Nagość i erotyzm w kampaniach reklamowych odzieży

master
dc.abstract.enThis thesis focuses on the use of nudity and eroticism in contemporary clothing advertising campaigns. The subject of the study is to define to what extent nudity and eroticism determine the advertising campaigns of clothing brands and what reactions they evoke among the audience. The study aimed to examine how modern clothing brands utilize these elements in their campaigns and their impact on consumer perception and purchasing behaviour. The study discusses the theoretical foundations of management, advertising, and advertising campaigns, as well as the functions and legal and ethical conditions of nudity and eroticism in advertising. The research was conducted through semantic and visual analysis of three selected advertising campaigns and an online survey, with 150 respondents participating. The results show that nudity and eroticism are commonly noticed by consumers and have a varied impact on their purchasing decisions. Men are more likely to notice these elements and are more inclined to purchase, while women tend to view them as controversial. Campaigns with a social message, such as Adidas' campaign, are perceived more positively. The study provides new insights into the application of nudity and eroticism in advertisements and differences in the perception of these elements among different consumer groups.pl
dc.abstract.plPraca skupia się na wykorzystaniu nagości i erotyzmu we współczesnych kampaniach reklamowych odzieży. Przedmiotem pracy jest zdefiniowanie, w jakim stopniu nagość i erotyzm determinują kampanie reklamowe marek odzieżowych oraz jakie wywołują reakcje wśród odbiorców. Celem pracy było zbadanie jak współczesne marki odzieżowe wykorzystują te elementy w swoich kampaniach oraz jaki mają one wpływ na percepcję i zachowania zakupowe konsumentów. W pracy omówiono podstawowe zagadnienia teoretyczne dotyczące zarządzania, reklamy oraz kampanii reklamowych, jak również funkcji i uwarunkowań prawnych oraz etycznych dotyczących nagości i erotyzmu w reklamie. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą analizy semantycznej i wizualnej trzech wybranych kampanii reklamowych oraz ankiety internetowej, w której udział wzięło 150 respondentów. Wyniki badań pokazują, że nagość i erotyzm są powszechnie zauważane przez konsumentów i mają zróżnicowany wpływ na ich decyzje zakupowe. Analiza teoretyczna i empiryczna uzasadnia twierdzenie, że mężczyźni częściej dostrzegają te elementy i są bardziej skłonni do zakupu, podczas gdy kobiety częściej postrzegają je jako kontrowersyjne. Kampanie zawierające przekaz społeczny, jak kampania Adidasa, są odbierane bardziej pozytywnie. Praca dostarcza nowych wniosków na temat zastosowań wykorzystywania nagości i erotyzmu w reklamach oraz różnic w percepcji tych elementów między różnymi grupami konsumentów.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorBarańska, Marzena - USOS218109 pl
dc.contributor.authorChmielewska, Aleksandra - USOS263609 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerBarańska, Marzena - USOS218109 pl
dc.contributor.reviewerPałasz, Michał - 105973 pl
dc.date.accessioned2024-07-03T23:01:01Z
dc.date.available2024-07-03T23:01:01Z
dc.date.submitted2024-07-03pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediami i reklamąpl
dc.identifier.apddiploma-164289-263609pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/368237
dc.languagepolpl
dc.subject.enADVERTISING CAMPAIGN – CLOTHING BRANDS – CONSUMER BEHAVIOR – EROTICISM – NUDITYpl
dc.subject.plEROTYZM – KAMPANIA REKLAMOWA – MARKI ODZIEŻOWE – NAGOŚĆ – ZACHOWANIA KONSUMENTÓWpl
dc.titleNagość i erotyzm w kampaniach reklamowych odzieżypl
dc.title.alternativeNudity and eroticism in fashion advertising campaignspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This thesis focuses on the use of nudity and eroticism in contemporary clothing advertising campaigns. The subject of the study is to define to what extent nudity and eroticism determine the advertising campaigns of clothing brands and what reactions they evoke among the audience. The study aimed to examine how modern clothing brands utilize these elements in their campaigns and their impact on consumer perception and purchasing behaviour. The study discusses the theoretical foundations of management, advertising, and advertising campaigns, as well as the functions and legal and ethical conditions of nudity and eroticism in advertising. The research was conducted through semantic and visual analysis of three selected advertising campaigns and an online survey, with 150 respondents participating. The results show that nudity and eroticism are commonly noticed by consumers and have a varied impact on their purchasing decisions. Men are more likely to notice these elements and are more inclined to purchase, while women tend to view them as controversial. Campaigns with a social message, such as Adidas' campaign, are perceived more positively. The study provides new insights into the application of nudity and eroticism in advertisements and differences in the perception of these elements among different consumer groups.
dc.abstract.plpl
Praca skupia się na wykorzystaniu nagości i erotyzmu we współczesnych kampaniach reklamowych odzieży. Przedmiotem pracy jest zdefiniowanie, w jakim stopniu nagość i erotyzm determinują kampanie reklamowe marek odzieżowych oraz jakie wywołują reakcje wśród odbiorców. Celem pracy było zbadanie jak współczesne marki odzieżowe wykorzystują te elementy w swoich kampaniach oraz jaki mają one wpływ na percepcję i zachowania zakupowe konsumentów. W pracy omówiono podstawowe zagadnienia teoretyczne dotyczące zarządzania, reklamy oraz kampanii reklamowych, jak również funkcji i uwarunkowań prawnych oraz etycznych dotyczących nagości i erotyzmu w reklamie. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą analizy semantycznej i wizualnej trzech wybranych kampanii reklamowych oraz ankiety internetowej, w której udział wzięło 150 respondentów. Wyniki badań pokazują, że nagość i erotyzm są powszechnie zauważane przez konsumentów i mają zróżnicowany wpływ na ich decyzje zakupowe. Analiza teoretyczna i empiryczna uzasadnia twierdzenie, że mężczyźni częściej dostrzegają te elementy i są bardziej skłonni do zakupu, podczas gdy kobiety częściej postrzegają je jako kontrowersyjne. Kampanie zawierające przekaz społeczny, jak kampania Adidasa, są odbierane bardziej pozytywnie. Praca dostarcza nowych wniosków na temat zastosowań wykorzystywania nagości i erotyzmu w reklamach oraz różnic w percepcji tych elementów między różnymi grupami konsumentów.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Barańska, Marzena - USOS218109
dc.contributor.authorpl
Chmielewska, Aleksandra - USOS263609
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Barańska, Marzena - USOS218109
dc.contributor.reviewerpl
Pałasz, Michał - 105973
dc.date.accessioned
2024-07-03T23:01:01Z
dc.date.available
2024-07-03T23:01:01Z
dc.date.submittedpl
2024-07-03
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami i reklamą
dc.identifier.apdpl
diploma-164289-263609
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/368237
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
ADVERTISING CAMPAIGN – CLOTHING BRANDS – CONSUMER BEHAVIOR – EROTICISM – NUDITY
dc.subject.plpl
EROTYZM – KAMPANIA REKLAMOWA – MARKI ODZIEŻOWE – NAGOŚĆ – ZACHOWANIA KONSUMENTÓW
dc.titlepl
Nagość i erotyzm w kampaniach reklamowych odzieży
dc.title.alternativepl
Nudity and eroticism in fashion advertising campaigns
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
17
Views per month
Views per city
Poznan
4
Warsaw
3
Katowice
2
Krakow
1
Mikołów
1
Wandsworth
1
Wroclaw
1

No access

No Thumbnail Available
Collections