Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Żona dla polityka. Wizerunek Pierwszej Damy Anny Komorowskiej w mediach
The politician's wife. The image of First Lady Anna Komorowska in media
Anna Komorowska, pierwsza dama, wizerunek
Anna Komorowska, first lady, image
W dobie autoprezentacji, reklamy i wielkiej siły perswazji, płynącej z mediów, przestaje się liczyć to, kim człowiek naprawdę jest, a istotnym staje się to, jak jest postrzegany. O ludzkim sukcesie decyduje więc wizerunek. Stanowi on szczególne dobro zwłaszcza w przypadku osób publicznych. Niniejsza praca dotyczy wizerunku obecnej pierwszej damy Rzeczpospolitej Polskiej – Anny Komorowskiej. Celem publikacji jest zbadanie prezentowanego w mediach obrazu aktualnej prezydentowej. Rozprawa zawiera teoretyczne omówienie problematyki wizerunku w naukach społecznych, a także stanowi raport z badań przeprowadzonych przez autorkę. Praca podzielona została na trzy rozdziały. W rozdziale pierwszym wymienione i omówione zostały komponenty, z jakich składa się wizerunek osoby publicznej, a jednocześnie podjęta została problematyka społecznej i politycznej funkcji pierwszej damy. W rozdziale drugim analizie poddane zostały narzędzia komunikacji stosowane w relacjach prezydentowej z mediami oraz opinią publiczną. Ta cześć pracy stanowi odpowiedź na pytanie o to, za pomocą jakich technik i środków jest obecnie kreowany wizerunek Anny Komorowskiej. Rozdział trzeci poświęcony został badaniu zawartości przekazów medialnych dotyczących prezydentowej. W związku z dużą ilością materiału badawczego, mnogością mediów, form i formatów, skupiono się jedynie na artykułach pochodzących z trzech głównych, ogólnopolskich tygodników opinii: „Newsweeka”, „Polityki” oraz „Wprost”. Wybór ten ograniczony został także przedziałem czasowym publikacji tekstów, pod uwagę brano materiały drukowane między 10 kwietnia 2010 a 1 czerwca 2011 roku. Efektem pracy jest wieloaspektowa analiza wizerunku Anny Komorowskiej, z której wynika, że medialny portret prezydentowej oscyluje między dwoma biegunami: obrazem kobiety niezależnej i aktywnej oraz tradycyjnym ujęciem roli matki i żony.
In the time of auto-presentation, commercial and power of persuasion, it doesn`t matter who You are, important is only how people see You. Our success depends only on our image. It is very important especially for public people. My worki is about image of first lady of Republic of Poland – Anna Komorowska. The purpose of my publication is analyze way of presentation first lady by media. In my work I try to present problem of image of public people according to social science. The publication consist of three chapters. In first chapter I present elements created image of public person. I also pay attention to social and policital function of first lady. In second chapter I explore communication tools used by first lady in her contacts with press and public opinion. This this part of my essay is an answer to question about technics and methods use to create image of first lady. The third chapter concerns media content about Anna Komorowska. Because of great number of research materials I concentrate on articles from the most popular newspapers like „Newsweek”, „Polityka” and „Wprost”. I also limit time of publication to period between 10 April 2010 and 1 June 2011. Multifaceted analysis of the image of Anna Komorowska is an effect of my publication. As a conclusion of my publication I can say that media portrait of first lady oscillates beetwen two aspects femininity: independent women and traditional mother and wife.
dc.abstract.en | In the time of auto-presentation, commercial and power of persuasion, it doesn`t matter who You are, important is only how people see You. Our success depends only on our image. It is very important especially for public people. My worki is about image of first lady of Republic of Poland – Anna Komorowska. The purpose of my publication is analyze way of presentation first lady by media. In my work I try to present problem of image of public people according to social science. The publication consist of three chapters. In first chapter I present elements created image of public person. I also pay attention to social and policital function of first lady. In second chapter I explore communication tools used by first lady in her contacts with press and public opinion. This this part of my essay is an answer to question about technics and methods use to create image of first lady. The third chapter concerns media content about Anna Komorowska. Because of great number of research materials I concentrate on articles from the most popular newspapers like „Newsweek”, „Polityka” and „Wprost”. I also limit time of publication to period between 10 April 2010 and 1 June 2011. Multifaceted analysis of the image of Anna Komorowska is an effect of my publication. As a conclusion of my publication I can say that media portrait of first lady oscillates beetwen two aspects femininity: independent women and traditional mother and wife. | pl |
dc.abstract.pl | W dobie autoprezentacji, reklamy i wielkiej siły perswazji, płynącej z mediów, przestaje się liczyć to, kim człowiek naprawdę jest, a istotnym staje się to, jak jest postrzegany. O ludzkim sukcesie decyduje więc wizerunek. Stanowi on szczególne dobro zwłaszcza w przypadku osób publicznych. Niniejsza praca dotyczy wizerunku obecnej pierwszej damy Rzeczpospolitej Polskiej – Anny Komorowskiej. Celem publikacji jest zbadanie prezentowanego w mediach obrazu aktualnej prezydentowej. Rozprawa zawiera teoretyczne omówienie problematyki wizerunku w naukach społecznych, a także stanowi raport z badań przeprowadzonych przez autorkę. Praca podzielona została na trzy rozdziały. W rozdziale pierwszym wymienione i omówione zostały komponenty, z jakich składa się wizerunek osoby publicznej, a jednocześnie podjęta została problematyka społecznej i politycznej funkcji pierwszej damy. W rozdziale drugim analizie poddane zostały narzędzia komunikacji stosowane w relacjach prezydentowej z mediami oraz opinią publiczną. Ta cześć pracy stanowi odpowiedź na pytanie o to, za pomocą jakich technik i środków jest obecnie kreowany wizerunek Anny Komorowskiej. Rozdział trzeci poświęcony został badaniu zawartości przekazów medialnych dotyczących prezydentowej. W związku z dużą ilością materiału badawczego, mnogością mediów, form i formatów, skupiono się jedynie na artykułach pochodzących z trzech głównych, ogólnopolskich tygodników opinii: „Newsweeka”, „Polityki” oraz „Wprost”. Wybór ten ograniczony został także przedziałem czasowym publikacji tekstów, pod uwagę brano materiały drukowane między 10 kwietnia 2010 a 1 czerwca 2011 roku. Efektem pracy jest wieloaspektowa analiza wizerunku Anny Komorowskiej, z której wynika, że medialny portret prezydentowej oscyluje między dwoma biegunami: obrazem kobiety niezależnej i aktywnej oraz tradycyjnym ujęciem roli matki i żony. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Groń, Krzysztof - 173354 | pl |
dc.contributor.author | Ciślak, Monika | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Wolny-Zmorzyński, Kazimierz - 132728 | pl |
dc.contributor.reviewer | Groń, Krzysztof - 173354 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-15T17:34:42Z | |
dc.date.available | 2020-07-15T17:34:42Z | |
dc.date.submitted | 2011-07-06 | pl |
dc.fieldofstudy | dziennikarstwo i komunikacja społeczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-58114-34739 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/172249 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Anna Komorowska, first lady, image | pl |
dc.subject.pl | Anna Komorowska, pierwsza dama, wizerunek | pl |
dc.title | Żona dla polityka. Wizerunek Pierwszej Damy Anny Komorowskiej w mediach | pl |
dc.title.alternative | The politician's wife. The image of First Lady Anna Komorowska in media | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |