Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Strategie promocji kosmetyków naturalnych – analiza polskich marek na podstawie wybranych przedsiębiorstw
Promotion strategies for natural cosmetics – analysis of Polish brands based on selected companies
Strategie marketingowe, media społecznościowe, polski rynek kosmetyczny, wybory konsumenckie, kosmetyk naturalny, potrzeby konsumenta, strategie promocji
Marketing strategies, social media, Polish cosmetics market, consumer choices, natural cosmetic, consumer needs, promotion strategies
Celem pracy jest analiza polskiego rynku kosmetycznego oraz strategii promocyjnych w oparciu o zastane źródła i badania własne, a także zbadanie tego, czym kierują się konsumenci przy wyborze danych produktów, jakimi są kosmetyki naturalne. W badaniach własnych wykorzystane zostały metody ankiety i wywiadów z ekspertami. W pierwszym rozdziale pracy przedstawiono teoretyczne aspekty budowania strategii promocyjnych firm branży beauty, a także wytłumaczono główne pojęcia związane z tymi zagadnieniami w omawianej branży. Drugi rozdział w całości poświęcony jest charakterystyce i znaczeniu polskiego rynku kosmetycznego i badaniu jego potencjału. Kolejny aspekt omawiany w pracy dotyczy czynników wpływających na wybory konsumenckie Polaków. Przybliżona została również specyfika męskiego odbiorcy na rynku kosmetycznym. Rozdział trzeci to analiza wyników ankiety, której celem było lepsze poznanie opinii polskich konsumentów na tematy związane z polskimi markami kosmetycznymi oraz stosowaniem kosmetyków naturalnych. Końcowy rozdział to prezentacja danych uzyskanych podczas wywiadów z ekspertami przeprowadzonych przez autorkę, ich interpretacja oraz wnioski z analizy.
The purpose of the present thesis is to analyze market and promotional strategies of Polish cosmetics companies, as well as to examine what consumers are guided by when choosing specific products, which are natural cosmetics. The analysisis based on existing sources and own reaserch. Methods used in this work were surveys and expert interviews. The first chapter of the thesis presents the theoretical aspects of building marketing strategies in the beauty industry, and explains the main concepts related to these issues. The second chapter is entirely devoted to the characteristics, importance as well as potential of the Polish cosmetics market. Another aspect discussed in the thesis refers to factors influencing the consumer choices of Poles. There was also attention paid to the specificity of the male recipient on the cosmetics market. The third chapter discusses the results of a survey aimed at better understanding the opinions of Polish consumers on topics related to Polish cosmetics brands and the use of natural cosmetics. The final chapter consists of the presentation of data obtained during interviews with experts conducted by the author, their interpretation and conclusions from the analysis.
dc.abstract.en | The purpose of the present thesis is to analyze market and promotional strategies of Polish cosmetics companies, as well as to examine what consumers are guided by when choosing specific products, which are natural cosmetics. The analysisis based on existing sources and own reaserch. Methods used in this work were surveys and expert interviews. The first chapter of the thesis presents the theoretical aspects of building marketing strategies in the beauty industry, and explains the main concepts related to these issues. The second chapter is entirely devoted to the characteristics, importance as well as potential of the Polish cosmetics market. Another aspect discussed in the thesis refers to factors influencing the consumer choices of Poles. There was also attention paid to the specificity of the male recipient on the cosmetics market. The third chapter discusses the results of a survey aimed at better understanding the opinions of Polish consumers on topics related to Polish cosmetics brands and the use of natural cosmetics. The final chapter consists of the presentation of data obtained during interviews with experts conducted by the author, their interpretation and conclusions from the analysis. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy jest analiza polskiego rynku kosmetycznego oraz strategii promocyjnych w oparciu o zastane źródła i badania własne, a także zbadanie tego, czym kierują się konsumenci przy wyborze danych produktów, jakimi są kosmetyki naturalne. W badaniach własnych wykorzystane zostały metody ankiety i wywiadów z ekspertami. W pierwszym rozdziale pracy przedstawiono teoretyczne aspekty budowania strategii promocyjnych firm branży beauty, a także wytłumaczono główne pojęcia związane z tymi zagadnieniami w omawianej branży. Drugi rozdział w całości poświęcony jest charakterystyce i znaczeniu polskiego rynku kosmetycznego i badaniu jego potencjału. Kolejny aspekt omawiany w pracy dotyczy czynników wpływających na wybory konsumenckie Polaków. Przybliżona została również specyfika męskiego odbiorcy na rynku kosmetycznym. Rozdział trzeci to analiza wyników ankiety, której celem było lepsze poznanie opinii polskich konsumentów na tematy związane z polskimi markami kosmetycznymi oraz stosowaniem kosmetyków naturalnych. Końcowy rozdział to prezentacja danych uzyskanych podczas wywiadów z ekspertami przeprowadzonych przez autorkę, ich interpretacja oraz wnioski z analizy. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Winiarska-Brodowska, Małgorzata | pl |
dc.contributor.author | Woźna, Paulina | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Winiarska-Brodowska, Małgorzata | pl |
dc.contributor.reviewer | Świerczyńska-Głownia, Weronika - 132352 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-28T05:29:42Z | |
dc.date.available | 2020-07-28T05:29:42Z | |
dc.date.submitted | 2020-06-29 | pl |
dc.fieldofstudy | dziennikarstwo i komunikacja społeczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-139238-228842 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240097 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Marketing strategies, social media, Polish cosmetics market, consumer choices, natural cosmetic, consumer needs, promotion strategies | pl |
dc.subject.pl | Strategie marketingowe, media społecznościowe, polski rynek kosmetyczny, wybory konsumenckie, kosmetyk naturalny, potrzeby konsumenta, strategie promocji | pl |
dc.title | Strategie promocji kosmetyków naturalnych – analiza polskich marek na podstawie wybranych przedsiębiorstw | pl |
dc.title.alternative | Promotion strategies for natural cosmetics – analysis of Polish brands based on selected companies | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |