Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Kreowanie marki klubu sportowego na przykładzie działań podejmowanych przez sekcję piłkarską Wisły Kraków
Creating a brand of a sports club by example of activities undertaken by the Wisla Krakow football section
Sport, Klub sportowy, Marka, Marketing, Wisła Kraków
Sport, Sports club, Brand, Marketing, Wisla Krakow
Kreowanie marki przez kluby sportowe to jedno z najważniejszych działań występujących obecnie na rynku sportowym, które ma widoczny wpływ na wizerunek, rozpoznawalność oraz sukces na polu komercyjnym. Niniejsza praca magisterska poświęcona jest temu zagadnieniu, a jego przykładem jest klub piłkarski TS Wisła Kraków SA, który może pochwalić się bogatą historią, lojalną bazą kibiców czy właśnie wysoką aktywnością w obszarze marketingu i kreowania marki klubu. Celem pracy jest przedstawienie procesu kreowania swojej marki przez klub piłkarski TS Wisła Kraków SA. W niniejszej pracy została omówiona terminologia dotycząca sportu oraz marketingu, co pozwoliło na lepsze zrozumienie kontekstu badawczego. Autor niniejszej pracy przedstawił również historię klubu piłkarskiego TS Wisła Kraków SA, która obejmuje wielkie sukcesy sportowe zdobywane na drodze, podczas której krakowski klub sukcesywnie kreował swoją markę. Praca obejmuje przykłady działań marketingowych stosowanych przez klub piłkarski TS Wisła Kraków SA, które pozwalają mu na realizowanie procesu kreowania swojej marki. Realizując cel niniejszej pracy, w końcowej części przeprowadzone zostały badania, które przedstawiły proces kreowania marki przez Wisłę Kraków, pozwoliły uzyskać odpowiedzi na postawione pytania badawcze, a także potwierdzić lub zaprzeczyć prawdziwości sformułowanych hipotez badawczych.
Creating a brand by sports clubs is one of the most important activities currently taking place on the sports market, which has a visible impact on the image, recognition and success in the commercial field. This master's thesis is devoted to this issue, and its example is the TS Wisla Krakow SA football club, which can boast a rich history, a loyal fan base and high activity in the area of marketing and creating the club's brand. The aim of this master’s thesis is to present the process of creating the brand by the TS Wisla Krakow SA football club. This master’s thesis discusses terminology related to sports and marketing, which allowed for a better understanding of the research context. The author of this master’s thesis also presented the history of the TS Wisla Krakow SA football club, which includes great sports successes achieved along the way during which the Krakow’s club successively created its brand. The work also includes examples of marketing activities used by the TS Wisla Krakow SA football club, which allow it to implement the process of creating its brand. In order to achieve the aim of this master’s thesis, in the final part, research was carried out which presented the process of brand creation by Wisla Krakow, allowed to obtain answers to the research questions, as well as to confirm or deny the truthfulness of the research hypotheses.
dc.abstract.en | Creating a brand by sports clubs is one of the most important activities currently taking place on the sports market, which has a visible impact on the image, recognition and success in the commercial field. This master's thesis is devoted to this issue, and its example is the TS Wisla Krakow SA football club, which can boast a rich history, a loyal fan base and high activity in the area of marketing and creating the club's brand. The aim of this master’s thesis is to present the process of creating the brand by the TS Wisla Krakow SA football club. This master’s thesis discusses terminology related to sports and marketing, which allowed for a better understanding of the research context. The author of this master’s thesis also presented the history of the TS Wisla Krakow SA football club, which includes great sports successes achieved along the way during which the Krakow’s club successively created its brand. The work also includes examples of marketing activities used by the TS Wisla Krakow SA football club, which allow it to implement the process of creating its brand. In order to achieve the aim of this master’s thesis, in the final part, research was carried out which presented the process of brand creation by Wisla Krakow, allowed to obtain answers to the research questions, as well as to confirm or deny the truthfulness of the research hypotheses. | pl |
dc.abstract.pl | Kreowanie marki przez kluby sportowe to jedno z najważniejszych działań występujących obecnie na rynku sportowym, które ma widoczny wpływ na wizerunek, rozpoznawalność oraz sukces na polu komercyjnym. Niniejsza praca magisterska poświęcona jest temu zagadnieniu, a jego przykładem jest klub piłkarski TS Wisła Kraków SA, który może pochwalić się bogatą historią, lojalną bazą kibiców czy właśnie wysoką aktywnością w obszarze marketingu i kreowania marki klubu. Celem pracy jest przedstawienie procesu kreowania swojej marki przez klub piłkarski TS Wisła Kraków SA. W niniejszej pracy została omówiona terminologia dotycząca sportu oraz marketingu, co pozwoliło na lepsze zrozumienie kontekstu badawczego. Autor niniejszej pracy przedstawił również historię klubu piłkarskiego TS Wisła Kraków SA, która obejmuje wielkie sukcesy sportowe zdobywane na drodze, podczas której krakowski klub sukcesywnie kreował swoją markę. Praca obejmuje przykłady działań marketingowych stosowanych przez klub piłkarski TS Wisła Kraków SA, które pozwalają mu na realizowanie procesu kreowania swojej marki. Realizując cel niniejszej pracy, w końcowej części przeprowadzone zostały badania, które przedstawiły proces kreowania marki przez Wisłę Kraków, pozwoliły uzyskać odpowiedzi na postawione pytania badawcze, a także potwierdzić lub zaprzeczyć prawdziwości sformułowanych hipotez badawczych. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Zawartka, Marek - USOS156982 | pl |
dc.contributor.author | Chruściel, Kamil - USOS321350 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Gancarczyk, Jacek - 185651 | pl |
dc.contributor.reviewer | Zawartka, Marek - USOS156982 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-07-14T23:27:56Z | |
dc.date.available | 2024-07-14T23:27:56Z | |
dc.date.submitted | 2024-07-11 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w turystyce i w sporcie | pl |
dc.identifier.apd | diploma-174487-321350 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/378762 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Sport, Sports club, Brand, Marketing, Wisla Krakow | pl |
dc.subject.pl | Sport, Klub sportowy, Marka, Marketing, Wisła Kraków | pl |
dc.title | Kreowanie marki klubu sportowego na przykładzie działań podejmowanych przez sekcję piłkarską Wisły Kraków | pl |
dc.title.alternative | Creating a brand of a sports club by example of activities undertaken by the Wisla Krakow football section | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |