefiniowane poprzez ich przynależność kulturową, co dodatkowo utrudnia dostosowanie się do panujących w danym środowisku standardów oraz wzajemnego zrozumienia. Praca pozwala na poszerzenie wiedzy o komunikacji międzykulturowej we wspomnianym zakresie. Badania zawarte w pracy analizują bariery w komunikacji międzykulturowej i ich wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstwa.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Jaworek, Magdalena - 173360
dc.contributor.authorpl
Garwol, Krystian
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Jaworek, Magdalena - 173360
dc.contributor.reviewerpl
Rosiński, Jerzy
dc.date.accessioned
2020-07-28T05:34:43Z
dc.date.available
2020-07-28T05:34:43Z
dc.date.submittedpl
2020-07-10
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie zasobami ludzkimi
dc.identifier.apdpl
diploma-139361-269049
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240175
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Communication; Intercultural communication, communication competence; business; management; communication barriers
dc.subject.plpl
Komunikacja; międzykulturowość; komunikacja międzykulturowa; kompetencja komunikacyjna; biznes; zarządzanie; bariery komunikacyjne
dc.titlepl
Komunikacja w biznesie w kontekście różnic kulturowych
dc.title.alternativepl
Communication in business in the context of cultural differences
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
197
Views per month
Views per city
Warsaw
49
Krakow
24
Wroclaw
12
Poznan
10
Katowice
8
Lodz
8
Gdansk
6
Sopot
6
Kołobrzeg
4
Rogow
4

No access

No Thumbnail Available