SPECYFIKA REKLAMY TELEWIZYJNEJ NA RYNKU PIWA W POLSCE

licenciate
dc.abstract.enThis thesis focuses on television advertising on Polish beer market and its main aim is to explore and describe characteristics of television commercials of Polish beer brands. Choosing the topic of thesis author was driven by his own interests in the subject area and the importance of the topic for theory and practice. The thesis consists of two parts: theoretical, based on literature studies, and empirical, compiled on the basis of author’s own research. To conduct the studies author resorted to content analysis methodology. Twenty-six television commercials have been examined with close attention given to their content, structure, shape and source. Studies have shown that it is possible to distinguish certain characteristics of television commercials of Polish beer brands. The results may be subjective because of the limited access to the materials and author’s limited researching capabilities. The results show however some characteristic methods of advertising, which are typical of beer commercials. This fact can entice practitioners to create commercials differing from those typical for that market, construct unique commercial which would be able to arouse interest in the receivers bored with adverts duplicating the same pattern over and over again.pl
dc.abstract.plPoniższa praca została poświęcona tematyce reklamy telewizyjnej na polskim rynku browarniczym, a jej celem było zbadanie i opisanie specyfiki reklamy polskich marek piwa. Przy wyborze tematu autor kierował się własnymi zainteresowaniami tą tematyką oraz jej istotnością dla teorii i praktyki. Na pracę składa się część teoretyczna oparta o studia literaturowe oraz część empiryczna opracowana na podstawie badań własnych. W celu przeprowadzenia badań autor posłużył się metodą analizy treści. Badaniu poddano 26 spotów reklamowych, które przeanalizowano pod względem treści, struktury, kształtu oraz źródła. Wyniki pokazały, że można mówić o pewnej specyfice reklamy telewizyjnej polskich marek piwnych. Wyniki mogą jednak być subiektywne ze względu na ograniczony dostęp do materiałów i możliwości badawcze autora. Pokazują one jednak pewne charakterystyczne dla reklam piwa schematy budowy spotów. Fakt ten może skłonić praktyków do stworzenia reklamy wychodzącej poza ramy typowe-go spotu piwa, skonstruowania niespecyficznej reklamy, która mogłaby zainteresować od-biorcę znudzonego standardowymi reklamami piwa, powielającymi ciągle te same schematy.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorBudzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 pl
dc.contributor.authorRatajczak, Piotrpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKlima, Janina - 128843 pl
dc.contributor.reviewerBudzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 pl
dc.date.accessioned2020-07-15T17:22:37Z
dc.date.available2020-07-15T17:22:37Z
dc.date.submitted2011-07-07pl
dc.fieldofstudyzarządzanie firmąpl
dc.identifier.apddiploma-57905-96371pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/172057
dc.languagepolpl
dc.subject.enbeer market – content analysis – Polish beer – tv advertising – television commercialpl
dc.subject.planaliza treści – polskie marki piwa – reklama telewizyjna – rynek piwa – spoty reklamowepl
dc.titleSPECYFIKA REKLAMY TELEWIZYJNEJ NA RYNKU PIWA W POLSCEpl
dc.title.alternativeCHARACTERISTICS OF POLISH BEER TELEVISION COMMERCIALSpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This thesis focuses on television advertising on Polish beer market and its main aim is to explore and describe characteristics of television commercials of Polish beer brands. Choosing the topic of thesis author was driven by his own interests in the subject area and the importance of the topic for theory and practice. The thesis consists of two parts: theoretical, based on literature studies, and empirical, compiled on the basis of author’s own research. To conduct the studies author resorted to content analysis methodology. Twenty-six television commercials have been examined with close attention given to their content, structure, shape and source. Studies have shown that it is possible to distinguish certain characteristics of television commercials of Polish beer brands. The results may be subjective because of the limited access to the materials and author’s limited researching capabilities. The results show however some characteristic methods of advertising, which are typical of beer commercials. This fact can entice practitioners to create commercials differing from those typical for that market, construct unique commercial which would be able to arouse interest in the receivers bored with adverts duplicating the same pattern over and over again.
dc.abstract.plpl
Poniższa praca została poświęcona tematyce reklamy telewizyjnej na polskim rynku browarniczym, a jej celem było zbadanie i opisanie specyfiki reklamy polskich marek piwa. Przy wyborze tematu autor kierował się własnymi zainteresowaniami tą tematyką oraz jej istotnością dla teorii i praktyki. Na pracę składa się część teoretyczna oparta o studia literaturowe oraz część empiryczna opracowana na podstawie badań własnych. W celu przeprowadzenia badań autor posłużył się metodą analizy treści. Badaniu poddano 26 spotów reklamowych, które przeanalizowano pod względem treści, struktury, kształtu oraz źródła. Wyniki pokazały, że można mówić o pewnej specyfice reklamy telewizyjnej polskich marek piwnych. Wyniki mogą jednak być subiektywne ze względu na ograniczony dostęp do materiałów i możliwości badawcze autora. Pokazują one jednak pewne charakterystyczne dla reklam piwa schematy budowy spotów. Fakt ten może skłonić praktyków do stworzenia reklamy wychodzącej poza ramy typowe-go spotu piwa, skonstruowania niespecyficznej reklamy, która mogłaby zainteresować od-biorcę znudzonego standardowymi reklamami piwa, powielającymi ciągle te same schematy.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223
dc.contributor.authorpl
Ratajczak, Piotr
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Klima, Janina - 128843
dc.contributor.reviewerpl
Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223
dc.date.accessioned
2020-07-15T17:22:37Z
dc.date.available
2020-07-15T17:22:37Z
dc.date.submittedpl
2011-07-07
dc.fieldofstudypl
zarządzanie firmą
dc.identifier.apdpl
diploma-57905-96371
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/172057
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
beer market – content analysis – Polish beer – tv advertising – television commercial
dc.subject.plpl
analiza treści – polskie marki piwa – reklama telewizyjna – rynek piwa – spoty reklamowe
dc.titlepl
SPECYFIKA REKLAMY TELEWIZYJNEJ NA RYNKU PIWA W POLSCE
dc.title.alternativepl
CHARACTERISTICS OF POLISH BEER TELEVISION COMMERCIALS
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
32
Views per month
Views per city
Warsaw
4
Iwonicz
3
Krakow
3
Wroclaw
3
Poznan
2
Aleksandrów Łódzki
1
Bydgoszcz
1
Dublin
1
Gdynia
1
Iwonicz-Zdroj
1

No access

No Thumbnail Available