Specyfika zachowań nabywczych polskich młodych konsumentów w Internecie

master
dc.abstract.enThe rapid growth of online shopping in recent years has made it important to identify carefully the key factors influencing consumer behaviour and attitudes towards online shopping. Knowledge of consumer behaviour on the Internet is crucial for marketing professionals to help design effective marketing communications effectively. The aim of the paper is to analyze the behavior of Polish young consumers in the e-commerce market. The online questionnaire was used to survey 107 young people from the Małopolska region.The research provided a picture of a young consumer who buys e-shopping several times a month, most often buying clothes and accessories in online shops due to various forms of delivery and placing orders using a laptop. What makes young e-consumers buy online is the 24-hour availability, time saving and the fact that online shopping is not complicated and enables them to access a wide range of products. Before making a decision on e-purchasing a product, a young consumer looks for information about product novelties and product availability on the Internet by browsing the offers of online shops.pl
dc.abstract.plSzybki rozwój zakupów online w ostatnich latach spowodował, że istotna stała się staranna identyfikacja kluczowych czynników wpływających na zachowania i postawy konsumentów wobec zakupów internetowych. Znajomość zachowań konsumentów w Internecie ma kluczowe znaczenie dla specjalistów do spraw marketingu, by skutecznie pomagać w projektowaniu efektywnej komunikacji marketingowej.Celem pracy jest analiza zachowań polskich młodych konsumentów na rynku e-commerce. Badaniem za pomocą kwestionariusza ankiety online zostało objętych 107 osób w młodym wieku z obszaru Małopolski.Dzięki badaniom otrzymano obraz młodego konsumenta, który dokonuje e-zakupów kilka razy w miesiącu, najczęściej kupując odzież i dodatki w sklepach internetowych z powodu różnych form dostawy, a zamówienia dokonuje za pomocą laptopa. Tym co powoduje, że młody e-konsument kupuje w sieci jest dostępność przez 24h, oszczędność czasu oraz fakt, że zakupy w Internecie nie są skomplikowane i umożliwiają dostęp do szerokiej gamy produktów. Przed podjęciem decyzji o e-zakupie produktu młody konsument poszukuje informacji o nowościach produktowych i dostępności produktu w Internecie przeglądając oferty sklepów internetowych.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorBudzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 pl
dc.contributor.authorZielińska, Joannapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerBudzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 pl
dc.contributor.reviewerJedynak, Piotr - 128512 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T18:19:12Z
dc.date.available2020-07-27T18:19:12Z
dc.date.submitted2018-07-10pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyfinanse i controllingpl
dc.identifier.apddiploma-125715-230634pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/229888
dc.languagepolpl
dc.subject.enconsumers’ behavior – e-commerce – e-consumer – Internet – Internet shopspl
dc.subject.ple-konsument – handel elektroniczny – Internet – sklepy internetowe – zachowania konsumentapl
dc.titleSpecyfika zachowań nabywczych polskich młodych konsumentów w Interneciepl
dc.title.alternativeThe specificity of buying behavior of Polish young consumers on the Internetpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The rapid growth of online shopping in recent years has made it important to identify carefully the key factors influencing consumer behaviour and attitudes towards online shopping. Knowledge of consumer behaviour on the Internet is crucial for marketing professionals to help design effective marketing communications effectively. The aim of the paper is to analyze the behavior of Polish young consumers in the e-commerce market. The online questionnaire was used to survey 107 young people from the Małopolska region.The research provided a picture of a young consumer who buys e-shopping several times a month, most often buying clothes and accessories in online shops due to various forms of delivery and placing orders using a laptop. What makes young e-consumers buy online is the 24-hour availability, time saving and the fact that online shopping is not complicated and enables them to access a wide range of products. Before making a decision on e-purchasing a product, a young consumer looks for information about product novelties and product availability on the Internet by browsing the offers of online shops.
dc.abstract.plpl
Szybki rozwój zakupów online w ostatnich latach spowodował, że istotna stała się staranna identyfikacja kluczowych czynników wpływających na zachowania i postawy konsumentów wobec zakupów internetowych. Znajomość zachowań konsumentów w Internecie ma kluczowe znaczenie dla specjalistów do spraw marketingu, by skutecznie pomagać w projektowaniu efektywnej komunikacji marketingowej.Celem pracy jest analiza zachowań polskich młodych konsumentów na rynku e-commerce. Badaniem za pomocą kwestionariusza ankiety online zostało objętych 107 osób w młodym wieku z obszaru Małopolski.Dzięki badaniom otrzymano obraz młodego konsumenta, który dokonuje e-zakupów kilka razy w miesiącu, najczęściej kupując odzież i dodatki w sklepach internetowych z powodu różnych form dostawy, a zamówienia dokonuje za pomocą laptopa. Tym co powoduje, że młody e-konsument kupuje w sieci jest dostępność przez 24h, oszczędność czasu oraz fakt, że zakupy w Internecie nie są skomplikowane i umożliwiają dostęp do szerokiej gamy produktów. Przed podjęciem decyzji o e-zakupie produktu młody konsument poszukuje informacji o nowościach produktowych i dostępności produktu w Internecie przeglądając oferty sklepów internetowych.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223
dc.contributor.authorpl
Zielińska, Joanna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Piotr - 128512
dc.date.accessioned
2020-07-27T18:19:12Z
dc.date.available
2020-07-27T18:19:12Z
dc.date.submittedpl
2018-07-10
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
finanse i controlling
dc.identifier.apdpl
diploma-125715-230634
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/229888
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
consumers’ behavior – e-commerce – e-consumer – Internet – Internet shops
dc.subject.plpl
e-konsument – handel elektroniczny – Internet – sklepy internetowe – zachowania konsumenta
dc.titlepl
Specyfika zachowań nabywczych polskich młodych konsumentów w Internecie
dc.title.alternativepl
The specificity of buying behavior of Polish young consumers on the Internet
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
81
Views per month
Views per city
Warsaw
15
Rzeszów
11
Poznan
10
Krakow
7
Wroclaw
3
Bydgoszcz
2
Dublin
2
Olsztyn
2
Berlin
1
Biała Podlaska
1

No access

No Thumbnail Available