Nazwy produktów tradycyjnych zarejestrowane przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

licenciate
dc.abstract.enThis work: "Names of the traditional products registered by the Ministry of Agriculture and Rural Development" discusses chrematonyms as proper nouns of products made by man. The number of chrematonyms is continuously increasing. The first part of the work has theoretical foundations: the paper contains a dictionary from the numerous examples of new chrematonyms - the names of traditional products, registered by the Ministry of Agriculture and Rural Development in Poland. Some of them were registered also in the European Union by the European Commission. The aim of the work is to show the structure of the names of traditional products, and their semantic analysis. An important part of this work discusses the connotations associated with the names of traditional products in the process of metaphor and metonymy. Finally, the author points to numerous examples of marketing strategies in creating a names connoting familiarity, regional and traditional origin and encouraging the customer to purchase the product.pl
dc.abstract.otherPraca niniejsza: "Nazwy produktów tradycyjnych zarejestrowanych przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi" jest o chrematonimach jako nazwach własnych produktów wytworzonych przez człowieka. Liczba chrematonimów ciągle wzrasta. Pierwszą część pracy posiada teoretyczne podstawy: Praca zawiera słownik z licznymi przykładami nowych chrematonimów - nazwy produktów tradycyjnych, zarejestrowane przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Polsce. Niektóre z nich zostały zarejestrowane także w Unii Europejskiej przez Komisję Europejską. Celem pracy jest pracy pokazanie struktury nazw produktów tradycyjnych oraz analiza semantyczna tych nazw. Ważna część tej pracy jest o konotacjach związanych z nazwami produktów tradycyjnych w procesie metafory i metonimii. Na koniec autorka pokazuje na licznych przykładach strategie marketingowe w tworzeniu nazw konotowanych ze swojskością, regionalnym i tradycyjnym pochodzeniem, które zachęcają klienta do kupna produktu.pl
dc.affiliationWydział Polonistykipl
dc.contributor.advisorSikora, Kazimierz - 131862 pl
dc.contributor.authorKubicka, Agnieszkapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WP4pl
dc.contributor.reviewerSikora, Kazimierz - 131862 pl
dc.date.accessioned2020-07-15T17:54:11Z
dc.date.available2020-07-15T17:54:11Z
dc.date.submitted2011-07-09pl
dc.fieldofstudynauczycielskapl
dc.identifier.apddiploma-58567-95022pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/172558
dc.subject.enchrematonym, connotation, metaphor, traditional productspl
dc.subject.otherchrematonim, konotacja, metafora, produkty tradycyjnepl
dc.titleNazwy produktów tradycyjnych zarejestrowane przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.pl
dc.title.alternativeNames of the traditional products registered by the Ministry of Agriculture and Rural Developmentpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This work: "Names of the traditional products registered by the Ministry of Agriculture and Rural Development" discusses chrematonyms as proper nouns of products made by man. The number of chrematonyms is continuously increasing. The first part of the work has theoretical foundations: the paper contains a dictionary from the numerous examples of new chrematonyms - the names of traditional products, registered by the Ministry of Agriculture and Rural Development in Poland. Some of them were registered also in the European Union by the European Commission. The aim of the work is to show the structure of the names of traditional products, and their semantic analysis. An important part of this work discusses the connotations associated with the names of traditional products in the process of metaphor and metonymy. Finally, the author points to numerous examples of marketing strategies in creating a names connoting familiarity, regional and traditional origin and encouraging the customer to purchase the product.
dc.abstract.otherpl
Praca niniejsza: "Nazwy produktów tradycyjnych zarejestrowanych przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi" jest o chrematonimach jako nazwach własnych produktów wytworzonych przez człowieka. Liczba chrematonimów ciągle wzrasta. Pierwszą część pracy posiada teoretyczne podstawy: Praca zawiera słownik z licznymi przykładami nowych chrematonimów - nazwy produktów tradycyjnych, zarejestrowane przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Polsce. Niektóre z nich zostały zarejestrowane także w Unii Europejskiej przez Komisję Europejską. Celem pracy jest pracy pokazanie struktury nazw produktów tradycyjnych oraz analiza semantyczna tych nazw. Ważna część tej pracy jest o konotacjach związanych z nazwami produktów tradycyjnych w procesie metafory i metonimii. Na koniec autorka pokazuje na licznych przykładach strategie marketingowe w tworzeniu nazw konotowanych ze swojskością, regionalnym i tradycyjnym pochodzeniem, które zachęcają klienta do kupna produktu.
dc.affiliationpl
Wydział Polonistyki
dc.contributor.advisorpl
Sikora, Kazimierz - 131862
dc.contributor.authorpl
Kubicka, Agnieszka
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WP4
dc.contributor.reviewerpl
Sikora, Kazimierz - 131862
dc.date.accessioned
2020-07-15T17:54:11Z
dc.date.available
2020-07-15T17:54:11Z
dc.date.submittedpl
2011-07-09
dc.fieldofstudypl
nauczycielska
dc.identifier.apdpl
diploma-58567-95022
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/172558
dc.subject.enpl
chrematonym, connotation, metaphor, traditional products
dc.subject.otherpl
chrematonim, konotacja, metafora, produkty tradycyjne
dc.titlepl
Nazwy produktów tradycyjnych zarejestrowane przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
dc.title.alternativepl
Names of the traditional products registered by the Ministry of Agriculture and Rural Development
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
5
Views per month
Views per city
Wroclaw
2
Dublin
1
Gdansk
1
Ostrzeszow
1

No access

No Thumbnail Available