Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Przemoc symboliczna w edukacji muzycznej na przykładzie Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia im. Władysława Żeleńskiego w Krakowie
Symbolic violence in music education on the example of Państwowa Szkoła Muzyczna II stopnia im. Władysława Żeleńskiego in Cracow.
PRZEMOC SYMBOLICZNA – ZARZĄDZANIE EDUKACJĄ – EDUKACJA MUZYCZNA – KULTURA DOMINUJĄCA
SYMBOLIC VIOLENCE – EDUCATIONAL MANAGEMENT – MUSIC EDUCATION – DOMINANT CULTURE
Celem pracy jest zbadanie edukacji muzycznej w Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia im. W. Żeleńskiego w Krakowie pod kątem występowania w niej przemocy symbolicznej oraz przedstawienie wybranych aspektów zarządzania oświatą jako możliwych form eliminowania negatywnych skutków tego zjawiska. Omówiona została teoria przemocy symbolicznej oraz system nauczania jako centralne narzędzie przekazywania arbitralnych treści kulturowych wraz ze związanymi z tym nieprawidłowościami. Następnie zaprezentowano postulaty demokratyzacji, weryfikacji roli nauczyciela, konieczności prowadzenia ewaluacji i doskonalenia, w odniesieniu do wskazanych problemów edukacji. Występowanie tych teorii zostało zbadane na przykładzie Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia im. W. Żeleńskiego w Krakowie, celem odniesienia ich do specyfiki kształcenia muzycznego. Zebrane dane jakościowe umożliwiły wysunięcie wniosków o negatywnych skutkach występowaniu w tej instytucji nieuświadomionej przemocy symbolicznej oraz zauważalnej potrzebie wykorzystania w niej praktyk zarządzania edukacją. Dekonstrukcja sposobu myślenia o szkolnictwie stanowi zasadniczą konkluzję całego opracowania.
The aim of this work is to analyze music education in Państwowa Szkoła Muzyczna II stopnia im. W. Żeleńskiego in Cracow paying special attention to symbolic violence in it and to present selected aspects of educational management as possible ways to eliminate negative forms of this issue. At the beginning, there are theory of symbolic violence and school system as main form of transmission of arbitrary culture and some problems connected with this phenomenon. Next, there is characteristic of democratisation, redefining teacher’s function in class and also evaluation and further professional development, concering indicated issues of education. Those theories was used in research work realised in Państwowa Szkoła Muzyczna II stopnia im. W. Żeleńskiego in Cracow, in order to refer them to specyfic of music eduaction. Collected qualitative data provided conclusions that in this institution occure negative results of unknowing symbolic violence, which implicates a necessity to use practices of educational management in this school. All the gained information led to main conclusion, that we need a change in way of thinking about school system.
dc.abstract.en | The aim of this work is to analyze music education in Państwowa Szkoła Muzyczna II stopnia im. W. Żeleńskiego in Cracow paying special attention to symbolic violence in it and to present selected aspects of educational management as possible ways to eliminate negative forms of this issue. At the beginning, there are theory of symbolic violence and school system as main form of transmission of arbitrary culture and some problems connected with this phenomenon. Next, there is characteristic of democratisation, redefining teacher’s function in class and also evaluation and further professional development, concering indicated issues of education. Those theories was used in research work realised in Państwowa Szkoła Muzyczna II stopnia im. W. Żeleńskiego in Cracow, in order to refer them to specyfic of music eduaction. Collected qualitative data provided conclusions that in this institution occure negative results of unknowing symbolic violence, which implicates a necessity to use practices of educational management in this school. All the gained information led to main conclusion, that we need a change in way of thinking about school system. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy jest zbadanie edukacji muzycznej w Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia im. W. Żeleńskiego w Krakowie pod kątem występowania w niej przemocy symbolicznej oraz przedstawienie wybranych aspektów zarządzania oświatą jako możliwych form eliminowania negatywnych skutków tego zjawiska. Omówiona została teoria przemocy symbolicznej oraz system nauczania jako centralne narzędzie przekazywania arbitralnych treści kulturowych wraz ze związanymi z tym nieprawidłowościami. Następnie zaprezentowano postulaty demokratyzacji, weryfikacji roli nauczyciela, konieczności prowadzenia ewaluacji i doskonalenia, w odniesieniu do wskazanych problemów edukacji. Występowanie tych teorii zostało zbadane na przykładzie Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia im. W. Żeleńskiego w Krakowie, celem odniesienia ich do specyfiki kształcenia muzycznego. Zebrane dane jakościowe umożliwiły wysunięcie wniosków o negatywnych skutkach występowaniu w tej instytucji nieuświadomionej przemocy symbolicznej oraz zauważalnej potrzebie wykorzystania w niej praktyk zarządzania edukacją. Dekonstrukcja sposobu myślenia o szkolnictwie stanowi zasadniczą konkluzję całego opracowania. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Zawadzki, Michał | pl |
dc.contributor.author | Mroszczak, Weronika | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Zawadzki, Michał | pl |
dc.contributor.reviewer | Marecki, Piotr - 160138 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T22:24:32Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T22:24:32Z | |
dc.date.submitted | 2016-07-11 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie kulturą i mediami | pl |
dc.identifier.apd | diploma-105694-178862 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/212043 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | SYMBOLIC VIOLENCE – EDUCATIONAL MANAGEMENT – MUSIC EDUCATION – DOMINANT CULTURE | pl |
dc.subject.pl | PRZEMOC SYMBOLICZNA – ZARZĄDZANIE EDUKACJĄ – EDUKACJA MUZYCZNA – KULTURA DOMINUJĄCA | pl |
dc.title | Przemoc symboliczna w edukacji muzycznej na przykładzie Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia im. Władysława Żeleńskiego w Krakowie | pl |
dc.title.alternative | Symbolic violence in music education on the example of Państwowa Szkoła Muzyczna II stopnia im. Władysława Żeleńskiego in Cracow. | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |