Przemoc symboliczna w edukacji muzycznej na przykładzie Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia im. Władysława Żeleńskiego w Krakowie

licenciate
dc.abstract.enThe aim of this work is to analyze music education in Państwowa Szkoła Muzyczna II stopnia im. W. Żeleńskiego in Cracow paying special attention to symbolic violence in it and to present selected aspects of educational management as possible ways to eliminate negative forms of this issue. At the beginning, there are theory of symbolic violence and school system as main form of transmission of arbitrary culture and some problems connected with this phenomenon. Next, there is characteristic of democratisation, redefining teacher’s function in class and also evaluation and further professional development, concering indicated issues of education. Those theories was used in research work realised in Państwowa Szkoła Muzyczna II stopnia im. W. Żeleńskiego in Cracow, in order to refer them to specyfic of music eduaction. Collected qualitative data provided conclusions that in this institution occure negative results of unknowing symbolic violence, which implicates a necessity to use practices of educational management in this school. All the gained information led to main conclusion, that we need a change in way of thinking about school system.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest zbadanie edukacji muzycznej w Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia im. W. Żeleńskiego w Krakowie pod kątem występowania w niej przemocy symbolicznej oraz przedstawienie wybranych aspektów zarządzania oświatą jako możliwych form eliminowania negatywnych skutków tego zjawiska. Omówiona została teoria przemocy symbolicznej oraz system nauczania jako centralne narzędzie przekazywania arbitralnych treści kulturowych wraz ze związanymi z tym nieprawidłowościami. Następnie zaprezentowano postulaty demokratyzacji, weryfikacji roli nauczyciela, konieczności prowadzenia ewaluacji i doskonalenia, w odniesieniu do wskazanych problemów edukacji. Występowanie tych teorii zostało zbadane na przykładzie Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia im. W. Żeleńskiego w Krakowie, celem odniesienia ich do specyfiki kształcenia muzycznego. Zebrane dane jakościowe umożliwiły wysunięcie wniosków o negatywnych skutkach występowaniu w tej instytucji nieuświadomionej przemocy symbolicznej oraz zauważalnej potrzebie wykorzystania w niej praktyk zarządzania edukacją. Dekonstrukcja sposobu myślenia o szkolnictwie stanowi zasadniczą konkluzję całego opracowania.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorZawadzki, Michałpl
dc.contributor.authorMroszczak, Weronikapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerZawadzki, Michałpl
dc.contributor.reviewerMarecki, Piotr - 160138 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T22:24:32Z
dc.date.available2020-07-26T22:24:32Z
dc.date.submitted2016-07-11pl
dc.fieldofstudyzarządzanie kulturą i mediamipl
dc.identifier.apddiploma-105694-178862pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/212043
dc.languagepolpl
dc.subject.enSYMBOLIC VIOLENCE – EDUCATIONAL MANAGEMENT – MUSIC EDUCATION – DOMINANT CULTUREpl
dc.subject.plPRZEMOC SYMBOLICZNA – ZARZĄDZANIE EDUKACJĄ – EDUKACJA MUZYCZNA – KULTURA DOMINUJĄCApl
dc.titlePrzemoc symboliczna w edukacji muzycznej na przykładzie Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia im. Władysława Żeleńskiego w Krakowiepl
dc.title.alternativeSymbolic violence in music education on the example of Państwowa Szkoła Muzyczna II stopnia im. Władysława Żeleńskiego in Cracow.pl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this work is to analyze music education in Państwowa Szkoła Muzyczna II stopnia im. W. Żeleńskiego in Cracow paying special attention to symbolic violence in it and to present selected aspects of educational management as possible ways to eliminate negative forms of this issue. At the beginning, there are theory of symbolic violence and school system as main form of transmission of arbitrary culture and some problems connected with this phenomenon. Next, there is characteristic of democratisation, redefining teacher’s function in class and also evaluation and further professional development, concering indicated issues of education. Those theories was used in research work realised in Państwowa Szkoła Muzyczna II stopnia im. W. Żeleńskiego in Cracow, in order to refer them to specyfic of music eduaction. Collected qualitative data provided conclusions that in this institution occure negative results of unknowing symbolic violence, which implicates a necessity to use practices of educational management in this school. All the gained information led to main conclusion, that we need a change in way of thinking about school system.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest zbadanie edukacji muzycznej w Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia im. W. Żeleńskiego w Krakowie pod kątem występowania w niej przemocy symbolicznej oraz przedstawienie wybranych aspektów zarządzania oświatą jako możliwych form eliminowania negatywnych skutków tego zjawiska. Omówiona została teoria przemocy symbolicznej oraz system nauczania jako centralne narzędzie przekazywania arbitralnych treści kulturowych wraz ze związanymi z tym nieprawidłowościami. Następnie zaprezentowano postulaty demokratyzacji, weryfikacji roli nauczyciela, konieczności prowadzenia ewaluacji i doskonalenia, w odniesieniu do wskazanych problemów edukacji. Występowanie tych teorii zostało zbadane na przykładzie Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia im. W. Żeleńskiego w Krakowie, celem odniesienia ich do specyfiki kształcenia muzycznego. Zebrane dane jakościowe umożliwiły wysunięcie wniosków o negatywnych skutkach występowaniu w tej instytucji nieuświadomionej przemocy symbolicznej oraz zauważalnej potrzebie wykorzystania w niej praktyk zarządzania edukacją. Dekonstrukcja sposobu myślenia o szkolnictwie stanowi zasadniczą konkluzję całego opracowania.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Zawadzki, Michał
dc.contributor.authorpl
Mroszczak, Weronika
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Zawadzki, Michał
dc.contributor.reviewerpl
Marecki, Piotr - 160138
dc.date.accessioned
2020-07-26T22:24:32Z
dc.date.available
2020-07-26T22:24:32Z
dc.date.submittedpl
2016-07-11
dc.fieldofstudypl
zarządzanie kulturą i mediami
dc.identifier.apdpl
diploma-105694-178862
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/212043
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
SYMBOLIC VIOLENCE – EDUCATIONAL MANAGEMENT – MUSIC EDUCATION – DOMINANT CULTURE
dc.subject.plpl
PRZEMOC SYMBOLICZNA – ZARZĄDZANIE EDUKACJĄ – EDUKACJA MUZYCZNA – KULTURA DOMINUJĄCA
dc.titlepl
Przemoc symboliczna w edukacji muzycznej na przykładzie Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia im. Władysława Żeleńskiego w Krakowie
dc.title.alternativepl
Symbolic violence in music education on the example of Państwowa Szkoła Muzyczna II stopnia im. Władysława Żeleńskiego in Cracow.
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
81
Views per month
Views per city
Warsaw
17
Gdansk
12
Krakow
4
Wroclaw
4
Legnica
3
Leszno
3
Bühl
2
Chróścice
2
Dublin
2
Lublin
2

No access

No Thumbnail Available