Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Webowy dostęp procedur generacyjnych w silniku fabularnym
Web Access to Generative Procedures in a Narrative Engine
Webowy dostęp, silnik fabularny gier, StoryGraph, Python, fastAPI, API, JSON, JWT Bearer, Azure, Blob Service
Web access, narrative engine, StoryGraph, Python, fastAPI, API, JSON, JWT Bearer, Azure, Blob Service
Praca magisterska skupia się na stworzeniu aplikacji umożliwiającej internetowy dostęp do możliwości silnika fabularnego StoryGraph. Początkowo zamierzano oprzeć projekt na technologii .NET, jednak ze względu na trudności integracyjne z silnikiem napisanym w Pythonie, zdecydowano się na użycie frameworka fastAPI. Główne wyzwanie polegało na przechowywaniu stanu gry rozpoczętej przez użytkownika. Rozważano trzy opcje: bazę danych, kolekcje danych oraz zapis w pliku. Ostatecznie wybrano zapis w plikach JSON, co wymusiło przechowywanie stanu gry w plikach o takim samym rozszerzeniu. W celu zapewnienia autoryzacji i autentykacji użytkowników, zastosowano JWT Bearer. W rozdziale technologicznym omówiono użyte technologie, w tym API, REST API, Python, fastAPI, Swagger oraz JSON Web Token (JWT). W implementacji opisano strukturę programu oraz kod, w tym pliki index.py, routers, services, engine i models. Rozdział wdrożenia opisuje proces umieszczenia aplikacji na platformie Azure oraz wykorzystanie Blob Service do przechowywania plików JSON. Na zakończenie, autor podkreśla, że pisanie aplikacji w Pythonie było rozwijającym doświadczeniem, mimo napotkanych problemów z wdrożeniem na platformę Azure. Wnioski z pracy wskazują na konieczność dalszej rozbudowy i optymalizacji aplikacji.
The master's thesis focuses on creating an application that allows internet access to the StoryGraph narrative engine's capabilities. Initially, the project was intended to be based on .NET technology, but due to integration difficulties with the engine written in Python, the decision was made to use the fastAPI framework. The main challenge was to store the state of the game started by the user. Three options were considered: a database, data collections, and file storage. Ultimately, JSON file storage was chosen, necessitating the storage of game states in files with the same extension. To ensure user authorization and authentication, JWT Bearer was used. The technology chapter discusses the technologies used, including API, REST API, Python, fastAPI, Swagger, and JSON Web Token (JWT). The implementation section describes the program structure and code, including files such as index.py, routers, services, engine, and models. The deployment chapter outlines the process of placing the application on the Azure platform and using Blob Service for storing JSON files. In conclusion, the author emphasizes that writing the application in Python was a rewarding experience, despite encountering problems with deployment on the Azure platform. The findings of the work indicate the need for further development and optimization of the application.
dc.abstract.en | The master's thesis focuses on creating an application that allows internet access to the StoryGraph narrative engine's capabilities. Initially, the project was intended to be based on .NET technology, but due to integration difficulties with the engine written in Python, the decision was made to use the fastAPI framework. The main challenge was to store the state of the game started by the user. Three options were considered: a database, data collections, and file storage. Ultimately, JSON file storage was chosen, necessitating the storage of game states in files with the same extension. To ensure user authorization and authentication, JWT Bearer was used. The technology chapter discusses the technologies used, including API, REST API, Python, fastAPI, Swagger, and JSON Web Token (JWT). The implementation section describes the program structure and code, including files such as index.py, routers, services, engine, and models. The deployment chapter outlines the process of placing the application on the Azure platform and using Blob Service for storing JSON files. In conclusion, the author emphasizes that writing the application in Python was a rewarding experience, despite encountering problems with deployment on the Azure platform. The findings of the work indicate the need for further development and optimization of the application. | pl |
dc.abstract.pl | Praca magisterska skupia się na stworzeniu aplikacji umożliwiającej internetowy dostęp do możliwości silnika fabularnego StoryGraph. Początkowo zamierzano oprzeć projekt na technologii .NET, jednak ze względu na trudności integracyjne z silnikiem napisanym w Pythonie, zdecydowano się na użycie frameworka fastAPI. Główne wyzwanie polegało na przechowywaniu stanu gry rozpoczętej przez użytkownika. Rozważano trzy opcje: bazę danych, kolekcje danych oraz zapis w pliku. Ostatecznie wybrano zapis w plikach JSON, co wymusiło przechowywanie stanu gry w plikach o takim samym rozszerzeniu. W celu zapewnienia autoryzacji i autentykacji użytkowników, zastosowano JWT Bearer. W rozdziale technologicznym omówiono użyte technologie, w tym API, REST API, Python, fastAPI, Swagger oraz JSON Web Token (JWT). W implementacji opisano strukturę programu oraz kod, w tym pliki index.py, routers, services, engine i models. Rozdział wdrożenia opisuje proces umieszczenia aplikacji na platformie Azure oraz wykorzystanie Blob Service do przechowywania plików JSON. Na zakończenie, autor podkreśla, że pisanie aplikacji w Pythonie było rozwijającym doświadczeniem, mimo napotkanych problemów z wdrożeniem na platformę Azure. Wnioski z pracy wskazują na konieczność dalszej rozbudowy i optymalizacji aplikacji. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Grabska-Gradzińska, Iwona - 121296 | pl |
dc.contributor.author | Bebak, Jacek - USOS309312 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Kapanowski, Andrzej - 100452 | pl |
dc.contributor.reviewer | Grabska-Gradzińska, Iwona - 121296 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-10-14T06:34:12Z | |
dc.date.available | 2024-10-14T06:34:12Z | |
dc.date.submitted | 2024-09-30 | pl |
dc.fieldofstudy | informatyka gier komputerowych | pl |
dc.identifier.apd | diploma-174264-309312 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/451686 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Web access, narrative engine, StoryGraph, Python, fastAPI, API, JSON, JWT Bearer, Azure, Blob Service | pl |
dc.subject.pl | Webowy dostęp, silnik fabularny gier, StoryGraph, Python, fastAPI, API, JSON, JWT Bearer, Azure, Blob Service | pl |
dc.title | Webowy dostęp procedur generacyjnych w silniku fabularnym | pl |
dc.title.alternative | Web Access to Generative Procedures in a Narrative Engine | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |