STEREOTYPY W REKLAMIE TELEWIZYJNEJ SKIEROWANEJ DO MŁODYCH KONSUMENTÓW

master
dc.abstract.enThe thesis focuses on the identification of stereotypes appearing in television advertisingdirected to the young consumer. It was decided to specify how men and women arerepresented in advertising messages dedicated to this group of recipients. The study used theanalysis of the content of advertising messages. Studies have shown that stereotypes of menand women appear in television commercials targeted at young consumers. The ads do notdiffer between the analyzed years.pl
dc.abstract.plPraca skupia się na identyfikacji stereotypów występujących w reklamie telewizyjnejskierowanej do młodego konsumenta. Postanowiono określić jak przedstawiani są mężczyźnii kobiety w przekazach reklamowych dedykowanych tej grupie odbiorców. W badaniu zostaławykorzystana analiza treści przekazów reklamowych. Badania wykazały, że stereotypymężczyzn i kobiet występują w reklamach telewizyjnych skierowanych do młodychkonsumentów. Reklamy nie różnią między analizowanymi latami.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorBudzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 pl
dc.contributor.authorMotyka, Jagodapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerBudzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 pl
dc.contributor.reviewerJedynak, Piotr - 128512 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T23:31:34Z
dc.date.available2020-07-27T23:31:34Z
dc.date.submitted2019-07-10pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyfinanse i controllingpl
dc.identifier.apddiploma-132173-198857pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234686
dc.languagepolpl
dc.subject.enadvertisement– consumer – television advertising– stereotypepl
dc.subject.plkonsument – reklama– reklama telewizyjna– stereotyppl
dc.titleSTEREOTYPY W REKLAMIE TELEWIZYJNEJ SKIEROWANEJ DO MŁODYCH KONSUMENTÓWpl
dc.title.alternativeSTEREOTYPES IN A TELEVISION ADVERTISEMENT ADDRESSED TO YOUNG CONSUMERSpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The thesis focuses on the identification of stereotypes appearing in television advertisingdirected to the young consumer. It was decided to specify how men and women arerepresented in advertising messages dedicated to this group of recipients. The study used theanalysis of the content of advertising messages. Studies have shown that stereotypes of menand women appear in television commercials targeted at young consumers. The ads do notdiffer between the analyzed years.
dc.abstract.plpl
Praca skupia się na identyfikacji stereotypów występujących w reklamie telewizyjnejskierowanej do młodego konsumenta. Postanowiono określić jak przedstawiani są mężczyźnii kobiety w przekazach reklamowych dedykowanych tej grupie odbiorców. W badaniu zostaławykorzystana analiza treści przekazów reklamowych. Badania wykazały, że stereotypymężczyzn i kobiet występują w reklamach telewizyjnych skierowanych do młodychkonsumentów. Reklamy nie różnią między analizowanymi latami.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223
dc.contributor.authorpl
Motyka, Jagoda
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Piotr - 128512
dc.date.accessioned
2020-07-27T23:31:34Z
dc.date.available
2020-07-27T23:31:34Z
dc.date.submittedpl
2019-07-10
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
finanse i controlling
dc.identifier.apdpl
diploma-132173-198857
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234686
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
advertisement– consumer – television advertising– stereotype
dc.subject.plpl
konsument – reklama– reklama telewizyjna– stereotyp
dc.titlepl
STEREOTYPY W REKLAMIE TELEWIZYJNEJ SKIEROWANEJ DO MŁODYCH KONSUMENTÓW
dc.title.alternativepl
STEREOTYPES IN A TELEVISION ADVERTISEMENT ADDRESSED TO YOUNG CONSUMERS
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
58
Views per month
Views per city
Warsaw
12
Bialystok
6
Poznan
6
Wroclaw
5
Gdansk
3
Krakow
3
Lodz
2
Mozdzanow
2
Aleksandrów Łódzki
1
Biłgoraj
1

No access

No Thumbnail Available