Współczucie 2.0 - okazywanie współczucia w mediach społecznościowych

licenciate
dc.abstract.enCompassion is one of the basic emotions which accompany humans since their very beginning. Along with the development of media changes in different ways of showing compassion by recipients had overlapped. From being bombarded with negative content by traditional media, causing viewers’ fatigue and apathy, to the full freedom of expression and interaction in the environment of social media – compassion 2.0. The main goal of this paper is to show what forms does compassion shown by social media users take and why do they decide to use those particular forms. In the pape, three cases will be analyzed: the attack on the headquarters of French newspaper “Charlie Hebdo”, death of Aylan Kurdi and terrorist attacks which occurred in December of 2015 in Paris and in July 2016 in Nice – with special focus on internauts reactions and the content generated by them. Conclusions drawn from the analysis of the existing material and the literature will allow to tell, how social media let their users to express their compassion and what forms does this compassion take.pl
dc.abstract.plWspółczucie stanowi jedną z podstawowych emocji towarzyszących ludziom od zarania dziejów. Wraz z rozwojem mediów zachodziły zmiany w sposobach okazywania współczucia przez ich odbiorców: od zarzucenia negatywnymi treściami, przez media tradycyjne, powodującego zmęczenie i apatię widza, do pełnej swobody wyrazu i interakcji w środowisku mediów społecznościowych – współczucia 2.0. Celem pracy jest ukazanie jakie formy przyjmuje współczucie okazywane przez internautów w mediach społecznościowych i dlaczego na takie właśnie sposoby się oni decydują. W toku pracy analizie poddane zostaną trzy przypadki: atak na redakcję francuskiego pisma „Charlie Hebdo”, śmierć Aylana Kurdiego oraz ataki terrorystyczne, do których doszło w październiku 2015 roku w Paryżu i lipcu 2016 roku w Nicei – ze szczególnym zwróceniem uwagi na reakcje internatów i generowane przez nich treści. Wnioski wyciągnięte z analizy zastanego materiału oraz literatury przedmiotu pozwolą na stwierdzenie, w jaki sposób media społecznościowe pozwalają użytkownikom na wyrażanie współczucia oraz jakie formy ono przybiera.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorHodalska, Magdalena - 199974 pl
dc.contributor.authorMatczuk, Katarzynapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerHodalska, Magdalena - 199974 pl
dc.contributor.reviewerSławińska, Teresa - 131926 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T06:53:55Z
dc.date.available2020-07-27T06:53:55Z
dc.date.submitted2017-06-28pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-114472-196217pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/219847
dc.languagepolpl
dc.subject.ensocial media, compassion, compassion 2.0, Aylan Kurdi, Charlie Hebdopl
dc.subject.plmedia społecznościowe, współczucie, współczucie 2.0, Aylan Kurdi, Charlie Hebdopl
dc.titleWspółczucie 2.0 - okazywanie współczucia w mediach społecznościowychpl
dc.title.alternativeCompassion 2.0 - showing compassion in social mediapl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Compassion is one of the basic emotions which accompany humans since their very beginning. Along with the development of media changes in different ways of showing compassion by recipients had overlapped. From being bombarded with negative content by traditional media, causing viewers’ fatigue and apathy, to the full freedom of expression and interaction in the environment of social media – compassion 2.0. The main goal of this paper is to show what forms does compassion shown by social media users take and why do they decide to use those particular forms. In the pape, three cases will be analyzed: the attack on the headquarters of French newspaper “Charlie Hebdo”, death of Aylan Kurdi and terrorist attacks which occurred in December of 2015 in Paris and in July 2016 in Nice – with special focus on internauts reactions and the content generated by them. Conclusions drawn from the analysis of the existing material and the literature will allow to tell, how social media let their users to express their compassion and what forms does this compassion take.
dc.abstract.plpl
Współczucie stanowi jedną z podstawowych emocji towarzyszących ludziom od zarania dziejów. Wraz z rozwojem mediów zachodziły zmiany w sposobach okazywania współczucia przez ich odbiorców: od zarzucenia negatywnymi treściami, przez media tradycyjne, powodującego zmęczenie i apatię widza, do pełnej swobody wyrazu i interakcji w środowisku mediów społecznościowych – współczucia 2.0. Celem pracy jest ukazanie jakie formy przyjmuje współczucie okazywane przez internautów w mediach społecznościowych i dlaczego na takie właśnie sposoby się oni decydują. W toku pracy analizie poddane zostaną trzy przypadki: atak na redakcję francuskiego pisma „Charlie Hebdo”, śmierć Aylana Kurdiego oraz ataki terrorystyczne, do których doszło w październiku 2015 roku w Paryżu i lipcu 2016 roku w Nicei – ze szczególnym zwróceniem uwagi na reakcje internatów i generowane przez nich treści. Wnioski wyciągnięte z analizy zastanego materiału oraz literatury przedmiotu pozwolą na stwierdzenie, w jaki sposób media społecznościowe pozwalają użytkownikom na wyrażanie współczucia oraz jakie formy ono przybiera.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Hodalska, Magdalena - 199974
dc.contributor.authorpl
Matczuk, Katarzyna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Hodalska, Magdalena - 199974
dc.contributor.reviewerpl
Sławińska, Teresa - 131926
dc.date.accessioned
2020-07-27T06:53:55Z
dc.date.available
2020-07-27T06:53:55Z
dc.date.submittedpl
2017-06-28
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-114472-196217
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/219847
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
social media, compassion, compassion 2.0, Aylan Kurdi, Charlie Hebdo
dc.subject.plpl
media społecznościowe, współczucie, współczucie 2.0, Aylan Kurdi, Charlie Hebdo
dc.titlepl
Współczucie 2.0 - okazywanie współczucia w mediach społecznościowych
dc.title.alternativepl
Compassion 2.0 - showing compassion in social media
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
23
Views per month
Views per city
Warsaw
4
Sosnowiec
3
Dublin
2
Gdansk
2
Krakow
2
Legnica
2
Lodz
2
Wroclaw
2
Rzeszów
1
Szczecin
1

No access

No Thumbnail Available