Nastoletnie czarownice w latach 90. i współcześnie. Analiza porównawcza zjawiska na przykładzie recepcji filmów "Szkoła Czarownic" oraz "Szkoła Czarownic: Dziedzictwo"

licenciate
dc.abstract.enThe aim of this thesis is to compare the phenomenon of teenage witches in the 1990s and today, based on the perception of the movies The Craft and The Craft: Legacy. Dissertation presents the phenomenon of teenage witches from the 1990s and highlights how this occurrence was influenced by the Pagan community, the Internet and pop culture products. The second part describes the activities of modern witches among the Internet. This image is based on observations made on sites such as YouTube, TikTok and Instagram. Additionally, it is compared to the image of a teenage witch in the movie The Craft: Legacy. The most important change in this image concerns changes in the attitude of teenage witches to social problems.pl
dc.abstract.plPrzedmiotem pracy jest porównanie zjawiska nastoletnich czarownic w latach 90. i współcześnie na podstawie recepcji filmów Szkoła Czarownic oraz Szkoła Czarownic: Dziedzictwo. Praca przedstawia fenomen nastoletnich czarownic z lat 90., a także zwraca uwagę na to jak na to zjawisko wpłynęła społeczność pogańska, internet oraz produkty popkultury. W drugiej części zostaje opisana działalność współczesnych nastoletnich czarownic w sieci internetowej. Obraz ten zostaje zbudowany na podstawie obserwacji poczynionych na serwisach takich jak YouTube, TikTok i Instagram. Dodatkowo zostaje on porównany z wizerunkiem nastoletniej czarownicy przedstawionym w filmie Szkoła Czarownic: Dziedzictwo. Najważniejsza zmiana w tym wizerunku dotyczy zmian w podejściu nastoletnich czarownic do problemów społecznych.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorMalita-Król, Joannapl
dc.contributor.authorJarosz, Jagodapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerMalita-Król, Joannapl
dc.contributor.reviewerKuchta, Annapl
dc.date.accessioned2022-09-13T21:42:33Z
dc.date.available2022-09-13T21:42:33Z
dc.date.submitted2022-09-13pl
dc.fieldofstudyreligioznawstwo - interdyscyplinarne studia nad religiami i kulturami światapl
dc.identifier.apddiploma-161390-261095pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/299292
dc.languagepolpl
dc.subject.enPAGANISM SOCIAL MEDIA TEENAGERS WITCHCRAFT WITCHESpl
dc.subject.plCZAROSTWO CZAROWNICE NASTOLATKOWIE POGAŃSTWO SOCIAL MEDIApl
dc.titleNastoletnie czarownice w latach 90. i współcześnie. Analiza porównawcza zjawiska na przykładzie recepcji filmów "Szkoła Czarownic" oraz "Szkoła Czarownic: Dziedzictwo"pl
dc.title.alternativeTeenage witches in the 90s and today. A comparative analysis of the phenomenon on the example of the reception of the movies "The Craft" and "The Craf: Legacy"pl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this thesis is to compare the phenomenon of teenage witches in the 1990s and today, based on the perception of the movies The Craft and The Craft: Legacy. Dissertation presents the phenomenon of teenage witches from the 1990s and highlights how this occurrence was influenced by the Pagan community, the Internet and pop culture products. The second part describes the activities of modern witches among the Internet. This image is based on observations made on sites such as YouTube, TikTok and Instagram. Additionally, it is compared to the image of a teenage witch in the movie The Craft: Legacy. The most important change in this image concerns changes in the attitude of teenage witches to social problems.
dc.abstract.plpl
Przedmiotem pracy jest porównanie zjawiska nastoletnich czarownic w latach 90. i współcześnie na podstawie recepcji filmów Szkoła Czarownic oraz Szkoła Czarownic: Dziedzictwo. Praca przedstawia fenomen nastoletnich czarownic z lat 90., a także zwraca uwagę na to jak na to zjawisko wpłynęła społeczność pogańska, internet oraz produkty popkultury. W drugiej części zostaje opisana działalność współczesnych nastoletnich czarownic w sieci internetowej. Obraz ten zostaje zbudowany na podstawie obserwacji poczynionych na serwisach takich jak YouTube, TikTok i Instagram. Dodatkowo zostaje on porównany z wizerunkiem nastoletniej czarownicy przedstawionym w filmie Szkoła Czarownic: Dziedzictwo. Najważniejsza zmiana w tym wizerunku dotyczy zmian w podejściu nastoletnich czarownic do problemów społecznych.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Malita-Król, Joanna
dc.contributor.authorpl
Jarosz, Jagoda
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Malita-Król, Joanna
dc.contributor.reviewerpl
Kuchta, Anna
dc.date.accessioned
2022-09-13T21:42:33Z
dc.date.available
2022-09-13T21:42:33Z
dc.date.submittedpl
2022-09-13
dc.fieldofstudypl
religioznawstwo - interdyscyplinarne studia nad religiami i kulturami świata
dc.identifier.apdpl
diploma-161390-261095
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/299292
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
PAGANISM SOCIAL MEDIA TEENAGERS WITCHCRAFT WITCHES
dc.subject.plpl
CZAROSTWO CZAROWNICE NASTOLATKOWIE POGAŃSTWO SOCIAL MEDIA
dc.titlepl
Nastoletnie czarownice w latach 90. i współcześnie. Analiza porównawcza zjawiska na przykładzie recepcji filmów "Szkoła Czarownic" oraz "Szkoła Czarownic: Dziedzictwo"
dc.title.alternativepl
Teenage witches in the 90s and today. A comparative analysis of the phenomenon on the example of the reception of the movies "The Craft" and "The Craf: Legacy"
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available