Strategie promocji kosmetyków naturalnych – analiza polskich marek na podstawie wybranych przedsiębiorstw

licenciate
dc.abstract.enThe purpose of the present thesis is to analyze market and promotional strategies of Polish cosmetics companies, as well as to examine what consumers are guided by when choosing specific products, which are natural cosmetics. The analysisis based on existing sources and own reaserch. Methods used in this work were surveys and expert interviews. The first chapter of the thesis presents the theoretical aspects of building marketing strategies in the beauty industry, and explains the main concepts related to these issues. The second chapter is entirely devoted to the characteristics, importance as well as potential of the Polish cosmetics market. Another aspect discussed in the thesis refers to factors influencing the consumer choices of Poles. There was also attention paid to the specificity of the male recipient on the cosmetics market. The third chapter discusses the results of a survey aimed at better understanding the opinions of Polish consumers on topics related to Polish cosmetics brands and the use of natural cosmetics. The final chapter consists of the presentation of data obtained during interviews with experts conducted by the author, their interpretation and conclusions from the analysis.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest analiza polskiego rynku kosmetycznego oraz strategii promocyjnych w oparciu o zastane źródła i badania własne, a także zbadanie tego, czym kierują się konsumenci przy wyborze danych produktów, jakimi są kosmetyki naturalne. W badaniach własnych wykorzystane zostały metody ankiety i wywiadów z ekspertami. W pierwszym rozdziale pracy przedstawiono teoretyczne aspekty budowania strategii promocyjnych firm branży beauty, a także wytłumaczono główne pojęcia związane z tymi zagadnieniami w omawianej branży. Drugi rozdział w całości poświęcony jest charakterystyce i znaczeniu polskiego rynku kosmetycznego i badaniu jego potencjału. Kolejny aspekt omawiany w pracy dotyczy czynników wpływających na wybory konsumenckie Polaków. Przybliżona została również specyfika męskiego odbiorcy na rynku kosmetycznym. Rozdział trzeci to analiza wyników ankiety, której celem było lepsze poznanie opinii polskich konsumentów na tematy związane z polskimi markami kosmetycznymi oraz stosowaniem kosmetyków naturalnych. Końcowy rozdział to prezentacja danych uzyskanych podczas wywiadów z ekspertami przeprowadzonych przez autorkę, ich interpretacja oraz wnioski z analizy.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorWiniarska-Brodowska, Małgorzatapl
dc.contributor.authorWoźna, Paulinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerWiniarska-Brodowska, Małgorzatapl
dc.contributor.reviewerŚwierczyńska-Głownia, Weronika - 132352 pl
dc.date.accessioned2020-07-28T05:29:42Z
dc.date.available2020-07-28T05:29:42Z
dc.date.submitted2020-06-29pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-139238-228842pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240097
dc.languagepolpl
dc.subject.enMarketing strategies, social media, Polish cosmetics market, consumer choices, natural cosmetic, consumer needs, promotion strategiespl
dc.subject.plStrategie marketingowe, media społecznościowe, polski rynek kosmetyczny, wybory konsumenckie, kosmetyk naturalny, potrzeby konsumenta, strategie promocjipl
dc.titleStrategie promocji kosmetyków naturalnych – analiza polskich marek na podstawie wybranych przedsiębiorstwpl
dc.title.alternativePromotion strategies for natural cosmetics – analysis of Polish brands based on selected companiespl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of the present thesis is to analyze market and promotional strategies of Polish cosmetics companies, as well as to examine what consumers are guided by when choosing specific products, which are natural cosmetics. The analysisis based on existing sources and own reaserch. Methods used in this work were surveys and expert interviews. The first chapter of the thesis presents the theoretical aspects of building marketing strategies in the beauty industry, and explains the main concepts related to these issues. The second chapter is entirely devoted to the characteristics, importance as well as potential of the Polish cosmetics market. Another aspect discussed in the thesis refers to factors influencing the consumer choices of Poles. There was also attention paid to the specificity of the male recipient on the cosmetics market. The third chapter discusses the results of a survey aimed at better understanding the opinions of Polish consumers on topics related to Polish cosmetics brands and the use of natural cosmetics. The final chapter consists of the presentation of data obtained during interviews with experts conducted by the author, their interpretation and conclusions from the analysis.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest analiza polskiego rynku kosmetycznego oraz strategii promocyjnych w oparciu o zastane źródła i badania własne, a także zbadanie tego, czym kierują się konsumenci przy wyborze danych produktów, jakimi są kosmetyki naturalne. W badaniach własnych wykorzystane zostały metody ankiety i wywiadów z ekspertami. W pierwszym rozdziale pracy przedstawiono teoretyczne aspekty budowania strategii promocyjnych firm branży beauty, a także wytłumaczono główne pojęcia związane z tymi zagadnieniami w omawianej branży. Drugi rozdział w całości poświęcony jest charakterystyce i znaczeniu polskiego rynku kosmetycznego i badaniu jego potencjału. Kolejny aspekt omawiany w pracy dotyczy czynników wpływających na wybory konsumenckie Polaków. Przybliżona została również specyfika męskiego odbiorcy na rynku kosmetycznym. Rozdział trzeci to analiza wyników ankiety, której celem było lepsze poznanie opinii polskich konsumentów na tematy związane z polskimi markami kosmetycznymi oraz stosowaniem kosmetyków naturalnych. Końcowy rozdział to prezentacja danych uzyskanych podczas wywiadów z ekspertami przeprowadzonych przez autorkę, ich interpretacja oraz wnioski z analizy.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Winiarska-Brodowska, Małgorzata
dc.contributor.authorpl
Woźna, Paulina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Winiarska-Brodowska, Małgorzata
dc.contributor.reviewerpl
Świerczyńska-Głownia, Weronika - 132352
dc.date.accessioned
2020-07-28T05:29:42Z
dc.date.available
2020-07-28T05:29:42Z
dc.date.submittedpl
2020-06-29
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-139238-228842
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240097
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Marketing strategies, social media, Polish cosmetics market, consumer choices, natural cosmetic, consumer needs, promotion strategies
dc.subject.plpl
Strategie marketingowe, media społecznościowe, polski rynek kosmetyczny, wybory konsumenckie, kosmetyk naturalny, potrzeby konsumenta, strategie promocji
dc.titlepl
Strategie promocji kosmetyków naturalnych – analiza polskich marek na podstawie wybranych przedsiębiorstw
dc.title.alternativepl
Promotion strategies for natural cosmetics – analysis of Polish brands based on selected companies
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available