Prowadzenie reklamy w przedsiębiorstwie w kontekście zgodności z dobrymi obyczajami

master
dc.abstract.enCurrent market economy is defined by existence of strong competition between enterprises which ends in using unfair advertising practices. Regulations protecting that kind of activities are included in The Act on the Combating of Unfair Competition of 16 April 1993. One of the deeds of unfair competition is dishonest advertising which can be illegal or at variance with good practices. This paper focuses on dishonest advertising itself, considered in the context of the contradiction with good practices. First chapter describes actions of marketing promotions taken by entrepreneurs including advertisement as good practices tool of promotion. Second chapter is an analysis of such issues as: act of unfair competition, illegality, contradiction with good practices, good practices in the comparative advertising. Third chapter is a description of relation between art. 3 u.z.n.k. and art. 16 u.z.n.k and consequences that are brought by them. Final chapter is devoted to analysis of particular examples of advertisements contrary to good practices and offending human dignity and comparative advertising, as acts of unfair competition.pl
dc.abstract.plObecna gospodarka rynkowa charakteryzuje się istnieniem silnej konkurencji pomiędzy przedsiębiorstwami, co powoduje skłanianie się firm w stronę nieuczciwych praktyk reklamowych. Przepisy chroniące przed tego typu działaniami zawarte są m.in. w Ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji z dnia 16 kwietnia 1993 roku. Jednym z określonych czynów nieuczciwej konkurencji jest nieuczciwa reklama, która może być sprzeczna z prawem lub niezgodna z dobrymi obyczajami. Niniejsza praca dotyczy reklamy nieuczciwej sensu stricto, rozpatrywanej w kontekście sprzeczności z dobrymi obyczajami. W pierwszym rozdziale znajduje się opis działań marketingowych podejmowanych przez przedsiębiorców, w tym reklamy jako narzędzia promocji. Rozdział drugi to analiza takich kwestii jak: czyn nieuczciwej konkurencji, sprzeczność z prawem, sprzeczność z dobrymi obyczajami, dobre obyczaje w reklamie porównawczej. Rozdział trzeci jest z kolei opisem relacji zachodzących pomiędzy art. 3 u.z.n.k. a art. 16 u.z.n.k oraz konsekwencji ich występowania. Ostatni rozdział poświęcony jest analizie konkretnych przykładów reklam sprzecznych z dobrymi obyczajami i uchybiających godności człowieka oraz reklam porównawczych, jako czynów nieuczciwej konkurencji.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKasprzycki, Dariuszpl
dc.contributor.authorAugustyn, Mariapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerOżegalska-Trybalska, Justyna - 131226 pl
dc.contributor.reviewerKasprzycki, Dariuszpl
dc.date.accessioned2020-07-24T21:01:56Z
dc.date.available2020-07-24T21:01:56Z
dc.date.submitted2013-10-14pl
dc.fieldofstudyzarządzanie własnością intelektualnąpl
dc.identifier.apddiploma-82671-150768pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/192176
dc.languagepolpl
dc.subject.enunfair competition, advertising, good practices, contradiction with good practices, moralitypl
dc.subject.plnieuczciwa konkurencja, reklama, dobre obyczaje, sprzeczność z dobrymi obyczajami, moralnośćpl
dc.titleProwadzenie reklamy w przedsiębiorstwie w kontekście zgodności z dobrymi obyczajamipl
dc.title.alternativeConducting advertising in an enterprise in the context of conformity with good practicespl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Current market economy is defined by existence of strong competition between enterprises which ends in using unfair advertising practices. Regulations protecting that kind of activities are included in The Act on the Combating of Unfair Competition of 16 April 1993. One of the deeds of unfair competition is dishonest advertising which can be illegal or at variance with good practices. This paper focuses on dishonest advertising itself, considered in the context of the contradiction with good practices. First chapter describes actions of marketing promotions taken by entrepreneurs including advertisement as good practices tool of promotion. Second chapter is an analysis of such issues as: act of unfair competition, illegality, contradiction with good practices, good practices in the comparative advertising. Third chapter is a description of relation between art. 3 u.z.n.k. and art. 16 u.z.n.k and consequences that are brought by them. Final chapter is devoted to analysis of particular examples of advertisements contrary to good practices and offending human dignity and comparative advertising, as acts of unfair competition.
dc.abstract.plpl
Obecna gospodarka rynkowa charakteryzuje się istnieniem silnej konkurencji pomiędzy przedsiębiorstwami, co powoduje skłanianie się firm w stronę nieuczciwych praktyk reklamowych. Przepisy chroniące przed tego typu działaniami zawarte są m.in. w Ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji z dnia 16 kwietnia 1993 roku. Jednym z określonych czynów nieuczciwej konkurencji jest nieuczciwa reklama, która może być sprzeczna z prawem lub niezgodna z dobrymi obyczajami. Niniejsza praca dotyczy reklamy nieuczciwej sensu stricto, rozpatrywanej w kontekście sprzeczności z dobrymi obyczajami. W pierwszym rozdziale znajduje się opis działań marketingowych podejmowanych przez przedsiębiorców, w tym reklamy jako narzędzia promocji. Rozdział drugi to analiza takich kwestii jak: czyn nieuczciwej konkurencji, sprzeczność z prawem, sprzeczność z dobrymi obyczajami, dobre obyczaje w reklamie porównawczej. Rozdział trzeci jest z kolei opisem relacji zachodzących pomiędzy art. 3 u.z.n.k. a art. 16 u.z.n.k oraz konsekwencji ich występowania. Ostatni rozdział poświęcony jest analizie konkretnych przykładów reklam sprzecznych z dobrymi obyczajami i uchybiających godności człowieka oraz reklam porównawczych, jako czynów nieuczciwej konkurencji.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Kasprzycki, Dariusz
dc.contributor.authorpl
Augustyn, Maria
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Ożegalska-Trybalska, Justyna - 131226
dc.contributor.reviewerpl
Kasprzycki, Dariusz
dc.date.accessioned
2020-07-24T21:01:56Z
dc.date.available
2020-07-24T21:01:56Z
dc.date.submittedpl
2013-10-14
dc.fieldofstudypl
zarządzanie własnością intelektualną
dc.identifier.apdpl
diploma-82671-150768
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/192176
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
unfair competition, advertising, good practices, contradiction with good practices, morality
dc.subject.plpl
nieuczciwa konkurencja, reklama, dobre obyczaje, sprzeczność z dobrymi obyczajami, moralność
dc.titlepl
Prowadzenie reklamy w przedsiębiorstwie w kontekście zgodności z dobrymi obyczajami
dc.title.alternativepl
Conducting advertising in an enterprise in the context of conformity with good practices
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
14
Views per month
Views per city
Wroclaw
3
Dublin
2
Sofia
2
Wadowice
2
Warsaw
2
Bialystok
1
Elblag
1
Meszna
1

No access

No Thumbnail Available