Promocja w mediach społecznościowych. Analiza wybranych kampanii w serwisie Facebook

licenciate
dc.abstract.enFacebook is currently the world’s most popular social network. By March 2012 it had over 901 million active users, half of which log in everyday. Facebook has become a virtual space in which we can find almost all elements of social life, such as chatting, games, buying and trading, recommending events (and living them together online), sharing photos and movies, organising charity campaigns, protests and even political coups. The network is also used for promoting products, services and brands through so called fanpages. The analysis of such fanpages as a culture-based text was the aim of my thesis.This thesis has three parts. The first aims to explain marketing terms, placing advertising in the theories of culture and presenting the development of this notion. The second touches upon new media and Web 2.0, as well as showing how the Internet and marketing communications have changed, and presents the history of Facebook. The third and final part is an analysis of three promotional marketing campaigns run using fanpages – I love Mentos, Nie biegam and Dobrowianka.pl
dc.abstract.plFacebook jest obecnie najpopularniejszym portalem społecznościowym na świecie. W marcu 2012 roku posiadał 901 milionów aktywnych użytkowników, ponad połowa z nich logowała się do serwisu codziennie. Facebook stał się wirtualną przestrzenią, w której obecne są prawie wszystkie elementy życia społecznego: rozmowy ze znajomymi, gry i zabawy, wymiana i zakup towarów, rekomendacje wydarzeń (i wspólne ich przeżywanie w trybie online), dzielenie się zdjęciami i filmami, organizacja akcji charytatywnych, protestów czy nawet przewrotów politycznych. Portal jest także wykorzystywany do promocji produktów, usług i marek – najczęściej za pomocą strony publicznej zwanej „fanpage”. Analiza tych profili jako tekstów kultury jest przedmiotem niniejszej pracy.Praca dzieli się na trzy części. Pierwsza przybliża pojęcia z dziedziny marketingu, umiejscawia reklamę w teoriach kultury, prezentuje proces rozwoju tego zjawiska. Druga dotyczy zagadnień związanych z nowymi mediami i Web 2.0, pokazuje jak zmienił się internet i, co się z tym wiąże, komunikacja marketingowa, przybliża także historię Facebooka. W trzeciej części zostały poddane analizie trzy kampanie promocyjne przeprowadzone za pomocą fanpage’y – I love Mentos, Nie biegam i Dobrowianka.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorNacher, Anna - 130854 pl
dc.contributor.authorMarcinek, Dagmarapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerZdrodowska, Magdalena - 182262 pl
dc.contributor.reviewerNacher, Anna - 130854 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T09:04:45Z
dc.date.available2020-07-24T09:04:45Z
dc.date.submitted2012-07-04pl
dc.fieldofstudyfilmoznawstwopl
dc.identifier.apddiploma-67674-78553pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/181077
dc.languagepolpl
dc.subject.enFacebook, social media marketing, social network, fanpagepl
dc.subject.plFacebook, media społecznościowe, marketing, reklama, fanpagepl
dc.titlePromocja w mediach społecznościowych. Analiza wybranych kampanii w serwisie Facebookpl
dc.title.alternativeSocial media marketing. The analysis of Facebook marketing campaignspl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Facebook is currently the world’s most popular social network. By March 2012 it had over 901 million active users, half of which log in everyday. Facebook has become a virtual space in which we can find almost all elements of social life, such as chatting, games, buying and trading, recommending events (and living them together online), sharing photos and movies, organising charity campaigns, protests and even political coups. The network is also used for promoting products, services and brands through so called fanpages. The analysis of such fanpages as a culture-based text was the aim of my thesis.This thesis has three parts. The first aims to explain marketing terms, placing advertising in the theories of culture and presenting the development of this notion. The second touches upon new media and Web 2.0, as well as showing how the Internet and marketing communications have changed, and presents the history of Facebook. The third and final part is an analysis of three promotional marketing campaigns run using fanpages – I love Mentos, Nie biegam and Dobrowianka.
dc.abstract.plpl
Facebook jest obecnie najpopularniejszym portalem społecznościowym na świecie. W marcu 2012 roku posiadał 901 milionów aktywnych użytkowników, ponad połowa z nich logowała się do serwisu codziennie. Facebook stał się wirtualną przestrzenią, w której obecne są prawie wszystkie elementy życia społecznego: rozmowy ze znajomymi, gry i zabawy, wymiana i zakup towarów, rekomendacje wydarzeń (i wspólne ich przeżywanie w trybie online), dzielenie się zdjęciami i filmami, organizacja akcji charytatywnych, protestów czy nawet przewrotów politycznych. Portal jest także wykorzystywany do promocji produktów, usług i marek – najczęściej za pomocą strony publicznej zwanej „fanpage”. Analiza tych profili jako tekstów kultury jest przedmiotem niniejszej pracy.Praca dzieli się na trzy części. Pierwsza przybliża pojęcia z dziedziny marketingu, umiejscawia reklamę w teoriach kultury, prezentuje proces rozwoju tego zjawiska. Druga dotyczy zagadnień związanych z nowymi mediami i Web 2.0, pokazuje jak zmienił się internet i, co się z tym wiąże, komunikacja marketingowa, przybliża także historię Facebooka. W trzeciej części zostały poddane analizie trzy kampanie promocyjne przeprowadzone za pomocą fanpage’y – I love Mentos, Nie biegam i Dobrowianka.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Nacher, Anna - 130854
dc.contributor.authorpl
Marcinek, Dagmara
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Zdrodowska, Magdalena - 182262
dc.contributor.reviewerpl
Nacher, Anna - 130854
dc.date.accessioned
2020-07-24T09:04:45Z
dc.date.available
2020-07-24T09:04:45Z
dc.date.submittedpl
2012-07-04
dc.fieldofstudypl
filmoznawstwo
dc.identifier.apdpl
diploma-67674-78553
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/181077
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Facebook, social media marketing, social network, fanpage
dc.subject.plpl
Facebook, media społecznościowe, marketing, reklama, fanpage
dc.titlepl
Promocja w mediach społecznościowych. Analiza wybranych kampanii w serwisie Facebook
dc.title.alternativepl
Social media marketing. The analysis of Facebook marketing campaigns
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available