Serwis z ofertą dydaktycznych technologii asystujących dla nauczycieli i rodziców osób z niepełnosprawnościami. Projekt w oparciu o badania potrzeb informacyjnych, oferty i piśmiennictwa

licenciate
dc.abstract.enThis bachelor's thesis focuses on creating an online service offering educational assistive technologies for teachers and parents of individuals with disabilities. The goal is to identify the informational needs of these groups and design a tool that facilitates access to information about technological solutions supporting the education and daily functioning of people with disabilities.The research problem addresses the lack of available information sources on assistive technologies. Surveys were conducted among special school teachers and parents of children with disabilities to gather data on their preferences and experiences.The research methods included literature analysis and surveys, which helped understand the users' informational needs. The literature review defined assistive technologies, while survey results provided valuable insights into actual user needs.The results indicate a gap in the availability of information on assistive technologies. Users reported difficulties in finding appropriate tools and information. In response, the "asystuj.pl" service was designed to catalog assistive technologies and educate users. The service features a search engine, product categories, and detailed descriptions and technical specifications.In conclusion, this thesis raises awareness about assistive technologies and facilitates access to information, supporting individuals with disabilities in their education and daily lives.Keywords:Assistivepl
dc.abstract.plNiniejsza praca licencjacka koncentruje się na stworzeniu serwisu internetowego zofertą dydaktycznych technologii asystujących dla nauczycieli i rodziców osób zniepełnosprawnościami. Celem jest identyfikacja potrzeb informacyjnych tych grup orazzaprojek towanie narzędzia ułatwiającego dostęp do informacji o rozwiązaniachtechnologicznych wspierających edukację i codzienne funkcjonowanie osób zniepełnosprawnościami. Problem badawczy dotyczy braku dostępnych źródeł informacji otechnologiach asystujących. Przeprowadzono badania ankietowe wśród nauczycieli szkółspecjalnych i rodziców dzieci z niepełnosprawnościami, zbierając dane na temat ich preferencjii doświadczeń. Metody badawcze obejmowały analizę literatury , ankiety i wywiady . Analizaliteratury umożliwiła zdefiniowa nie technologi i asystując ych i zapro ponowanie ich typologii ,a wyniki ankiet i wywiadów dostarczyły cennych informacji o rzeczywistych potrzebachużytkowników. Wyniki badań wskazują na lukę w dostępności informacji o technologiachasystują cych. Użytkownicy zgłaszali trudności w znalezieniu odpowiednich narzędzi iinformacji. W odpowiedzi zaprojektowano serwis " asystuj.pl ", katalogujący technologieasystujące i edukujący użytkowników. Serwis zawiera wyszukiwarkę, kategorie produktóworaz szczegółowe opisy i dane techniczne , zwiększa jąc świadomość na temat oferty technologiiasystujących oraz ułatwia dostęp do informacji o nich. Dzięki temu serwis ma potencjałwspiera nia os ób z niepełnosprawnościami w ich życiu i edukacji.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorJaskowska, Małgorzata - 128493 pl
dc.contributor.authorKomorowski, Mikołaj - USOS304495 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKrakowska, Monika - 129418 pl
dc.contributor.reviewerJaskowska, Małgorzata - 128493 pl
dc.date.accessioned2024-07-01T22:44:55Z
dc.date.available2024-07-01T22:44:55Z
dc.date.submitted2024-07-01pl
dc.fieldofstudyzarządzanie informacjąpl
dc.identifier.apddiploma-174183-304495pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/366475
dc.languagepolpl
dc.subject.enAssistive technologies, disability, catalogue, inclusive education, website, information needs researchpl
dc.subject.plTechnologie asystujące, niepełnosprawność, katalog, edukacja włączająca, serwis internetowy, badanie potrzeb informacyjnychpl
dc.titleSerwis z ofertą dydaktycznych technologii asystujących dla nauczycieli i rodziców osób z niepełnosprawnościami. Projekt w oparciu o badania potrzeb informacyjnych, oferty i piśmiennictwapl
dc.title.alternativeAn Internet Service Offering Assistive Technologies for Teachers and Parents of Individuals with Disabilities: A Project Based on Research of Information Needs, Offerings, and Literature.pl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This bachelor's thesis focuses on creating an online service offering educational assistive technologies for teachers and parents of individuals with disabilities. The goal is to identify the informational needs of these groups and design a tool that facilitates access to information about technological solutions supporting the education and daily functioning of people with disabilities.The research problem addresses the lack of available information sources on assistive technologies. Surveys were conducted among special school teachers and parents of children with disabilities to gather data on their preferences and experiences.The research methods included literature analysis and surveys, which helped understand the users' informational needs. The literature review defined assistive technologies, while survey results provided valuable insights into actual user needs.The results indicate a gap in the availability of information on assistive technologies. Users reported difficulties in finding appropriate tools and information. In response, the "asystuj.pl" service was designed to catalog assistive technologies and educate users. The service features a search engine, product categories, and detailed descriptions and technical specifications.In conclusion, this thesis raises awareness about assistive technologies and facilitates access to information, supporting individuals with disabilities in their education and daily lives.Keywords:Assistive
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca licencjacka koncentruje się na stworzeniu serwisu internetowego zofertą dydaktycznych technologii asystujących dla nauczycieli i rodziców osób zniepełnosprawnościami. Celem jest identyfikacja potrzeb informacyjnych tych grup orazzaprojek towanie narzędzia ułatwiającego dostęp do informacji o rozwiązaniachtechnologicznych wspierających edukację i codzienne funkcjonowanie osób zniepełnosprawnościami. Problem badawczy dotyczy braku dostępnych źródeł informacji otechnologiach asystujących. Przeprowadzono badania ankietowe wśród nauczycieli szkółspecjalnych i rodziców dzieci z niepełnosprawnościami, zbierając dane na temat ich preferencjii doświadczeń. Metody badawcze obejmowały analizę literatury , ankiety i wywiady . Analizaliteratury umożliwiła zdefiniowa nie technologi i asystując ych i zapro ponowanie ich typologii ,a wyniki ankiet i wywiadów dostarczyły cennych informacji o rzeczywistych potrzebachużytkowników. Wyniki badań wskazują na lukę w dostępności informacji o technologiachasystują cych. Użytkownicy zgłaszali trudności w znalezieniu odpowiednich narzędzi iinformacji. W odpowiedzi zaprojektowano serwis " asystuj.pl ", katalogujący technologieasystujące i edukujący użytkowników. Serwis zawiera wyszukiwarkę, kategorie produktóworaz szczegółowe opisy i dane techniczne , zwiększa jąc świadomość na temat oferty technologiiasystujących oraz ułatwia dostęp do informacji o nich. Dzięki temu serwis ma potencjałwspiera nia os ób z niepełnosprawnościami w ich życiu i edukacji.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Jaskowska, Małgorzata - 128493
dc.contributor.authorpl
Komorowski, Mikołaj - USOS304495
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Krakowska, Monika - 129418
dc.contributor.reviewerpl
Jaskowska, Małgorzata - 128493
dc.date.accessioned
2024-07-01T22:44:55Z
dc.date.available
2024-07-01T22:44:55Z
dc.date.submittedpl
2024-07-01
dc.fieldofstudypl
zarządzanie informacją
dc.identifier.apdpl
diploma-174183-304495
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/366475
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Assistive technologies, disability, catalogue, inclusive education, website, information needs research
dc.subject.plpl
Technologie asystujące, niepełnosprawność, katalog, edukacja włączająca, serwis internetowy, badanie potrzeb informacyjnych
dc.titlepl
Serwis z ofertą dydaktycznych technologii asystujących dla nauczycieli i rodziców osób z niepełnosprawnościami. Projekt w oparciu o badania potrzeb informacyjnych, oferty i piśmiennictwa
dc.title.alternativepl
An Internet Service Offering Assistive Technologies for Teachers and Parents of Individuals with Disabilities: A Project Based on Research of Information Needs, Offerings, and Literature.
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
32
Views per month
Views per city
Warsaw
12
Krakow
6
Bialystok
1
Döbeln
1
Gdansk
1
Jastrzębie Zdrój
1
Lodz
1
Poznan
1
Stara Kuźnia
1
Tarnów
1

No access

No Thumbnail Available