Strategie konkurencyjne na rynku usług bankowych na przykładzie Alior Banku

licenciate
dc.abstract.enThe purpose of the study is the analysis of competitive strategies. The work deals mainly with the analysis of the situation of companies in the market of banking services in Poland. The work describes the nature and significance of competitive strategies.The work consists of three parts. The first chapter presents the role of strategy in creating a competitive advantage. Discusses the nature and significance of the organization's strategy, conditions of existence, identifies the stages of strategy development, indicates the elements affecting the competitive advantage. It characterizes the basic theories of strategy. The second chapter provides an analysis of the banking sector in Poland in the context of strategic development, carried out on the basis of own research. It describes the role of banks in the economy, the structure of the sector in Poland, conditions of functioning and main directions of development. The third chapter is the diagnosis and assessment of the competitive strategy of Alior Bank. It consists of general characteristics of the Bank, its strategic analysis, description of the development trends and the components of competitive strategy.The work was based on literature research, Internet sources, internal documentation. The study was based on the author’s observations and a conducted survey of company personnel and in-depth interviews.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest przedstawienie istoty i rodzajów strategii konkurencyjnych możliwych do wykorzystania przez współczesne organizacje oraz zdiagnozowanie i ocena strategii jednego z podmiotów z sektora bankowego. Praca opisuje istotę i znaczenie strategii konkurencyjnych, przede wszystkim uwzględniając specyfikę i uwarunkowania działania instytucji prowadzących działalność bankową. Praca składa się z trzech części. Rozdział pierwszy przedstawia rolę strategii w kształtowaniu pozycji konkurencyjnej podmiotu. Omawia istotę i znaczenie strategii organizacji, uwarunkowania ich tworzenia, identyfikuje etapy tworzenia strategii, wskazuje elementy, wpływające na przewagę konkurencyjną. Scharakteryzowano podstawowe teorie strategii. Rozdział drugi przedstawia analizę sektora bankowego w Polsce w kontekście rozwoju strategicznego, przeprowadzoną w oparciu o badania własne. Opisuje rolę banków w gospodarce, strukturę sektora w Polsce, uwarunkowania funkcjonowania i główne kierunki rozwoju. Rozdział trzeci jest diagnozą i oceną strategii konkurencyjnej Alior Banku. Składa się z charakterystyki ogólnej Banku, jego analizy strategicznej, opisu kierunków rozwoju i elementów składowych strategii konkurencyjnej.Praca powstała w oparciu o badania literaturowe, źródła internetowe, dokumentację wewnętrzną. W pracy oparto się także na obserwacji własnej uczestniczącej i przeprowadzono badania ankietowe oraz wywiady pogłębione z personelem firmy.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorDudzińska-Korczak, Natalia - 127812 pl
dc.contributor.authorWajda, Edytapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerLipińska, Aneta - 199918 pl
dc.contributor.reviewerDudzińska-Korczak, Natalia - 127812 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T00:21:45Z
dc.date.available2020-07-27T00:21:45Z
dc.date.submitted2016-07-01pl
dc.fieldofstudyzarządzanie firmąpl
dc.identifier.apddiploma-107603-202431pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/213867
dc.languagepolpl
dc.subject.enbanking sector, competitive strategies, strategypl
dc.subject.plsektor bankowy, strategia, strategie konkurencyjnepl
dc.titleStrategie konkurencyjne na rynku usług bankowych na przykładzie Alior Bankupl
dc.title.alternativeCompetitive strategies in the market of banking services on the basis of Alior Bankpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of the study is the analysis of competitive strategies. The work deals mainly with the analysis of the situation of companies in the market of banking services in Poland. The work describes the nature and significance of competitive strategies.The work consists of three parts. The first chapter presents the role of strategy in creating a competitive advantage. Discusses the nature and significance of the organization's strategy, conditions of existence, identifies the stages of strategy development, indicates the elements affecting the competitive advantage. It characterizes the basic theories of strategy. The second chapter provides an analysis of the banking sector in Poland in the context of strategic development, carried out on the basis of own research. It describes the role of banks in the economy, the structure of the sector in Poland, conditions of functioning and main directions of development. The third chapter is the diagnosis and assessment of the competitive strategy of Alior Bank. It consists of general characteristics of the Bank, its strategic analysis, description of the development trends and the components of competitive strategy.The work was based on literature research, Internet sources, internal documentation. The study was based on the author’s observations and a conducted survey of company personnel and in-depth interviews.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest przedstawienie istoty i rodzajów strategii konkurencyjnych możliwych do wykorzystania przez współczesne organizacje oraz zdiagnozowanie i ocena strategii jednego z podmiotów z sektora bankowego. Praca opisuje istotę i znaczenie strategii konkurencyjnych, przede wszystkim uwzględniając specyfikę i uwarunkowania działania instytucji prowadzących działalność bankową. Praca składa się z trzech części. Rozdział pierwszy przedstawia rolę strategii w kształtowaniu pozycji konkurencyjnej podmiotu. Omawia istotę i znaczenie strategii organizacji, uwarunkowania ich tworzenia, identyfikuje etapy tworzenia strategii, wskazuje elementy, wpływające na przewagę konkurencyjną. Scharakteryzowano podstawowe teorie strategii. Rozdział drugi przedstawia analizę sektora bankowego w Polsce w kontekście rozwoju strategicznego, przeprowadzoną w oparciu o badania własne. Opisuje rolę banków w gospodarce, strukturę sektora w Polsce, uwarunkowania funkcjonowania i główne kierunki rozwoju. Rozdział trzeci jest diagnozą i oceną strategii konkurencyjnej Alior Banku. Składa się z charakterystyki ogólnej Banku, jego analizy strategicznej, opisu kierunków rozwoju i elementów składowych strategii konkurencyjnej.Praca powstała w oparciu o badania literaturowe, źródła internetowe, dokumentację wewnętrzną. W pracy oparto się także na obserwacji własnej uczestniczącej i przeprowadzono badania ankietowe oraz wywiady pogłębione z personelem firmy.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Dudzińska-Korczak, Natalia - 127812
dc.contributor.authorpl
Wajda, Edyta
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Lipińska, Aneta - 199918
dc.contributor.reviewerpl
Dudzińska-Korczak, Natalia - 127812
dc.date.accessioned
2020-07-27T00:21:45Z
dc.date.available
2020-07-27T00:21:45Z
dc.date.submittedpl
2016-07-01
dc.fieldofstudypl
zarządzanie firmą
dc.identifier.apdpl
diploma-107603-202431
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/213867
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
banking sector, competitive strategies, strategy
dc.subject.plpl
sektor bankowy, strategia, strategie konkurencyjne
dc.titlepl
Strategie konkurencyjne na rynku usług bankowych na przykładzie Alior Banku
dc.title.alternativepl
Competitive strategies in the market of banking services on the basis of Alior Bank
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
27
Views per month
Views per city
Korczyna
5
Warsaw
5
Wroclaw
4
Bialystok
2
Krakow
2
Ostrów Wielkopolski
2
Szczecin
2
Dublin
1
Konin
1
Lodz
1

No access

No Thumbnail Available