Media społecznościowe jako narzędzie Public Relations wykorzystywane przez organizacje sportowe

master
dc.abstract.enThe thesis presents social media as a new Public Relations' tool. The main aim of this study is to show, how sport organizations use Social Media in the process of creating their own brand and position on the market.The study includes three chapters. First one of all has got a theoretical character and it explains definitions of sport organization, brand and Public Relations. Second chapter focuses on Social Media and presents examples of the best ways of practicing them among our Polish country and from all over the world as well. The last section is the analysis of GKS Tychy brand's presence in Social Media. It was surveyed by Brand24 (platform for social media monitoring, internet monitoring, social media marketing and analysis) and traditional questionnaire. This research was developed to show to public that football fan's image is actually positive and it's considered as a good one in a real life by community which makes it better than Club Official Facebook's profile and what is more- fan's forum is not well known by this community. The questionnaire was sent out to 156 people. It has found that there were many shortcoming and deficiency when it comes to customer’s feelings. The results of the study also demonstrated a superiority of GKS Tychy fan's fanpage over the official profile.The thesis is completed by subsection entitled „Conclusions and recommendations” in which the author analyses this research and recommends some actions that could improve current situation.pl
dc.abstract.plPraca przedstawia media społecznościowe jako nowe narzędzie PR. Celem pracy jest wykazanie, w jakim stopniu organizacje sportowe wykorzystują media społecznościowe w kreowaniu swojej marki. Pierwszy rozdział ma charakter teoretyczny, przedstawione w nim zostały pojęcia takie jak organizacja sportowa, marka, public relations oraz jego narzędzia. Drugi rozdział odpowiada na pytanie czym są media społecznościowe, a także pokazuje przykłady najlepszych praktyk z Polski i całego świata. Ostatni rozdział to analiza obecności marki GKS Tychy w mediach społecznościowych. Przebadano ją za pomocą narzędzia Brand24, a także poprzez tradycyjny kwestionariusz ankiety. Badanie to miało na celu wykazanie, iż profil kibiców jest lepiej odbierany przez społeczność niż oficjalny profil klubowy na facebook’u, a forum kibiców nie jest dobrze przez tę społeczność znane. W badaniu wzięło udział 156 osób. Wykazało ono wiele niedociągnięć i braków, jeśli chodzi o odczucia konsumentów. Badania pokazały również wyższość profilu kibiców GKS Tychy nad oficjalnym fanpage’m. Pracę kończy podrozdział zatytułowany Wnioski i rekomendacje, w którym autorka analizuje badanie i zaleca działania mające na celu poprawić obecną sytuację.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorKopera, Sebastian - 173368 pl
dc.contributor.authorWieczorek, Annapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerWszendybył-Skulska, Ewa - 132794 pl
dc.contributor.reviewerKopera, Sebastian - 173368 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T16:58:26Z
dc.date.available2020-07-24T16:58:26Z
dc.date.submitted2013-06-26pl
dc.fieldofstudyzarządzanie w sporciepl
dc.identifier.apddiploma-75612-152432pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/188380
dc.languagepolpl
dc.subject.enFACEBOOK, GKS TYCHY, PUBLIC RELATIONS, SOCIAL MEDIA, SPORTS ORGANIZATIONpl
dc.subject.plFACEBOOK, GKS TYCHY, MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE, ORGANIZACJA SPORTOWA, PUBLIC RELATIONS,pl
dc.titleMedia społecznościowe jako narzędzie Public Relations wykorzystywane przez organizacje sportowepl
dc.title.alternativeSocial Media as a Public Relations' tool used by sports organizationspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The thesis presents social media as a new Public Relations' tool. The main aim of this study is to show, how sport organizations use Social Media in the process of creating their own brand and position on the market.The study includes three chapters. First one of all has got a theoretical character and it explains definitions of sport organization, brand and Public Relations. Second chapter focuses on Social Media and presents examples of the best ways of practicing them among our Polish country and from all over the world as well. The last section is the analysis of GKS Tychy brand's presence in Social Media. It was surveyed by Brand24 (platform for social media monitoring, internet monitoring, social media marketing and analysis) and traditional questionnaire. This research was developed to show to public that football fan's image is actually positive and it's considered as a good one in a real life by community which makes it better than Club Official Facebook's profile and what is more- fan's forum is not well known by this community. The questionnaire was sent out to 156 people. It has found that there were many shortcoming and deficiency when it comes to customer’s feelings. The results of the study also demonstrated a superiority of GKS Tychy fan's fanpage over the official profile.The thesis is completed by subsection entitled „Conclusions and recommendations” in which the author analyses this research and recommends some actions that could improve current situation.
dc.abstract.plpl
Praca przedstawia media społecznościowe jako nowe narzędzie PR. Celem pracy jest wykazanie, w jakim stopniu organizacje sportowe wykorzystują media społecznościowe w kreowaniu swojej marki. Pierwszy rozdział ma charakter teoretyczny, przedstawione w nim zostały pojęcia takie jak organizacja sportowa, marka, public relations oraz jego narzędzia. Drugi rozdział odpowiada na pytanie czym są media społecznościowe, a także pokazuje przykłady najlepszych praktyk z Polski i całego świata. Ostatni rozdział to analiza obecności marki GKS Tychy w mediach społecznościowych. Przebadano ją za pomocą narzędzia Brand24, a także poprzez tradycyjny kwestionariusz ankiety. Badanie to miało na celu wykazanie, iż profil kibiców jest lepiej odbierany przez społeczność niż oficjalny profil klubowy na facebook’u, a forum kibiców nie jest dobrze przez tę społeczność znane. W badaniu wzięło udział 156 osób. Wykazało ono wiele niedociągnięć i braków, jeśli chodzi o odczucia konsumentów. Badania pokazały również wyższość profilu kibiców GKS Tychy nad oficjalnym fanpage’m. Pracę kończy podrozdział zatytułowany Wnioski i rekomendacje, w którym autorka analizuje badanie i zaleca działania mające na celu poprawić obecną sytuację.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Kopera, Sebastian - 173368
dc.contributor.authorpl
Wieczorek, Anna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794
dc.contributor.reviewerpl
Kopera, Sebastian - 173368
dc.date.accessioned
2020-07-24T16:58:26Z
dc.date.available
2020-07-24T16:58:26Z
dc.date.submittedpl
2013-06-26
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w sporcie
dc.identifier.apdpl
diploma-75612-152432
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/188380
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
FACEBOOK, GKS TYCHY, PUBLIC RELATIONS, SOCIAL MEDIA, SPORTS ORGANIZATION
dc.subject.plpl
FACEBOOK, GKS TYCHY, MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE, ORGANIZACJA SPORTOWA, PUBLIC RELATIONS,
dc.titlepl
Media społecznościowe jako narzędzie Public Relations wykorzystywane przez organizacje sportowe
dc.title.alternativepl
Social Media as a Public Relations' tool used by sports organizations
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
50
Views per month
Views per city
Warsaw
8
Wroclaw
7
Dublin
4
Krakow
4
Lopuszna
3
Bydgoszcz
2
Felixlandia
2
Lodz
2
Rzeszów
2
Boleslaw
1

No access

No Thumbnail Available