Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Motyw maski, czyli teatralizacja świata przedstawionego w twórczości filmowej Federica Felliniego
The mask theme: theatralisation of the world in Federico Fellini's movies
Maska, teatr, widowisko, Fellini, kino autorskie
Mask, theater, performance, Fellini, author cinema
Tematem niniejszej pracy jest analiza filmów Federica Felliniego pod kątem obecności w nich figury maski. Maska zarówno jako rekwizyt, jak i symbol jest dla rozważań pracy tłem metodologicznym i za jej pomocą konstruowane są główne założenia. Za pomocą analizy trzech wybranych filmów - "La Strady", "Słodkiego życia" oraz "Casanovy" przywołane zostały główne tendencje w twórczości reżysera jakimi były: umiłowanie do efektownych, rozbudowanych scenografii, fascynacja światem sztuki jarmarcznej czy zakrojonym na szeroką skalę widowiskiem. Ponadto praca ukazuje, że dzieła Felliniego po wielu latach od światowej premiery pozostają nadal aktualne i pozostawiają szerokie pole interpretacyjne.
This work focuses on analyzing Federico Fellini's movies using a mask theme as the main topic. The mask is being used as both a requisite and a mean of formulating assumptions. By analyzing three selected movies ("La Strada", "La Dolce vita" and "Casanova") we're calling the maing motives of director's works: a passion for rich sceneries, a fascination of folk art spectacular performances. The work proves that Fellini's works, event after many years, are still actual and can be interpreted in many ways.
dc.abstract.en | This work focuses on analyzing Federico Fellini's movies using a mask theme as the main topic. The mask is being used as both a requisite and a mean of formulating assumptions. By analyzing three selected movies ("La Strada", "La Dolce vita" and "Casanova") we're calling the maing motives of director's works: a passion for rich sceneries, a fascination of folk art spectacular performances. The work proves that Fellini's works, event after many years, are still actual and can be interpreted in many ways. | pl |
dc.abstract.pl | Tematem niniejszej pracy jest analiza filmów Federica Felliniego pod kątem obecności w nich figury maski. Maska zarówno jako rekwizyt, jak i symbol jest dla rozważań pracy tłem metodologicznym i za jej pomocą konstruowane są główne założenia. Za pomocą analizy trzech wybranych filmów - "La Strady", "Słodkiego życia" oraz "Casanovy" przywołane zostały główne tendencje w twórczości reżysera jakimi były: umiłowanie do efektownych, rozbudowanych scenografii, fascynacja światem sztuki jarmarcznej czy zakrojonym na szeroką skalę widowiskiem. Ponadto praca ukazuje, że dzieła Felliniego po wielu latach od światowej premiery pozostają nadal aktualne i pozostawiają szerokie pole interpretacyjne. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Syska, Rafał - 132183 | pl |
dc.contributor.author | Ozga, Beata | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Syska, Rafał - 132183 | pl |
dc.contributor.reviewer | Demby, Łucja - 100901 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-25T03:25:02Z | |
dc.date.available | 2020-07-25T03:25:02Z | |
dc.date.submitted | 2014-09-03 | pl |
dc.fieldofstudy | filmoznawstwo | pl |
dc.identifier.apd | diploma-89671-130185 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/198043 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Mask, theater, performance, Fellini, author cinema | pl |
dc.subject.pl | Maska, teatr, widowisko, Fellini, kino autorskie | pl |
dc.title | Motyw maski, czyli teatralizacja świata przedstawionego w twórczości filmowej Federica Felliniego | pl |
dc.title.alternative | The mask theme: theatralisation of the world in Federico Fellini's movies | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |