Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Serwis z ofertą dydaktycznych technologii asystujących dla nauczycieli i rodziców osób z niepełnosprawnościami. Projekt w oparciu o badania potrzeb informacyjnych, oferty i piśmiennictwa
An Internet Service Offering Assistive Technologies for Teachers and Parents of Individuals with Disabilities: A Project Based on Research of Information Needs, Offerings, and Literature.
Technologie asystujące, niepełnosprawność, katalog, edukacja włączająca, serwis internetowy, badanie potrzeb informacyjnych
Assistive technologies, disability, catalogue, inclusive education, website, information needs research
Niniejsza praca licencjacka koncentruje się na stworzeniu serwisu internetowego zofertą dydaktycznych technologii asystujących dla nauczycieli i rodziców osób zniepełnosprawnościami. Celem jest identyfikacja potrzeb informacyjnych tych grup orazzaprojek towanie narzędzia ułatwiającego dostęp do informacji o rozwiązaniachtechnologicznych wspierających edukację i codzienne funkcjonowanie osób zniepełnosprawnościami. Problem badawczy dotyczy braku dostępnych źródeł informacji otechnologiach asystujących. Przeprowadzono badania ankietowe wśród nauczycieli szkółspecjalnych i rodziców dzieci z niepełnosprawnościami, zbierając dane na temat ich preferencjii doświadczeń. Metody badawcze obejmowały analizę literatury , ankiety i wywiady . Analizaliteratury umożliwiła zdefiniowa nie technologi i asystując ych i zapro ponowanie ich typologii ,a wyniki ankiet i wywiadów dostarczyły cennych informacji o rzeczywistych potrzebachużytkowników. Wyniki badań wskazują na lukę w dostępności informacji o technologiachasystują cych. Użytkownicy zgłaszali trudności w znalezieniu odpowiednich narzędzi iinformacji. W odpowiedzi zaprojektowano serwis " asystuj.pl ", katalogujący technologieasystujące i edukujący użytkowników. Serwis zawiera wyszukiwarkę, kategorie produktóworaz szczegółowe opisy i dane techniczne , zwiększa jąc świadomość na temat oferty technologiiasystujących oraz ułatwia dostęp do informacji o nich. Dzięki temu serwis ma potencjałwspiera nia os ób z niepełnosprawnościami w ich życiu i edukacji.
This bachelor's thesis focuses on creating an online service offering educational assistive technologies for teachers and parents of individuals with disabilities. The goal is to identify the informational needs of these groups and design a tool that facilitates access to information about technological solutions supporting the education and daily functioning of people with disabilities.The research problem addresses the lack of available information sources on assistive technologies. Surveys were conducted among special school teachers and parents of children with disabilities to gather data on their preferences and experiences.The research methods included literature analysis and surveys, which helped understand the users' informational needs. The literature review defined assistive technologies, while survey results provided valuable insights into actual user needs.The results indicate a gap in the availability of information on assistive technologies. Users reported difficulties in finding appropriate tools and information. In response, the "asystuj.pl" service was designed to catalog assistive technologies and educate users. The service features a search engine, product categories, and detailed descriptions and technical specifications.In conclusion, this thesis raises awareness about assistive technologies and facilitates access to information, supporting individuals with disabilities in their education and daily lives.Keywords:Assistive
dc.abstract.en | This bachelor's thesis focuses on creating an online service offering educational assistive technologies for teachers and parents of individuals with disabilities. The goal is to identify the informational needs of these groups and design a tool that facilitates access to information about technological solutions supporting the education and daily functioning of people with disabilities.The research problem addresses the lack of available information sources on assistive technologies. Surveys were conducted among special school teachers and parents of children with disabilities to gather data on their preferences and experiences.The research methods included literature analysis and surveys, which helped understand the users' informational needs. The literature review defined assistive technologies, while survey results provided valuable insights into actual user needs.The results indicate a gap in the availability of information on assistive technologies. Users reported difficulties in finding appropriate tools and information. In response, the "asystuj.pl" service was designed to catalog assistive technologies and educate users. The service features a search engine, product categories, and detailed descriptions and technical specifications.In conclusion, this thesis raises awareness about assistive technologies and facilitates access to information, supporting individuals with disabilities in their education and daily lives.Keywords:Assistive | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca licencjacka koncentruje się na stworzeniu serwisu internetowego zofertą dydaktycznych technologii asystujących dla nauczycieli i rodziców osób zniepełnosprawnościami. Celem jest identyfikacja potrzeb informacyjnych tych grup orazzaprojek towanie narzędzia ułatwiającego dostęp do informacji o rozwiązaniachtechnologicznych wspierających edukację i codzienne funkcjonowanie osób zniepełnosprawnościami. Problem badawczy dotyczy braku dostępnych źródeł informacji otechnologiach asystujących. Przeprowadzono badania ankietowe wśród nauczycieli szkółspecjalnych i rodziców dzieci z niepełnosprawnościami, zbierając dane na temat ich preferencjii doświadczeń. Metody badawcze obejmowały analizę literatury , ankiety i wywiady . Analizaliteratury umożliwiła zdefiniowa nie technologi i asystując ych i zapro ponowanie ich typologii ,a wyniki ankiet i wywiadów dostarczyły cennych informacji o rzeczywistych potrzebachużytkowników. Wyniki badań wskazują na lukę w dostępności informacji o technologiachasystują cych. Użytkownicy zgłaszali trudności w znalezieniu odpowiednich narzędzi iinformacji. W odpowiedzi zaprojektowano serwis " asystuj.pl ", katalogujący technologieasystujące i edukujący użytkowników. Serwis zawiera wyszukiwarkę, kategorie produktóworaz szczegółowe opisy i dane techniczne , zwiększa jąc świadomość na temat oferty technologiiasystujących oraz ułatwia dostęp do informacji o nich. Dzięki temu serwis ma potencjałwspiera nia os ób z niepełnosprawnościami w ich życiu i edukacji. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Jaskowska, Małgorzata - 128493 | pl |
dc.contributor.author | Komorowski, Mikołaj - USOS304495 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Krakowska, Monika - 129418 | pl |
dc.contributor.reviewer | Jaskowska, Małgorzata - 128493 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-07-01T22:44:55Z | |
dc.date.available | 2024-07-01T22:44:55Z | |
dc.date.submitted | 2024-07-01 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie informacją | pl |
dc.identifier.apd | diploma-174183-304495 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/366475 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Assistive technologies, disability, catalogue, inclusive education, website, information needs research | pl |
dc.subject.pl | Technologie asystujące, niepełnosprawność, katalog, edukacja włączająca, serwis internetowy, badanie potrzeb informacyjnych | pl |
dc.title | Serwis z ofertą dydaktycznych technologii asystujących dla nauczycieli i rodziców osób z niepełnosprawnościami. Projekt w oparciu o badania potrzeb informacyjnych, oferty i piśmiennictwa | pl |
dc.title.alternative | An Internet Service Offering Assistive Technologies for Teachers and Parents of Individuals with Disabilities: A Project Based on Research of Information Needs, Offerings, and Literature. | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |