Ochrona prywatności i wizerunku osób powszechnie znanych w prawie polskim

licenciate
dc.abstract.enTabloid is considered as a "child" of mass culture. As the name suggests, mass culture at its core is for everyone. It is assumed that the consumer media content may not necessarily be interested in anything other than compromising photos of a famous person. However, such actions cause work on the border of the law and lead to an increasing number of actions for breach of the image. The paper presents the scope of the right to privacy and publicity of celebrities. The paper also discusses theoretical issues related to tabloidization and convergence of the media. Analyzed case studies concerning the protection of personal interests in practice and the different interpretations. The paper pointed out the need to clarify the legal provisions in this context.pl
dc.abstract.plTabloid uznawany jest za „dziecko” kultury masowej. Jak sama nazwa wskazuje, kultura masowa w swej istocie jest przeznaczona dla każdego. Zakłada się, że konsument treści medialnych niekoniecznie musi być zainteresowany czymkolwiek innym, niż kompromitującym zdjęciem osoby znanej. Takie działania powodują jednak prace na granicy obowiązującego prawa i prowadzą do coraz liczniejszych powództw z tytułu naruszenia wizerunku. W pracy przedstawiono zakres prawa do ochrony prywatności i wizerunku osób powszechnie znanych. Omówiono teoretyczne zagadnienia związane z tabloidyzacją i konwergencją mediów. Zanalizowano kazusy prawne dotyczące ochrony dóbr osobistych w praktyce i ich różne interpretacje. Wskazano na potrzebę doprecyzowania przepisów prawnych w tym zakresie.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorRóżycka, Magdalenapl
dc.contributor.authorŚwiętanowska, Agnieszkapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerRóżycka, Magdalenapl
dc.contributor.reviewerMaliszewski, Juliuszpl
dc.date.accessioned2020-07-26T12:24:44Z
dc.date.available2020-07-26T12:24:44Z
dc.date.submitted2015-06-25pl
dc.fieldofstudyzarządzanie kulturą i mediamipl
dc.identifier.apddiploma-95423-161891pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/202946
dc.languagepolpl
dc.subject.enIMAGE PROTECTION - PRIVACY POLICY - LAW PRESS - TABLOIDISATION – CONVERGENCE – MEDIA LAWpl
dc.subject.plOCHRONA WIZERUNKU – OCHRONA PRYWATNOŚCI – PRAWO PRASOWE – TABLOIDYZACJA – KONWERGENCJApl
dc.titleOchrona prywatności i wizerunku osób powszechnie znanych w prawie polskimpl
dc.title.alternativeProtection of privacy and image of well known polish People in polish lawpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Tabloid is considered as a "child" of mass culture. As the name suggests, mass culture at its core is for everyone. It is assumed that the consumer media content may not necessarily be interested in anything other than compromising photos of a famous person. However, such actions cause work on the border of the law and lead to an increasing number of actions for breach of the image. The paper presents the scope of the right to privacy and publicity of celebrities. The paper also discusses theoretical issues related to tabloidization and convergence of the media. Analyzed case studies concerning the protection of personal interests in practice and the different interpretations. The paper pointed out the need to clarify the legal provisions in this context.
dc.abstract.plpl
Tabloid uznawany jest za „dziecko” kultury masowej. Jak sama nazwa wskazuje, kultura masowa w swej istocie jest przeznaczona dla każdego. Zakłada się, że konsument treści medialnych niekoniecznie musi być zainteresowany czymkolwiek innym, niż kompromitującym zdjęciem osoby znanej. Takie działania powodują jednak prace na granicy obowiązującego prawa i prowadzą do coraz liczniejszych powództw z tytułu naruszenia wizerunku. W pracy przedstawiono zakres prawa do ochrony prywatności i wizerunku osób powszechnie znanych. Omówiono teoretyczne zagadnienia związane z tabloidyzacją i konwergencją mediów. Zanalizowano kazusy prawne dotyczące ochrony dóbr osobistych w praktyce i ich różne interpretacje. Wskazano na potrzebę doprecyzowania przepisów prawnych w tym zakresie.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Różycka, Magdalena
dc.contributor.authorpl
Świętanowska, Agnieszka
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Różycka, Magdalena
dc.contributor.reviewerpl
Maliszewski, Juliusz
dc.date.accessioned
2020-07-26T12:24:44Z
dc.date.available
2020-07-26T12:24:44Z
dc.date.submittedpl
2015-06-25
dc.fieldofstudypl
zarządzanie kulturą i mediami
dc.identifier.apdpl
diploma-95423-161891
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/202946
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
IMAGE PROTECTION - PRIVACY POLICY - LAW PRESS - TABLOIDISATION – CONVERGENCE – MEDIA LAW
dc.subject.plpl
OCHRONA WIZERUNKU – OCHRONA PRYWATNOŚCI – PRAWO PRASOWE – TABLOIDYZACJA – KONWERGENCJA
dc.titlepl
Ochrona prywatności i wizerunku osób powszechnie znanych w prawie polskim
dc.title.alternativepl
Protection of privacy and image of well known polish People in polish law
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available