Webowy dostęp procedur generacyjnych w silniku fabularnym

master
dc.abstract.enThe master's thesis focuses on creating an application that allows internet access to the StoryGraph narrative engine's capabilities. Initially, the project was intended to be based on .NET technology, but due to integration difficulties with the engine written in Python, the decision was made to use the fastAPI framework. The main challenge was to store the state of the game started by the user. Three options were considered: a database, data collections, and file storage. Ultimately, JSON file storage was chosen, necessitating the storage of game states in files with the same extension. To ensure user authorization and authentication, JWT Bearer was used. The technology chapter discusses the technologies used, including API, REST API, Python, fastAPI, Swagger, and JSON Web Token (JWT). The implementation section describes the program structure and code, including files such as index.py, routers, services, engine, and models. The deployment chapter outlines the process of placing the application on the Azure platform and using Blob Service for storing JSON files. In conclusion, the author emphasizes that writing the application in Python was a rewarding experience, despite encountering problems with deployment on the Azure platform. The findings of the work indicate the need for further development and optimization of the application.pl
dc.abstract.plPraca magisterska skupia się na stworzeniu aplikacji umożliwiającej internetowy dostęp do możliwości silnika fabularnego StoryGraph. Początkowo zamierzano oprzeć projekt na technologii .NET, jednak ze względu na trudności integracyjne z silnikiem napisanym w Pythonie, zdecydowano się na użycie frameworka fastAPI. Główne wyzwanie polegało na przechowywaniu stanu gry rozpoczętej przez użytkownika. Rozważano trzy opcje: bazę danych, kolekcje danych oraz zapis w pliku. Ostatecznie wybrano zapis w plikach JSON, co wymusiło przechowywanie stanu gry w plikach o takim samym rozszerzeniu. W celu zapewnienia autoryzacji i autentykacji użytkowników, zastosowano JWT Bearer. W rozdziale technologicznym omówiono użyte technologie, w tym API, REST API, Python, fastAPI, Swagger oraz JSON Web Token (JWT). W implementacji opisano strukturę programu oraz kod, w tym pliki index.py, routers, services, engine i models. Rozdział wdrożenia opisuje proces umieszczenia aplikacji na platformie Azure oraz wykorzystanie Blob Service do przechowywania plików JSON. Na zakończenie, autor podkreśla, że pisanie aplikacji w Pythonie było rozwijającym doświadczeniem, mimo napotkanych problemów z wdrożeniem na platformę Azure. Wnioski z pracy wskazują na konieczność dalszej rozbudowy i optymalizacji aplikacji.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorGrabska-Gradzińska, Iwona - 121296 pl
dc.contributor.authorBebak, Jacek - USOS309312 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerKapanowski, Andrzej - 100452 pl
dc.contributor.reviewerGrabska-Gradzińska, Iwona - 121296 pl
dc.date.accessioned2024-10-14T06:34:12Z
dc.date.available2024-10-14T06:34:12Z
dc.date.submitted2024-09-30pl
dc.fieldofstudyinformatyka gier komputerowychpl
dc.identifier.apddiploma-174264-309312pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/451686
dc.languagepolpl
dc.subject.enWeb access, narrative engine, StoryGraph, Python, fastAPI, API, JSON, JWT Bearer, Azure, Blob Servicepl
dc.subject.plWebowy dostęp, silnik fabularny gier, StoryGraph, Python, fastAPI, API, JSON, JWT Bearer, Azure, Blob Servicepl
dc.titleWebowy dostęp procedur generacyjnych w silniku fabularnympl
dc.title.alternativeWeb Access to Generative Procedures in a Narrative Enginepl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The master's thesis focuses on creating an application that allows internet access to the StoryGraph narrative engine's capabilities. Initially, the project was intended to be based on .NET technology, but due to integration difficulties with the engine written in Python, the decision was made to use the fastAPI framework. The main challenge was to store the state of the game started by the user. Three options were considered: a database, data collections, and file storage. Ultimately, JSON file storage was chosen, necessitating the storage of game states in files with the same extension. To ensure user authorization and authentication, JWT Bearer was used. The technology chapter discusses the technologies used, including API, REST API, Python, fastAPI, Swagger, and JSON Web Token (JWT). The implementation section describes the program structure and code, including files such as index.py, routers, services, engine, and models. The deployment chapter outlines the process of placing the application on the Azure platform and using Blob Service for storing JSON files. In conclusion, the author emphasizes that writing the application in Python was a rewarding experience, despite encountering problems with deployment on the Azure platform. The findings of the work indicate the need for further development and optimization of the application.
dc.abstract.plpl
Praca magisterska skupia się na stworzeniu aplikacji umożliwiającej internetowy dostęp do możliwości silnika fabularnego StoryGraph. Początkowo zamierzano oprzeć projekt na technologii .NET, jednak ze względu na trudności integracyjne z silnikiem napisanym w Pythonie, zdecydowano się na użycie frameworka fastAPI. Główne wyzwanie polegało na przechowywaniu stanu gry rozpoczętej przez użytkownika. Rozważano trzy opcje: bazę danych, kolekcje danych oraz zapis w pliku. Ostatecznie wybrano zapis w plikach JSON, co wymusiło przechowywanie stanu gry w plikach o takim samym rozszerzeniu. W celu zapewnienia autoryzacji i autentykacji użytkowników, zastosowano JWT Bearer. W rozdziale technologicznym omówiono użyte technologie, w tym API, REST API, Python, fastAPI, Swagger oraz JSON Web Token (JWT). W implementacji opisano strukturę programu oraz kod, w tym pliki index.py, routers, services, engine i models. Rozdział wdrożenia opisuje proces umieszczenia aplikacji na platformie Azure oraz wykorzystanie Blob Service do przechowywania plików JSON. Na zakończenie, autor podkreśla, że pisanie aplikacji w Pythonie było rozwijającym doświadczeniem, mimo napotkanych problemów z wdrożeniem na platformę Azure. Wnioski z pracy wskazują na konieczność dalszej rozbudowy i optymalizacji aplikacji.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Grabska-Gradzińska, Iwona - 121296
dc.contributor.authorpl
Bebak, Jacek - USOS309312
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Kapanowski, Andrzej - 100452
dc.contributor.reviewerpl
Grabska-Gradzińska, Iwona - 121296
dc.date.accessioned
2024-10-14T06:34:12Z
dc.date.available
2024-10-14T06:34:12Z
dc.date.submittedpl
2024-09-30
dc.fieldofstudypl
informatyka gier komputerowych
dc.identifier.apdpl
diploma-174264-309312
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/451686
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Web access, narrative engine, StoryGraph, Python, fastAPI, API, JSON, JWT Bearer, Azure, Blob Service
dc.subject.plpl
Webowy dostęp, silnik fabularny gier, StoryGraph, Python, fastAPI, API, JSON, JWT Bearer, Azure, Blob Service
dc.titlepl
Webowy dostęp procedur generacyjnych w silniku fabularnym
dc.title.alternativepl
Web Access to Generative Procedures in a Narrative Engine
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
11
Views per month
Views per city
Krakow
3
Warsaw
2
Bandung
1
Busot
1
Gdansk
1
Jastrzębie Zdrój
1
Kęty
1
Wroclaw
1

No access

No Thumbnail Available
Collections